Iar s-au întîlnit mahării baptiștilor, iar au sfeclit-o… (9)

Comunicatul nu conţine informaţii despre ultima dintre cele trei preocupări anunţate pentru Consiliul care a avut loc în 18–19 februarie 2020 la Oradea: tema și ordinea de zi a Conferinței Naționale din acest an a „bisecilor” baptiste.

În 21 februarie 2020 a apărut știrea:

A fost convocată Conferința Națională a Uniunii Baptiste, Suceava, 20–21 martie

Citim că „anunțul este făcut printr-o scrisoare semnată de președintele și secretarul general al Uniunii Baptiste, pastorii Viorel Iuga și Ioan Ardelean”.

De ce este semnată şi de Ioan Ardelean?

Articolul 105 (3) din Statut are următoarea prevedere: „Convocarea Conferinței naționale se va face de către președintele cultului…”

Avînd în vedere şi contextul în care a apărut penibilul comunicat al Consiliului – din care lipseşte, în dreptul subiectului INTEGRITĂȚII păstorilor, tocmai mențiuni referitoare la Cazul Nelu Ardelean -, faptul că este convocată Conferința Națională nu doar de către președintele cultului, conform Statutului, ci și de secretarul general dă naștere la suspiciuni legitime.

Tema Conferinței este: „Învățături biblice pentru răspândirea Evangheliei”.

Ce frumos, nu?

NU!

Că iar ni se bagă pe gît clișeul cu învățături… biblice.

O formulare mai bună ar fi fost: învățături scripturale.

Isus n-a citat din Biblie – nu exista vreo CARTE pe vremea aceea -, ci din Scripturi.

Dar problema mai mare e că un organ de conducere al asociației bisericilor baptiste din România nu se ocupă cu învățături biblice, ci cu doctrine (dogme), adică cu „subiecte de natură teologică, de crez sau de practici baptiste”.

Am citat din ştirea din 18 februarie 2020 care anunţa întrunirea Consiliului, cu cele 3 preocupări.

Din nefericire, şi acolo apare de 2 ori sintagma: învăţătura biblică.

Multe lucruri găsim în Biblie, dar nu toate sînt… biblice.

Una dintre replicile care e pusă la mare cinste de cititorii superficiali ai Bibliei este următoarea: Dacă lucrarea e de la Dumnezeu, va avea succes. Dacă nu e de la Dumnezeu, va fi nimicită.

Vezi:

Lucruri biblice care nu sînt… biblice (1)

David D. Henderson: „Termenul biblic trebuie redefinit. El nu poate însemna pur și simplu “ceva de pe paginile Scripturii”. În lumina modului în care este scrisă Biblia, ca un fir de gândire ce se întinde de la un capăt la altul, biblic trebuie să însemne ceva “în concordanță cu subiectul despre care vorbește Biblia”.”

Merg vameșii și curvele în Împărăția lui Dumnezeu?

NU!

Dar așa scrie în Biblie… Matei 21:31.

Nu vameșii și curvele intră în Împărăția lui Dumnezeu. Ci cei care AU FOST vameși, curve, mincinoși, hulitori, dar s-au pocăit și umblă în calea neprihării.

Vezi:

Lucruri biblice care nu sînt… biblice (2)

Scrie în Biblie să ne purtăm sarcinile unii altora? Scrie! Galateni 6:2.

Dar tot în Biblie, tot în capitolul 6 din Galateni, scrie: Fiecare își va purta sarcina.

Scrie în Biblie că Isus oferă pacea, într-un fel cu totul special? Scrie!

Dar tot în Biblie (pardon, în Scripturi!) Isus spune: „Să nu credeţi că am venit s-aduc pacea pe pămînt; n-am venit să aduc pacea, ci sabia.”

Scrie în Biblie că „iubirea de bani este radacina tuturor relelor”?

Nu e adevărat!

După cum susțin toate confesiunile creștine, rădăcina tuturor relelor este MÎNDRIA.

În Eden nu existau.. bani.

Lucifer n-a căzut din pricina lăcomiei de BANI.

Nu banul este ochiul dracului.

Nu scrie în Biblie că dragostea e cea mai mare?

Nu e adevărat!

CREDINȚA e cea mai mare, pentru că fără credință e cu neputință să-i fim plăcuți lui Dumnezeu!

Dar conceptualizată în sensul capitolului 11 din Evrei, nu în sensul pervertit de devoţionalismul superficial, populist şi nonteologic din ghetoul pocăiesc.

Dacă ne luăm după citatul BIBLIC din finalul comunicatului Consiliului, – „Urmăriți pacea cu toți și sfințirea, fără de care nimeni nu va vedea pe Dumnezeu.” – pacea ar fi cea mai mare, că fără ea NIMENI nu-L va vedea pe Dumnezeu.

Ceea ce ar fi o concluzie TEOLOGICĂ de slabă calitate.

Așadar, n-ar trebui folosit cuvîntul „Biblie”, ci Scripturi (adică Aranjamentul vechi și Aranjamentul nou).

N-ar trebui să folosim cuvîntul „biblic”, ci „teologic”.

Cu precizarea că teologia se face nu în academie, ci în ekklesia.

N-ar trebui, de asemenea, să folosim cuvîntul biserică – Luther s-a ferit să folosească acest cuvînt, pervertit -, ci adunare. Sau, mai exact: ORAGNISMUL eclesial.

Mărturirea de credință trebuie să aibă prioritate față de Statut.

Este evident însă, fie și numai din denumiri – Adunare generală, comitet, raport verbal etc. – că accentul este pus pe instituție în detrimentul ORGANISMULUI.

Că se folosesc inginerii nonvitale în detrimentul caracterului ORGANIC al organismului eclesial.

Isus și Ioan Botezătorul au avut mesajul despre pocăință și Împărăția lui Dumnezeu.

Isus a spus că MAI ÎNTÎI să căutăm Împărăția lui Dumnezeu.

E greu de detectat căutarea MAI ÎNTÎI a Împărăției lui Dumnezeu la Paul Negruț, binecunoscut pentru manipulare, demascat de-a lungul anilor de voci importante, precum Teofil Stanciu, Dănuț Mănăstireanu și mai ales Alin Cristea.

Vezi:

PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian

Paul Negruț însuși distinge (oare?) între biblic și doctrinar:

– „din punct de vedere biblic şi doctrinar”

– „perspective biblice, doctrinare și istorice”

– „argumentele biblico-teologice, istorice și socio-politice…”

Vezi:

BISERICA ȘI SUBVENŢIILE DE LA STAT

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s