“În Epistola către Evrei, cristologia și soteriologia se întrepătrund în mod inseparabil. Ele slujesc scopului homiletic urmărit de autor, și anume acela de a-i avertiza pe cititorii săi cu privire la nebunia apostaziei. Prin aceasta, ei L-ar respinge pe Cel care este mai mare decât Moise, David şi preoţia levitică. I-ar întoarce spatele Celui care a împlinit promisiunile noului legământ. L-ar refuza pe Cel care, ca împărat-preot divin, a asigurat iertarea finală și definitivă a păcatelor. Atât divinitatea lui Isus, cât și umanitatea Lui arată eficacitatea jertfei Lui și superioritatea Lui față de tot ce a fost înainte de El. Prin urmare, cititorii sunt îndemnați să-și pună toată încrederea în Isus – profetul mai mare decât Moise, regele mai mare decât David, preotul melhisedechian, adevăratul om și adevăratul Dumnezeu.” (p. 434)
Thomas R. Schreiner, Teologia Noului Testament, Editura Făclia, Oradea, 2011, 1031 p.