Clica pătrățoșilor (2)

Conform celei mai importante IDEI pe care Marius Cruceru a debitat-o în episodul 90 din emisiunea „Între Dumnezeu și ziar” – în care l-a avut invitat pe Laurențiu Petrila -, fiecare am avea forme individuale de protest:

„Mi-am ales un alt mod de protest. Am un blog destul de citit, am o emisiune de televiziune pe care o găzduiesc, și aceasta este o formă de protest.”

1.

Cel mai important aspect din această chestiune este că Marius Cruceru nu a condamnat, clar şi definitiv, conceptul de protest.

E vulpoi bătrîn…

Nu şi Laurenţiu Petrila, care, înghesuit de Marus Cruceru în finalul emisiunii: „Mergem sau nu mergem la următoarele proteste?”, răspunde (ne)vinovat: „Nu mergem.”

Sancta Simplicitas!…

Florin Ianovici, alt vulpoi bătrîn, scria în 17 august:

„Mă bucur și îi apreciez pe toți cei care au curajul de a lupta. Unii o fac într-un fel, alții în alt fel căci despre acesta vorbim când ne referim la libertate. Biblia vorbește despre încredințare, despre aceea convingere lăuntrică care dă libertate cugetului să acționeze. În absența unei încredințări acționăm greșit, iar dovada e că fugim de asumarea unor consecințe.

Și astăzi inima lui Hristos e sfășiată când vede alegerile pe care le face omul. Cu toate acestea El, Hristos, ne lasă libertatea să decidem, pentru că libertatea înseamnă să permiți celui de lângă tine să aleagă cum consideră el.

Deşi pătrăţoşii par a dori să existe, în ghetoul pocăiesc, libertatea (INTERIOARĂ), prin elucubrațiile lor publice dau dovadă de o uimitoare… inflexibilitate.

2.

Prin acceptarea conceptului de protest, Marius Cruceru încurajează, voit sau neintenționat, participarea la proteste.

E clar însă că Pătrățosu, la fel ca și cu alte concepte, folosește metoda eisegetică, nu pe cea exegetică.

Astfel, emisiunea care avea un potențial uriaș se transformă într-un ping-pong eisegetic între doi doctori, care în să nu și-au făcut temele înainte de a intra în emisiune.

Nu e pentru prima oară în ultimii (doi) ani cînd Marius Cruceru practică nu o analiză critică a unuji fenomen, ci o poliție moral-confesională, amendînd diversele fațete ale unui fenomen complex precum sînt protestele.

Marius Cruceru nu folosește sintagma Maraton Civic, ci se referă la mișcările civice din 2017/2018 cu cuvîntul protest(e), care are o conotație agresivă.

Este cu totul jenant ca în 2018 Marius Cruceru să amintească de blogul său ca fiind o formă de protest.

Cele 5 postări ale sale din luna august sînt… conjuncturale.

Nici în iulie nu are mai mult de 5 postări.

Scriam în 8 august: Bloggingul lui Marius Cruceru: Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese.

Iar anii trecuți indicam faptul că Marius Cruceru, doctor în litere, nu prea prezintă cărți și / sau citate din cărți.

Mai mult, Pătrățosu are greșeli de scriere, pe lîngă informații eronate.

3.

Emisiunea ajunge, nu se putea altffel, la Cazul familiei Bodnariu.

Căci nu despre „Protestul la români” e vorba – cei doi pătrățoși nu sînt competenți în ceea ce privește acest subiect -, ci despre: Protestul la pocăiții români.

Acel „Mergem sau nu mergem la următoarele proteste?” nu se referă la români, ci la pocăiţii români.

Păi dacă e vorba de un caz precum Bodnariu, ar fi cazul să mergem, nu?…

Dacă mahării confesionali, adaug eu acum, dau semnalul, nu-i așa că enoriașii se îngrămădesc în piețele României?

Teofil Stanciu remarca, în ultimii ani, faptul că pocăiții și mahării lor nu s-au îngrămădit (la Oradea) la întîlniri publice cu miză morală, precum Marșul pentru Viață.

Vezi şi Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni, în care am citat cuvintele dureroase și celebre ale lui Martin Niemöller.

4.

Cultura protestului e mai importantă decît votul.

Votul nu este echivalent cu democraţia.

Din păcate, încă o dată, Marius Cruceru a diminuat rolul culturii protestului, individualizîndu-l și arătînd, încă o dată, ceea ce știam de mulți ani: omul pătrățos nu e în stare de solidarități semnificative.

I-a ținut isonul Laurențiu Petrila, o surpriză cu totul neplăcută.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s