Alexandru Florian: De la mesajul național(ist)-ortodox, la cel național socialist în campaniile prezidențiale

„Din 2000, când C. V. Tudor a pierdut alegerile prezidențiale și apoi consolidat în 2008, când PRM iese din parlament, România nu mai are partide sau grupări politice extremiste reprezentate la nivel national. Aceasta, în parte, ne arată că radicalismul simbolic al extremei dreapta nu atrage voturi și adeziuni cu impact electoral. De ce, este o altă poveste. Lecția campaniilor din 2014 și 2019 este aceea că, prin astfel de mesaje, s-a mizat pe o realitate socială pe care în fapt nu au cunoscut-o. Analizele sociologice asupra electoratului pentru a măsura impactul sloganurilor, al temelor etc. au fost înlocuite cu speculații ieftine care nu au dat rezultate. Ele însă au șifonat imaginea celui mai important partid de centru-stânga.”

http://republica.ro/de-la-mesajul-national-ist-ortodox-la-cel-national-socialist-in-campaniile-prezidentiale

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s