Iar s-au întîlnit mahării baptiștilor, iar au sfeclit-o… (7)

Postarea din 18 februarie 2020, intitulată „Întrunirea Consiliului Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România la Oradea”, de pe site-ul revistei Creștinul Azi (revista Cultului Baptist, unde apar informații din partea Uniunii BCBR), indică 3 tipuri de preocupări ale Consiliului:

1. problemele administrativ-organizatorice curente

2. abordarea unor subiecte de natură teologică, de crez sau de practici baptiste cum ar fi:

a. învățătura biblică despre atotcunoașterea lui Dumnezeu
b. învățătura biblică despre oficierea căsătoriilor mixte din punct de vedere confesional, când unul sau ambii viitori soți nu împărtășesc un crez și practici religioase similare celor baptiste

c. calitatea de păstor în afara unei biserici locale
d. rolul femeilor în conducerea bisericii
e. integritatea slujitorilor duhovnicești.

3. tema și ordinea de zi a Conferinței Naționale din acest an a „bisecilor” baptiste

Întrunirea Consiliului Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România la Oradea

Comunicat al Consiliului Uniunii Baptiste, Oradea (după cum se vede, nu s-a mai făcut efortul de a menționa în titlu numele corect al asociației naționale a bisericilor baptiste) e prezentat în 8 puncte (din care al treilea, intitulat Precizări, are 3 subpuncte).

Observații:

A.

Cuvîntul „femei” apare o singură dată în Comunicat, la punctul 3 (subpunctul 2): „Oficiem căsătoria religioasă dintre bărbați şi femei…”.

Aşadar, în Comunicat nu apare chestiunea anunţată: rolul femeilor în conducerea bisericii.

B.

Cuvîntul „păstor” nu apare în comunicat.

Așadar, în Comunicat nu apare chestiunea anunțată: calitatea de păstor în afara unei biserici locale.

În schimb apare cuvîntul „slujitori” de 12 ori (în 6 din cele 8 puncte) și o dată la singular: „slujitor”.

Secţiunea a 4-a din Statut se numeşte „Slujitorii bisericii”.

În articolele 21-24 (din 27) termenul consacrat este „slujitori duhovniceşti”. Abia în articolul 25 apare păstorul. În articolul 26 se reia sintagma „slujitori duhovnicești”, dar și denumirea „păstor”.

Punctul 2 al articolului 26 precizează: Slujitorii bisericii și membrii comitetului de conducere nu pot…

Așadar, referința (de 13 ori) din Comunicat la „slujitori” nu se confundă cu referința doar la păstori.

C.

Cuvîntul „integritate” nu apare în comunicat.

Păi cum să vorbească de funie în casa spînzuratului?…

Toată avalanșa asta de chestiuni e menită să ascundă scandalul cel mare – Cazul Nelu Ardelean.

De care am avertizat încă de anul trecut.

În 22 mai 2019 scriam:

Cazul Nelu Ardelean pare că se coace la foc mic (şi mediu)… Realegerea sa ca secretar general i-ar furniza în continuare o poziție de forță în relația polemică cu biserica de unde a trebuit să plece.

Vezi: Baptiștii români în secolul 21

În 28 octombrie 2019 scriam:

Cazul Nelu Ardelean nu s-a stins. Dimpotrivă, acum a început de-a binelea…

De asemenea, am precizat că am și documente care țin de Cazul Nelu Ardelean (pe care le au și alții), dar că nu m-am ostenit să le studiez.

Acum umblă vorba că situația e mult mai gravă.

D.

Față de chestiunile anunțate au apărut următoarele subiecte:

d1). colaborarea cu securitatea comunistă
d2). ecumenism
d3). unitate
d4). nevrednicie (sic! asta o știam, din plin)
d5). angajament

La subiectul ECUMENISM strălucește tîmpenia deceniului: „Nu credem în ecumenism.”

Acest subiect nu se regăseşte în Mărturisirea de credinţă, deci nu face parte din subiectele de importanţă DOCTRINARĂ.

La fel cum Mărturisirea de credinţă a baptiştilor din România nu menţionează cesaționismul. DE ACEEA Comunicatul Consiliului (de la Arad) din decembrie 2010 nu a menționat nici un articol din Mărturisirea de Credință sau din Statut care să întemeieze decizia Consiliului de a-i retrage ordinarea lui Iosif Țon.

Așadar, dacă există interes pentru INTEGRITATEA slujitorilor, atunci TREBUIE 1) declarat nul acel comunicat, 2) prezentate scuze publice lui iosif Țon și 3) oferite compensații, conform eticii iudaico-creștine.

DACĂ, după aceea, Mărturisirea de credință este modificată astfel încît să conțină chestiunea cesaționismului, atunci i se va putea retrage ordinare lui Iosif Țon sau oricărui alt pastor baptist găsit vinovat conform Mărturisirii de credință.

Comunicatul din decembrie 2010 nu conține cuvîntul „erezie”.

Vezi: De ce Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste este nul

În ceea ce priveşte subiectul ECUMENISM, mahării baptişti n-au făcut altceva decît să arate cît de inculți sînt.

Acelaşi lucru e necesar şi în cayul acestui subiect – introducerea în Mărturisirea de credință a formulei idioate „Nu credem în ecumenism.” și, pe baza acestei mențiuni, să se ia măsuri disciplinare.

În ce privește colaborarea cu securitatea comunistă, subiectul a fost ‘rezolvat’ prin introducerea în Statut a menţiunii: „Persoanele care au colaborat cu securitatea comunistă nu pot face parte din organele de conducere ale Cultului Creştin Baptist din România şi nici din organele de conducere ale instituţiilor acestuia.”

Dar şi: „Nu pot ocupa funcții de reprezentare sau de conducere în cult membrii partidelor politice.”

Ceea ce este o călcare gravă a libertăților civile.

Bine că pastorii baptiști din SUA pot!…

Scriam în 2014:

Este regretabilă schizofrenia socială pe care o dezvoltă pocăiții în ghetourile lor confesionale: Duminica enoriașii sînt învățați, cu retorică amplă și programe muzical-culturale, că trebuie să-și iubească semenii ca pe ei înșiși, dar în timpul săptămînii nu sînt încurajați să facă parte efectiv din societatea în care trăiesc – fie că e vorba de cartier, de parcul central al orașului, de cum se distribuie fonduri la nivel județean sau de decizii care se iau la nivel european.

Să-ți iubești aproapele, dar nu prin acțiuni… politice!

Vezi: Este Uniunea Baptistă un for?

Așa, ca fapt divers: Statutul interzice păstorilor baptiști să facă parte dintr-un partid, dar nu și rudelor lor.

Statutul interzice „persoanelor din organele de conducere ale cultului” și ale instituțiilor acestuia să fie agenți sau colaboratori ai serviciilor secrete, dar nu și rudelor lor.

Teoretic, există mențiunea „Nu recunoaștem grade ierarhice.”, în Mărturisirea de credință.

Practic, gîtul lui Viorel Iuga e sub bocancul lui Paul Negruț.

Nu are nici o soluție decît demisia, care înseamnă, mai mult sau mai puțin formal, demascarea manipulatorului Paul Negruț.

Care a fost demascat de mai mulți de-a lungul anilor.

Strălucește declarția lui Teofil Stanciu (cel mai bun eseist dintre bloggerii evanghelici) din 2017:

„Din păcate, UEO și BBEO și-au câștigat o nedorită reputație de locuri în care este apreciată obediența și în care se practică manipularea.”

UEO – Universitatea Emanuel Oradea
BBEO – Biserica Baptistă Emanuel Oradea

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s