ADUNĂRILE baptiste din România

http://www.betel.ro/wp-content/uploads/2019/05/Buletin-duminical-19-mai-2019-1.pdf

Semnalez și salut apariția, în buletinul săptămînal al Bisericii Baptiste Betel din Timișoara, sintagmei: Adunările baptiste din România.

Există 3 moduri consacrate de referire la o biserică baptistă:

1. Biserica – Instituție
2. Comunitate – Grup social-confesional
3. Adunare – Organism eclesial

Nici una din denumirile de mai sus nu exprimă caracterul profund al relaţionărilor, în cadrul Împărăţiei lui Dumnezeu, dintre urmaşii lui Hristos.

NICIODATĂ biserica / comunitate / adunare nu ar trebui să se refere la un anumit loc și la un anumit timp.

Biserica / comunitatea / adunarea este o formă spirituală de existență ÎN ÎMPĂRĂȚIA LUI DUMNEZEU, în parametri tereștri, a unor grupuri de urmași ai lui Hristos – 7 zile pe săptămînă, 24 de ore pe zi.

Din cele 3 denumiri folosite, cea de biserică este cea mai utilizată, dar este un termen pervertit prin instituționalism.

Adunarea este termenul cel mai apropiat de cel de ekklesia, care apare în Noul Testament, potrivit concordanței biblice a lui James Strong, Strong’s Exhaustive Concordance of the Bible (prima ediție 1890, ultima retipărire 2006) de 118 ori, sub șase conjugări.

Nicăieri în Noul Testament nu găsim termenii: biserică (ekklesia), templu sau casa lui Dumnezeu întrebuințați cu referire la o clădire.

Așadar, expresia „mergem la adunare” are același nefericit înțeles ca și expresia „mergem la biserică”.

Folosirea sintagmei „Adunările baptiste din România” are aproape acelaşi înţeles ambiguu ca şi sintagma „Bisericile baptiste din România” sau „Comunitățile baptiste din România”.

Recuperarea semnificaţiei ORGANICE, spirituale, supraterestre a ceea ce este Mireasa lui Hristos, recuperare în termeni locali, dar nu locali – adică credincioșii au sentimentul locației, trăiesc într-un anumit perimetru, dar nu circumscris de cartier sau localitate, ci de dogmele la care aderă și viziunea pe care o percep pentru biserica LOR, care nu e aceeași cu viziunea altor biserici – rămîne un obiectiv spiritual, dogmatic, confesional de prim rang.

Din păcate, este evident că liderii baptiști din România și diaspora nu sînt interesați de palierul noninstituțional.

Reclame
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s