Din istoria blogosferei evanghelice – 31 iulie

2008 – Agora Christi: Un manifest evanghelic – 3

„In primul rand, a fi evanghelic inseamna a avea o credinta care este in acelasi timp o forma de devotiune. Evanghelicii adera pe deplin la credinta crestina exprimata in crezurile istorice ale marilor concilii ecumenice ale bisericii, ca si in marile afirmatii ale Reformei Protestante, si incearca sa fie loiali acestei credinte care a fost transmisa din generatie in generatie. Dar, in esenta, a fi evanghelic implica intotdeauna mai mult decat o marturisire de credinta, o afiliere institutionala sau apartenenta la o anumita miscare.”

2008 – Dănuţ Mănăstireanu: 29 iulie 1986 – Delatiunile informatorului Postolache – 6

„N[ota] O[fiţerului]:
– XXXXX şi Mănăstireanu Dan sunt lucraţi în DUI iar datele semnalate se confirmă şi prin alte surse.
– XXXXX şi XXXXX sunt în SUA
– Străinii participanţi la adunarea din 25.07.1986 sunt cunoscuţi ca teologi din S.U.A. veniţi organizat, au fost în atenţie prin măsuri complexe.
– „Securistul” este inspectorul teritorial de culte Căldăraşu.
– Informatorul a primit sarcina:
– să ne semnaleze în continuare despre starea de spirit şi comentariile ce se fac pe marginea vizitei emisarilor străini şi în legătură cu plecarea definitivă în S.U.A. a lui XXXXX şi soţiei sale XXXXX;
– comentariile ce se fac în cadrul comitetului bisericii baptiste şi persoanele promovate a prelua responsabilităţile lui XXXXX;
– continuarea influenţării pozitive a lui XXXXX precum şi un studiu amănunţit a lui XXXXX şi XXXXX din comitet (care au pregătire şi poziţie corespunzătoare urmând a fi atraşi la colaborare şi sprijiniţi în promovarea în cadrul comitetului);
– să-l contacteze pe XXXXX pentru a-l influenţa pozitiv pe fiul său XXXXX ???? semnalat cu tendinţe de dreapta în cadrul cultului”

2009 – Ravi Zacharias (31)

“Chiar și o privire superficială asupra istoriei umanității pune în evidență o căutare înflăcărată după lucrurile spirituale. Isus cunoștea foarte bine această tendință a spiritului uman. De aceea a spus că închinarea nu trebuie făcută numai în duh, ci și în adevăr. Neprotejată de adevăr, mintea omului se poate prăbuși în adâncurile insondabile ale superstiției și amăgirii, pe care le va îmbățișa până și în numele religiei. Închinarea nu se poate justifica singură; ea are nevoie de constrângerile adevărului, și acest adevăr se găsește în persoana și în caracterul lui Dumnezeu.”

Ravi Zacharias, Poate omul să trăiască fără Dumnezeu?, Editura Cartea Creștină, Oradea, 2009

2010 – Ciprian Terinte: Viața Bisericii conform metaforelor pauline (10)

Viața Bisericii conform metaforelor pauline – Ciprian-Flavius Terinte, Societatea Biblică din România, Oradea, 2010

“Descriind-o prin metafore, apostolul Pavel vorbește despre toate cele patru însușiri de bază ale Bisericii. În epistolele timpurii vorbește mai mult despre sfințenia Bisericii – comunitate harismatică și popor născut prin făgăduința sau puterea lui Dumnezeu. În epistolele pauline ale captivității, metaforele eclesiologice reliefează mai frecvent unitatea și catolicitatea Bisericii – în Cristos ea este o omenire nouă care îi include pe toți cei credincioși de pretutindeni și dintotdeauna, dar îi și unește în chip desăvârșit. În epistolele pastorale Biserica este privită mai mult din perspectiva apostolicității ei, întrucât datoria ei este aceea de a păstra nealterată și de a înainta lumii învățătura Mântuitorului și a apostolilor.” (p. 332)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu