Despre FUNDAMENTELE Bisericii – Replică lui Romică Iuga

http://www.speranta.net/static/files/binfo/202001.pdf

Devoționalismul superficial, populist și nonteologic nu se regăsește doar la penticostaloizi precum Tony Berbece, ci și la baptistoizi precum Romică Iugă.

„Citirea zilnică a Scripturii, timp de rugăciune și de părtășie cu Domnul, un anturaj care să te încurajeze la o slujire în care să te implici și așa mai departe” nu sînt… unelte simple.

A citi Scriptura nu e ceva simplu.

Rugăciunea şi timpul de părtăşie cu Domnul (adică cu Sfânta Treime – ASTA e dogma fundamentală a creștinismului) nu sînt unelte simple, ci ATITUDINI fundamentale ale creștinului care își ia crucea în fiecare zi și Îl urmează pe Hristos, prin puterea Duhului Sfînt (Dumnezeu e unic, dar nu o singură PERSOANĂ), pentru a face voia Tatălui din cer.

Am atras atenția cu alte ocazii că postprotestanții români nu au articulată o teologie a rugăciunii:

Teologia rugăciunii… la evanghelici?

„Anturaj care să te încurajeze la o slujire în care să te implici” nu e o formulă inspirată, avînd în vedere grupurile și grupulețele sectare ale postprotestanților.

De citit articolul recent al lui Teofil Stanciu:

Evanghelicii români față cu viitorul

FUNDAMENTELE Bisericii sînt menționate în Fapte 2:42 – învățătura apostolilor, legătura frățească, frângerea pîinii, rugăciuni (liturgice?).

Haosul din ghetoul pocăiesc generat de devoționalismul superficial, populist și nonteologic poate fi confruntat doar printr-o consistentă raportare TEOLOGICĂ la Scripturi și printr-o cultură a libertății critice care să indice diferența de detentă spirituală dintre acest devoționalism, lăptic duhovnicesc, și hrana tare de care au nevoie cei care Îl urmează pe Hristos și care se raportează la Împărăția lui Dumnezeu, nu la vreun set de obiceiuri cultice.

Buletinul informativ al unei biserici nu trebuie să fie lipsit de consistență TEOLOGICĂ.

Să sperăm că nu o să se ajungă la desene și îndemnuri… pozitiviste.

Din seria REPLICI

Despre practica excomunicării – Replică lui Vasile Filat
Postmodernism – Replică lui Iosif Țon
Atenție la lipsa de mînie – Replică unui articol apărut pe blogul lui Daniel Brânzei
Behăitul evanghelicilor români – Replică lui Samy Tuțac
Despre conflict – Replică lui Andrei Jurescu
Amabilitatea, un concept ambiguu – Replică lui Mihai Huşanu
Tolba cu tîmpenii (000088) – Replică lui Chris
Zeciuiala – Replică lui Vladimir Pustan
Templul Duhului Sfînt – Replică lui Marius Cruceru
Patologie baptistă – Replică la articolul lui Marius Cruceru despre provocările baptiștilor din acești ani
Despre Biserica Providența Oradea – Replică lui Iosif Țon
De ce să (NU) mergem la biserică – Replică lui Peter Rong și lui Samy Tuțac
Despre curaj, adevăr și responsabilitate – Replică lui Samy Tuțac
Să nu fim doar morali, ci spirituali – Replică lui Florin Ianovici
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Viorel Iuga
Biserica nu este NICIODATĂ un loc – Replică lui Alex Neagoe
Fundamentele Bisericii – Replică lui Luigi Mițoi
Cînd temeliile se surpă – Replică lui Vasile Taloș
Referendumul NU este buricul Împărăției lui Dumnezeu – Replică lui Viorel Iuga
Isus NU e Învațătorul, ci Domnul și Mîntuitorul – Replică lui Luigi Mițoi

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s