Pregătirea predicilor expozitive (3)

Romania Evanghelica

pregatirea-predicilor-180

Predicarea predicilor expozitive – Ramesh Richard, Editura T, București, 2014, 215 p.

“Cum se poate determina şi articula scopul unei predici? Găsim scopul predicii (construim puntea scopului) punând și răspunzând la următoarea întrebare: Pe baza afirmației centrale a acestui text, ce dorește Dumnezeu să afle și să împlinească ascultătorii mei?” […]

Când scrieţi scopul predicii, construit pe baza afirmaţiei centrale a textului, trebuie să răspundeţi la două întrebări de compatibilitate:

Pot argumenta exegetic și teologic faptul că scopul predicii mele este compatibil cu scopul textului? Această întrebare îl ajută pe predicator să rămână credincios textului.

Pot argumenta sociologic și psihologic faptul că scopul predicii mele este compatibil cu nevoile audienței mele? Această întrebare îl ajută pe predicator să fie relevant pentru audiență.

Afirmația centrală a textului este bazată pe pasajul care trebuie predicat. Pe baza afirmației centrala a textului, ce pot spera să obțin de la ascultătorii mei…

Vezi articolul original 73 de cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu