„Vă salutăm de la Casa Domnului.”
„În această sîmbătă după-masa sîntem aici, la Casa Domnului, să vă spunem că ne pregătim pentru ce urmează să se întîmple aici, în locul acesta, mîine dimineață.”
„Ne-am văzut obligați să luăm măsuri suplimentare de distanțare inclusiv aici, la Casa Domnului.”
În teologia creştină, nu există conceptul de Casa Domnului, cu referire la un loc.
Toate cele trei menţiuni ale lui Cristian Sonea reprezintă un nemernic clișeu din ghetoul pocăiesc donminat de devoționalism superficial, populist, antiintelectualist și nonteologic.
Cristian Sonea nu e singurul pastor baptist care folosește acest clișeu nemernic.
Vezi:
Clișee nemernice în ghetoul pocăiesc (1) – Casa Domnului
Este clădirea BBSO „Casa Domnului”? NU!
Nici o clădire nu este Casa Domnului.
„Şi voi, ca nişte pietre vii, sunteţi zidiţi ca să fiţi o casă duhovnicească, o preoţie sfîntă şi să aduceţi jertfe duhovniceşti, plăcute lui Dumnezeu, prin Isus Hristos.” (1 Petru 2:5)
„Hristos este credincios ca Fiu, peste casa lui Dumnezeu. Şi casa Lui suntem noi, dacă păstrăm pînă la sfîrşit încrederea nezguduită şi nădejdea cu care ne lăudăm.” (Evrei 3:6)
Biserica merge la biserică!…
Nu există cuvinte. Există CONCEPTE.
În primul caz, biserica înseamnă ceva ORGANIC, în al doilea caz, biserica este o clădire, un loc.
Vezi:
Cei doi bufoni care conduc BBSO (scriu asta, că sînt bufoni, cel puțin a treia oară) se arată PREA INTERESAȚI de întîlnirea de duminică dimineață, după clișeul nemernic care funcționează în ghetoul pocăiesc.
Răzvan Rește: „Vrem să avem parte de o sărbătoare frumoasă, împreună cu biserica şi împreună cu Domnului, care va fi cu certitudine prezent în locul acesta.”
Biserica (ORGANISM) nu există doar duminica dimineață la biserică (CLĂDIRE, LOC).
NU MERGEM LA BISERICĂ (clădire) CA SĂ NE ÎNTÎLNIM CU DUMNEZEU.
„Nu există nicăieri în Noul Testament, după pogorârea Duhului Sfânt ideea că biserica se adună să se întâlnească cu Domnul. Biserica se adună să se închine Domnului!” – Ilie Bledea, pastor baptist
Se închină BBSO după voia lui Dumnezeu? Iată o chestiune foarte importantă care ar trebui dezbătută.
Din seria REPLICI
Despre practica excomunicării – Replică lui Vasile Filat
Postmodernism – Replică lui Iosif Țon
Atenție la lipsa de mînie – Replică unui articol apărut pe blogul lui Daniel Brânzei
Behăitul evanghelicilor români – Replică lui Samy Tuțac
Despre conflict – Replică lui Andrei Jurescu
Amabilitatea, un concept ambiguu – Replică lui Mihai Huşanu
Tolba cu tîmpenii (000088) – Replică lui Chris
Zeciuiala – Replică lui Vladimir Pustan
Templul Duhului Sfînt – Replică lui Marius Cruceru
Patologie baptistă – Replică la articolul lui Marius Cruceru despre provocările baptiștilor din acești ani
Despre Biserica Providența Oradea – Replică lui Iosif Țon
De ce să (NU) mergem la biserică – Replică lui Peter Rong și lui Samy Tuțac
Despre curaj, adevăr și responsabilitate – Replică lui Samy Tuțac
Să nu fim doar morali, ci spirituali – Replică lui Florin Ianovici
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Viorel Iuga
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Alex Neagoe
Fundamentele Bisericii – Replică lui Luigi Mițoi
Cînd temeliile se surpă – Replică lui Vasile Taloș
Referendumul NU este buricul Împărăției lui Dumnezeu – Replică lui Viorel Iuga
Isus NU e Învațătorul, ci Domnul și Mîntuitorul – Replică lui Luigi Mițoi
Despre FUNDAMENTELE Bisericii – Replică lui Romică Iuga
Despre polemică – Replică lui Samy Tuțac
Nemernicul clișeu „Post și rugăciune” – Replică lui Samy Tuțac
Legătura frăţească NU este primul stîlp al activității bisericii – Replică lui Cristian Ionescu
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Cristian Ionescu