Puțină teologie (9)

“În Epistola către Evrei, cristologia și soteriologia se întrepătrund în mod inseparabil. Ele slujesc scopului homiletic urmărit de autor, și anume acela de a-i avertiza pe cititorii săi cu privire la nebunia apostaziei. Prin aceasta, ei L-ar respinge pe Cel care este mai mare decât Moise, David şi preoţia levitică. I-ar întoarce spatele Celui care a împlinit promisiunile noului legământ. L-ar refuza pe Cel care, ca împărat-preot divin, a asigurat iertarea finală și definitivă a păcatelor. Atât divinitatea lui Isus, cât și umanitatea Lui arată eficacitatea jertfei Lui și superioritatea Lui față de tot ce a fost înainte de El. Prin urmare, cititorii sunt îndemnați să-și pună toată încrederea în Isus – profetul mai mare decât Moise, regele mai mare decât David, preotul melhisedechian, adevăratul om și adevăratul Dumnezeu.” (p. 434)

Thomas R. Schreiner, Teologia Noului Testament, Editura Făclia, Oradea, 2011, 1031 p.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s