– INVIEREA e temeiul Odihnei.
– Daca ar fi sa polemizam cu unii, atunci trebuie sa subliniem ca lumea nu se imparte in gay si antigay. Acesta e un criteriu nesemnificativ (pentru istoria omenirii), aparut recent. Mai degraba, omenirea se imparte intre crestini si necrestini.
– Imi aduc aminte de momente, din cei 20 de ani de casnicie (care s-au incheiat acum 6 ani si ceva), in care eram exasperat ca sotia, o femeie simpatica, nu se concentra.
Mi-ar fi prins bine sa imi zica cineva ca, pur si simplu, asa sint femeile. 🙂
De cind cu Internetul, avem ocazia sa aflam unele lucruri MAI REPEDE!
Cu o singura conditie: sa ne… concentram! 🙂
– Am ratat, la viata mea, seriale sau serii de filme precum Dallas, Lumini si umbre, Star Trek, Colombo, Kojak, Harry Potter, Urzeala tronurilor. Am vazut episoade pe sarite…
– Biserica NU este institutie.
Biserica a devenit institutie.
Mai exact, EKKLESIA (adunare) a devenit biserica (institutie).
Cind a tradus Noul Testament, Luther s-a ferit sa traduca ekklesia prin biserica.
In Noul Testament, potrivit concordanței biblice a lui James Strong, Strong’s Exhaustive Concordance of the Bible (prima ediție 1890, ultima retiparire 2006), cuvintul ekklesía apare de 118 ori, sub sase conjugari:
– ekklesia, de 33 de ori, in Matei, Fapte, epistolele pauline si III Ioan
– ekklesiai, de 8 ori, in Faptele apostolilor, epistolele pauline si Apocalipsa
– ekklesiais, de 18 ori, in epistolele pauline si in Apocalipsa
– ekklesian, de 20 de ori, in Matei, Fapte si epistolele pauline
– ekklesias, de 32 de ori, in Matei, Fapte, epistolele pauline, Evrei, Iacob si III Ioan
– ekklesion, de 7 ori, in epistolele pauline si in Apocalipsa
Vezi grupajul (peste 200 de pagini):
A republicat asta pe RoEvanghelica.
ApreciazăApreciază