Etica jurnalistică față de subiectul suicidului

Romania Evanghelica

„Atentia hiperdimensionata pe care presa o acorda mortii Madalinei Manole poate fi inteleasa, dar nu si felul in care acest eveniment este relatat. Insistentele reporterilor in a afla continutul mesajului de adio sau tipul de substanta folosita sunt necugetate si lipsite de profesionalism. Manualele de jurnalism insista asupra evitarii descrierii explicite si detaliate a suicidului in mass-media. Motivul poarta numele de “efectul Werther” si desemneaza fenomenul suicidului prin imitatie. Prima aparitie cunoscuta a suicidului prin imitatie s-a inregistrat in 1773 cand a fost publicat romanul lui Goethe, “Suferintele tanarului Werther”. La scurt timp dupa aparitia cartii in Europa au crescut cazurile de sinucidere in randul tinerilor, care copiau metoda folosita de tanarul Werther. Acesta este fenomenul care a dus la interzicerea romanului in anumite tari europene. Acest fenomen s-a repetat si in urma suicidului unor celebre vedete rock.

Avertismentul psihiatrului Ion Vianu este hotarat: “Asa cum numarul omorurilor este mai…

Vezi articolul original 101 cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s