Cazul Samy Tuțac nu are de a face cu referendumul, după cum acest gînsac baptistoid de Banat, care se crede ditamai cocoșul, ar vrea să consemneze memoria publică din spațiul confesional evanghelic românesc.
Referendumul e din 2018, tîmpeniile lui Samy Tuțac sînt din 2016 și 2015.
Vezi:
Cazul Samy Tuțac – Cronologie (11.07.2016)
În ultimele zile, au apărut comentarii (nu puține gogomane) la postarea lui Marius Cimpoae din 2 noiembrie 2018.
http//www.facebook.com/marius.cimpoae/posts/10156907988387608
Între comentariile gogomane se află și cel al soției pastorului Alex Neagoe.
Elena Neagoe: Marius, te rog sa nu mai postezi lucruri legate de biserica Betel pe facebook. Biserica noastra este indurerata, sufera, se roaga si nu consider ca e maturitate spirituala sa se posteze astfel de lucruri. Indiferent care sunt problemele tale cu Samy, te rog sa le rezolvi altfel, pentru ca nu iti fac cinste tie astfel de postari si nu zidesc pe nimeni.
Iată care a fost replica mea:
Solicitarea ca sa nu fie postate public „lucruri legate de biserica Betel” NU este legitima. Nu este legitima nici presupozitia legata de problemele lui Marius Cimpoae cu Samy Tutac. Comentariul Elenei Neagoe distrage atentia de la CHESTIUNEA principala – Samy Tutac nu este doar unul dintre pastorii Bisericii Betel, ci si presedintele COmunitatii BCB Timisoara si, la naiba!, vicepresedinte cu pastorala (sic!) la nivel national.
Asadar, nu discutam despre Samy Tutac doar din perspectiva pastoratului sau, ci si ca voivod baptist de Banat si giscan sadea care a ajuns pe pozitii importante intr-un mod cu totul de neinteles.
Daca biserica Betel sufera acum, e pentru ca nu si-a asumat responsabilitatea de organism eclesial anul trecut sau cu cu cel putin 2 ani in urma.
M-am adresat Bisericii Betel in aprilie 2016 printr-o scrisoare deschisa.
Nimeni nu mi-a raspuns, in privat sau public.
De asemenea, in acelasi an, am facut un apel, catre pastorii din Timis, pentru demiterea lui Samy Tutac.
In iulie 2016 am postat o scrisoare deschisa catre Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din Romania.
Asadar, ACUM sa nu zica nimeni ca nu a stiut ce pramatie e Samy Tutac.
Suferiti? Suferiti pe drept!
Calea crestina e sa suferiti… pe nedrept!
În duminica din 4 noiembrie 2018 a fost convocată adunarea generală a bisericii Betel pentru chestiunea demiterii pastorului Samy Tuțac. Nu a fost cvorumul. Urmează deci o adunare generală care va avea loc, conform Statutului, și fără cvorum.
Cu un an în urmă, Samy Tuțac a mai fost confruntat în fața bisericii.
Pentru modul evident prost în care pastorii bisericii Betel au gestionat situația timp de un, ar trebui ca TOȚI pastorii să fie demiși de BISERICĂ.
Din nefericire, bisericile baptiste din România NU își exercită datoria și privilegiul de ORGANISM eclesial, care este ultima autoritate spirituală, nu comitetul, nu pastorul / pastorii.
Din acest punct de vedere, demiterea lui Samy Tuțac nu ar fi semnificativă.
Bisericile baptiste din România sînt clericizate (deși Mărturisirea de credință afirmă clar că baptiștii nu recunosc grade ierarhice) și ierarhizate, dar în asemenea hal precum la penticostali.
Sistemul confesional baptist este pervertit de mulți ani, iar un rol important în pervertirea mediului baptist l-a avut, în anii ’90 şi 2000, emanuelismul negruţian (Oradea).
Enoriașii baptiști s-au învățat să fie minim prezenți în luarea deciziilor eclesiale (și confesionale).
Dacă membrii „marii” biserici baptiste Betel s-ar fi înghesuit duminică „să rezolve odată” situaţia, dacă de-a lungul anilor aş fi auzit de declarații publice ale celor loiali adevărului, atunci da, priveam cu compasiune deplină situațiunea care e acum la Biserica Baptistă Betel din Timișoara.
