La cald: ‘Predica’ lui Vasile Taloş (6)

youtube.com/watch?v=wMYdUyInMpM

‘Predica’ lui Vasile Taloş ţine 56 de minute.

1.00.00 – Prima parte plină de citate din Noul Testament
1.25.00 – Despre Iosif Țon, menţionat de cel puţin 8 ori cu apelativul „fratele”
1.36.00 – Despre Florin Antonie, al cărui nume nu e menţionat, dar e menționat ca ucenic al lui Iosif Țon
1.46.00 – Despre al doliea predicator în vogă

Am ascultat din nou partea a doua și partea a treia, le consider mîrșăvii.

Nu e nimic surprinzător că, din anumite motive, Marius Cruceru și Daniel Brânzei au semnalat ‘predica’ lui Vasile Taloş.

Dar Daniel Brânzei iar și-a dat arama pe față: „Vasile Al. Taloș – Biserica: Brand sau Comunitate! – Împotriva epidemiilor de Covid spiritual – predică potrivită pentru perioada periculoasă parcursă pretutindeni”.

Despre brand / branduri religioase vasile Taloș vorbește la minutele 1.33.00 – 1.34.00, dar și la minutele 1.53.00 – 1.54.00.

De cîteva ori de-a lungul ‘predicii’, Vasile Taloş foloseşte cuvîntul „COVID” cu semnificație spirituală.

Vasile Taloș a ratat subiectul „Biserica: Brand sau Comunitate!”, marșînd pe chestiunea învățăturilor false, un subiect preferat al predicatorilor evanghelici, care însă nu sînt competenți să vorbească despre un astfel de subiect – fie trec rapid de la ereziile din primul secol la ‘ereziile’ de acum, fie nu şi+au făcut tema cu privire la disensiunile teologice actuale.

Vasile Taloş menţionează că nu este de acord cu învățătura lui Iosif Ţon [din ultimii ani], dar nu face referire la ea.

Dar, prin modul în care construieşte prelegerea, face o asociere între Iosif Ţon şi Florin Antonie, ultimul fiind nu doar în vogă (2 clipuri au cîte 100.000 de vizualizări), ci și atacat de pastori baptiști din România.

Despre tehnica asocierii denigratoare am scris în eseul:

Baptistul carismatic. Cazul Iosif Țon (2010-2011)

Din vara anului 2017 Biserica Genesis din Londra este afiliată și integrată în Uniunea Baptistă din Marea Britanie, se menționează pe site-ul bisericii unde este pastor Florin Antonie.

Școlile teologice de la Oradea și București au ratat dezbaterea macrofenomenelor din ultimii 20 de ani: 1). Mișcarea Străjerilor, 2). Cazul familiei Bodnariu, 3). Referendumul pentru familie.

Aceste fenomene nu au fost abordate TEOLOGIC, ci psihologic-utilitarist, în spiritul sistemului emanuelist negruțian, pe care l-am criticat în numeroase rînduri.

Vezi:

După 20 de ani (3) – Oradea şi adevărul (1)
După 20 de ani (4) – Oradea şi adevărul (2)

Faptul că Vasile Taloș folosește sintagme precum „învățături eretice”, „erezii nimicitoare” nu indică vreo competență a pastorului bucureștean, ci indică lașitatea lui, întrucît nu abordează TEOLOGIC aceste… ‘învăţături eretice’.

De menționat aici că Iosif Țon nu a fost acuzat de erezie, Comunicatul Uniunii Baptiste din decembrie 2010 nu conține cuvîntul ‘erezie’.

Retragerea ordinării de pastor lui Iosif Ţon a fost abuzivă:

– Comunicatul nu conține referiri la Mărturisirea de credință
– Comunicatul nu conține precizări doctrinare
– Comunicatul nu menționează nici un articol din Statutul Cultului Baptist
– Comunicatul nu conține cuvîntul carismatic
– Comunicatul nu conține cuvîntul eretic / eretice

COMUNICATUL ESTE NUL, deoarece nu are la bază documentele de organizare ale Uniunii Baptiste.

Vezi:

De ce Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste este nul

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s