Mărturia unui cuget curat

Apologia Reformată

“Icoana aceasta închipuitoare vă mântuieşte acum pe voi, şi anume botezul, care nu este o curăţire de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos” (1 Petru 3:21).

Botezul nu este un curățitor moral

Când Petru spune că botezul nu este o curățire a întinăciunile trupești el vrea să arate că botezul nu are putere curățitoare. Nici ritualurile de spălare evreiești nu aveau această putere. O scăldare ritualică fizică nu poate curăța moral sau spiritual. Niciodată nu a făcut-o. Termenulîntinăciuneapare doar aici în tot Noul Testament, iar în Vechiul Testament (Iov 9:31, 11:15, 14:4; Isaia 4:4) el se referă la întinăciune morală.[1]

Motivele pentru care botezul nu poate fi un curățitor moral sunt acestea: în primul rând el este numit o “icoană închipuitoare”. Icoana sau simbolul unui lucru nu este lucrul în sine și nu poate constitui și realiza ceea…

Vezi articolul original 1.454 de cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s