Puțină teologie (1)

RoEvanghelica

„Uneori, încercarea protestanților ortodocși de a „pune termeni clasici persona și hypostasis (ambii în uzul trinitarian și hristologic) în legătură cu concepții moderne de personeitate care se centrează pe conștiința de sine” ar putea fi folosită pentru a sprijini interesul faţă de dimensiunea etică. Dar, în opoziţie cu orice astfel de încercare, îmbrăţişarea mai vizionară a unei noi înțelegeri a eticii creștine, care, „către sfârșitul secoluli al XIX-lea, părea să măture totul în cale”, a venit dintr-o perspectivă ce se autocaracteriza ca „eliberată de dogma considerată drept formule neschimbabile pentru credință… sau de dialectica trinitară a Crezului atanasian”. Nevoia de a descoperi (sau, cum au văzut ei, de a descoperi după secole de neglijare ortodoxă) caracterul social al eticii creștine și de a-l transpune în acțiune politică și socială va marșa sub stindardul „evangheliei sociale”. Aceasta chiar a produs un „crez social” al său, mai întâi pentru Biserica metodistă și…

Vezi articolul original 150 de cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s