Caleidoscop creștin – 2 august 2020

Listă actualizată de-a lungul zilei

Top Posts – 2 august 2020

2 august 2020, 10.30

Din istoria blogosferei evanghelice – 2 august (2020)

2010 – Marius Cruceru: Dialogul teologic autentic şi pseudo-ecumenismul emasculat (P)

2013 – Timothy Keller: Argument pentru Dumnezeu (2)

DIVERSE

Andrei Pleșu: Slujitorul credincios şi înţelept

„Parabola aceasta îmi vine în minte ori de cîte ori slujitorii Bisericii mele alunecă spre triumfalism, suficienţă, mîndrie lumească şi eficienţă lucrativă. […]

O sumedenie de parohi şi teologi vorbesc despre „Biserica noastră“ cum vorbeau activiştii de pe vremuri despre partid, sau cum vorbesc gaiţele patriotice despre ţărişoară: exaltat, encomiastic, lacrimogen. Triste probe de slavă deşartă. Ca şi cum rostul Bisericii pe lume ar fi să-şi facă chip cioplit, să se înalţe pe sine, iar rostul slujitorilor ei – să-şi înflorească portretul.”

Dilema veche, Nr. 389, 28 iulie – 3 august 2011

“O credinţă fără nici cea mai mică umbră de îndoială este asemenea corpului omenesc fără anticorpi. Oamenii care, voioşi, trec prin viaţă prea ocupaţi sau indiferenţi pentru a-și pune întrebarea dificilă de ce cred ceea ce cred se vor trezi lipsiți de apărare împotriva ori a experienței tragediei, ori a întrebărilor iscoditoare ale unui sceptic inteligent. Credința unei persoane se poate nărui peste noapte, dacă această persoană a neglijat de-a lungul anilor să-și asculte cu răbdare propriile îndoieli, care doar după o îndelungă reflecție ar trebui înlăturate.

Credincioșii ar trebui să-și recunoască îndoielile și să se lupte cu ele – și nu doar cu ale lor, ci și cu ale prietenilor și cunoscuților lor. Nu mai este suficient să ai o credință doar pentru că ai moștenit-o. Numai dacă te lupți îndelung și din greu cu obiecțiile care se aduc credinței tale vei fi în măsură să explici scepticilor, ca și ție însuți, care este temeiul credinței tale, și explicația ta să fie plauzibilă, mai degrabă decât ridicolă și ofensatoare. Și, la fel de important și pentru situația noastră, un astfel de proces te va conduce, chiar și după ce vei ajunge la o credință puternică, la o atitudine de respect și înțelegere față de cei care se îndoiesc.” (p. 17)

Argument pentru Dumnezeu – Timothy Keller, Editura Kerigma, Oradea, 2013, 296 p.

Amy Orr-Ewing: “Atacurile postmoderne la adresa Bibliei pot fi împărțite cu mult folos în întrebări teoretice, istorice și existențiale despre autoritatea textuală. La fiecare dintre aceste niveluri, Biblia rezistă cu succes privirii critice a scepticului, încurajându-l totodată pe gânditor să aprecieze faptul că Scripturile conțin și susțin un sens teoretic, o integritate istorică și o autoritate morală ce au legătură cu realitatea noastră existențială. Biblia este o carte ce merită din plin interesul și pasiunea pe care le inspiră în toată lumea. Chiar și în umbra deziluziei și a îndoielii aruncată în jurul său de postmodernism, Biblia are putere să vorbească, să-i capteze și să-i călăuzească pe cei care o deschid și o citesc.” (p. 43-44)

Mai mult decât simple păreri: trăiește credința pe care o declari – Ravi Zacharias (2), Editura Scriptum, Oradea, 2014, 454 p.

The Freedom and Chaos of Sola Scriptura

Mark Noll: „Sola scriptura then and now has been a liberating teaching for the appropriation of the scriptural message at the individual level. Sola scriptura is the other side of the coin of the priesthood of all believers. Sola scriptura does not mean I can understand Zechariah and Isaiah and Ezekiel in detail, but only that I can understand the Bible’s divine standard for righteousness, my falling short of that standard, and redemption in Christ. In this sense sola scriptura means that the Bible is an open book, that any person of even minimal intelligence can understand the big story of Creation, sin, the Fall, redemption, spiritual growth, and grace in Christ. That conception of sola scriptura transforms lives.

For example, Thomas Bilney was an English priest who was revolutionized by studying Erasmus’s Greek New Testament. When he read the apostle Paul in Romans, he turned to Christ as his hope and began to preach that understanding of Scripture. During the different spasms of repression and liberation under Henry VIII, he was called to account, and he recanted. But then he was so stricken in his conscience that he went back to his home and, in a sense, announced, “I’m going to the flames.” He preached what he had discovered from reading Erasmus’s New Testament. His personal commitment to the message of salvation, which he discovered in Scripture, took him to his death.”

http://www.christianitytoday.com/ct/2017/june/freedom-and-chaos-of-sola-scriptura.html

Chuck Colson – John Stott: Conscience of Evangelicalism

„Stott wrote Your Mind Matters, a book whose title could serve as a mission statement for this broadcast.

In it Stott criticized the “spirit of anti-intellectualism” that pervaded Evangelicalism at the time. This “spirit” often produced “zeal without knowledge” that was mistaken for Christian maturity. True Christian maturity is impossible without understanding what it is we believe and how it applies to our lives. The connection between Stott’s work and ours should, again, be unmistakable.

That I cared about prisoners drew John Stott and me close together. He was over and over the conscience of Evangelicalism, reminding us of our duty to the poor and the suffering.”

The Christian Post – August 02, 2011

CITATE şi DECLARAŢII

Evanghelia îl arată pe Hristos multiplicând hrana necesară vieții: contracție și expansiune, ca o respirație cosmică. – Teodor Baconschi

Adeseori oameni foarte bine intenţionaţi, dar naivi cu privire la dimensiunea politică, au fost folosiţi fără voia lor de Securitate pentru promovarea intereselor acesteia. – Dănuț Mănăstireanu

Dumnezeu ne-a făcut ființe raționale și emoționale. Emoțiile trebuie să urmeze rațiunea, nicidecum invers. – Ravi Zacharias

Prayer is the conversation between you and God. Meditation is thinking on God’s words in Scripture that can often lead to prayer. – Timothy Keller

God’s fatherly love means absolute safety. He will neither neglect nor abuse. – Timothy Keller

Grace means it is ok that we are not ok. – Timothy Keller

In Jesus we’re given a Second Adam not a second chance. – Timothy Keller

Doing justice is inseparably connected to preaching grace. – Timothy Keller

Being biblically correct is usually politically incorrect. – Rick Warren

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s