Dar compasiunea noastră nu poate fi decît în parte. AȘTEPTĂM de la o biserică cu 4 pastori (!) să furnizeze dovezi CLARE ca e loială adevărului, că suferă în mod creștinesc, nu partizan, că înțelege care îi este locul și rostul într-un oraș al libertății precum Timișoara și într-o țară care suferă CU ADEVĂRAT.
Chestiunea nu se învîrte în jurul unui om. Chestiunea are de a face cu un FENOMEN larg răspîndit – corupția din instituțiile confesionale.
Să se căiască Samy Tuțac nu este un fapt semnificativ. Dar să se căiască ceilalți pastori poate fi un fapt semnificativ.
Să fie OBLIGAȚI să se căiască!
Căci acesta este, în plan concret, rolul Bisericii – să contribuie la maturizarea spirituală a celor dinăuntru și să facă eforturi semnificative în vederea mîntuirii celor dinafară.
Cu regrete trebuie să observăm că bisericile baptiste nu se ocupă de disciplina spirituală în sens biblic, conform Mărturisirii de Credință și conform Statutului.
O biserică matură (există așa ceva în România?) l-ar fi disciplinat SPIRITUAL pe Samy Tuțac în ultimul an și l-ar fi recuperat. De asemenea, i-ar fi disciplinat pe ceilalți pastori și i-ar fi recuperat.
N-aș fi ajuns, astfel, în situația de a spune că nu doar Samy Tuțac trebuie demis, ci TOȚI pastorii bisericii Betel.
Chestiunea suferinței creștine, personale și comunitare, este FOARTE importantă.
Gîndirea logică a soției lui Iov este spulberată de gîndirea TEOLOGICĂ a lui Iov.
Bisericile baptiste din România sînt construite pe o gîndire logică, nu pe una TEOLOGICĂ.
Nu suferința e centrul gîndirii TEOLOGICE, ci Dumnezeu, adică Sfînta Treime.
Sînt jenat să acord oarecare atenție situațiunii din biserica Betel din Timișoara, cînd țara mea SUFERĂ cu adevărat și are nevoie de IDEILE lui Dumnezeu, astfel încît să reînvie precum Iov, prin harul Sfintei Treimi.
De 15 ani sînt pe Internet, în regim de voluntariat, împrăștiind IDEILE lui Dumnezeu, împreună cu valori ideatice ale culturii române.
Contraselecția, după cum scria de atîtea ori Teodor Baconschi, a pus România sub călcîiul mediocrității, nemerniciei și bădărăniei.
Același lucru s-a întîmplat și în mediul confesional evanghelic românesc.
Nu am obosit să tot dau exemple și nume de vinovaţi.
Voi continua argumentul spunînd că nu doar pastorii bisericii Betel ar trebui demişi, ci întreaga conducere a Comunităţii BCB Timişoara ar trebui să-și dea demisia.
Și TOȚI pastorii timișeni ar trebui să declare public un timp de DISCIPLINĂ spirituală, căci nu au binevoit să ia atitudine față de flagelul corupției din mijlocul lor, al cărei exponent este, evident, Samy Tuțac.
Dar Samy Tuțac nu a apărut din neant. El este rezultatul unui mediu religios în care liderii evanghelici nu au rămas loiali adevărului, precum Ioan Botezătorul. Adevărul generează un primetru moral.
În afară de Marius Cimpoae – care și el stă sub suspiciunea resentimentului față de gîscanul de Banat care i-a făcut atîtea probleme -, nu-mi amintesc să fi văzut ÎN SPAȚIUL PUBLIC exprimarea demnă a unor lideri evanghelici timișeni.
În 4 februarie 2016 mă adresam BISERICII Betel din Timișoara printr-o scrisoare deschisă.
A doua zi mă adresam PUBLIC și pastorilor timișeni:
ACUM e vremea să nu mai tăceți în fața lucrurilor care contează – contează CINE e președintele baptiștilor timișeni! (La Oradea nu mai contează cine e preşedintele baptiştilor bihoreni!)
Refuz să văd Cazul Samy Tuțac altfel decît în legătură cu corupția din mediul confesional evanghelic românesc – fraude, manipulare, merceneriat, apatie spirituală, festivism (sentimentaloid), antiintelectualism nonteologic, inginerism nonvital.