„Creștinismul a adus o schimbare importantă de paradigmă cu privire la locul și rolul omului în lume. Vechile idealuri care sunt legate de un anume tip de realizare a ființei umane sunt redefinite de credincioși din perspectiva escatonului (1Cor. 7:29). Pentru creștin, a fi căsătorit sau necăsătorit nu mai este un ideal uman care să fie definit de un sistem de valori social în contextul unei anumite epoci, ci devine o opțiune secundară în raport cu decizia de a urma calea lui Cristos (1Cor. 7:31). Deoarece vremea este scurtă și lumea a intrat în linie dreaptă către împlinirea ei, către sfârșit, creștinul este chemat să participe la iconomia lui Dumnezeu care mișcă lucrurile în această direcție. Viața limitată a celui credincios are sens nu doar pentru că poate atinge anumite scopuri transmise de la o generație la alta, ci pentru că toate aceste realizări sunt legate de destinul său veșnic și de posibilitatea de a-l actualiza în lume participând la opera mântuirii ca partener la planul divin. Astfel, credința creștină a resemnificat sensul familiei și muncii, al artelor și științei, al politicii și administrării. În mod special, comunitatea creștină a construit un alt etos și o altă menire pentru om în lume, dincolo de toate limitările și segregările de gen, rasă, religie, etnie. Decizia de a fi celibatar sau căsătorit vine în viața credinciosului într-un cadru nou, care are la bază obiectivul restaurării și mântuirii tuturor lucrurilor. Ceea ce cântărește definitoriu cu privire la această alegere este înțelegerea despre ceea ce poate face și deveni cineva în proiectul mare al întoarcerii tuturor lucrurilor la Dumnezeu. Personalitatea, darurile, formarea, contextul cultural și religios, posibilitățile de a participa la un tip de angajare sau altul în lume sunt importante în hotărârea cuiva cu privire la căsătorie sau celibat. Însă nici căsătoria și nici celibatul nu reprezintă un scop în sine, ci o cale. Asumarea uneia sau alteia nu se mai face în perspectiva eficienței cu care putem atinge așteptările sociale dintr-un context dat, ci în funcție de cum ne putem așeza mai bine în dinamica mântuirii și putem sluji alături de Dumnezeu.”
-
Statistici blog
- 1.271.205
-
Articole recente
- RomaniaEv – Al 3-lea blog din seria România Evanghelică
- David Pawson: Biserica a început să recunoască din nou că Dumnezeirea e compusă din trei Persoane, nu din două
- Miercuri seara (29.09.2021) – Ce nume apar în Top Posts pe RoEvanghelica
- YouTube to remove misinformation videos about all vaccines
- Din istoria blogosferei evanghelice – 29 septembrie (2021)
- APEL foarte urgent și foarte important – 29 septembrie 2021
- Bă, pocăiților, scrieți corect românește (2.296) – Doru Pope
- Alin Cristea: De toate (83)
- 4 patru aspecte ale identităţii baptiste
- 29 septembrie în istoria românilor
- Bă, pocăiţilor, scrieţi corect numele (334) – Samy Tuțac
- Top Posts – 29 septembrie 2021
- Vizualizări pe blogurile lui Alin Cristea – 28 septembrie 2021
- în fața Ta
- Nemernicul tabloid Creștin Total – 28 septembrie 2021
- APEL foarte urgent și foarte important – 28 septembrie 2021
- Din istoria blogosferei evanghelice – 28 septembrie (2021)
- FOARTE IMPORTANT – Teodor Baconschi: Nu putem reduce viața creștină la homofobie
- Viaţa Românească – Nr. 8-9 / 2021
- 28 septembrie în istoria românilor
- Obiceiuri și tradiții din vremurile biblice (11)
- Top Posts – 28 septembrie 2021
- ANTI-FAKE – Fact checking-ul săptămânii: Afirmație falsă și fals atribuită: „Vaccinurile ucid mai mulți oameni decât salvează”
- John Ortberg: Unii oameni ar fi niște credincioși mai buni dacă ar avea puțin mai multă îndoială
- Orizont – Nr. 9 / 2021
- Tolba cu tîmpenii (000169) – Florin Ianovici
- Vizualizări pe blogurile lui Alin Cristea – 27 septembrie 2021
- Din istoria blogosferei evanghelice – 27 septembrie (2021)
- APEL foarte urgent și foarte important – 27 septembrie 2021
- David Pawson: În dorința lui aprinsă de a vedea o Biserică sfântă, manifestată în îndemnul la efort moral adresat membrilor acesteia, Pelagius a dezvoltat o viziune prea înaltă asupra puterii voinței umane
Comentarii recente
Arhive
Cele mai bune articole și pagini
- PROTESTEZ faţă de invitarea penticostaloidului Toni Berbece la Biserica BAPTISTĂ Emanuel din Viena
- Reformațiunea administrativă și antireformismul spiritual - Scrisoare deschisă către Marius Birgean și Emil Bartoș
- 1923 - Botez cu 50 de persoane la DOBRICINEȘTI, Bihor
- Blogurile lui Alin Cristea – 1 ianuarie 2017
- Evanghelizare - Betel SĂLSIG, Maramureș
- Istoria evanghelică necosmetizată
- Baptistul carismatic. Cazul Iosif Țon (2010-2011)
- Berbecisme (2)
- La mulți ani, Cristian Barbosu (19.04.2017)
- Religia în Ucraina
A republicat asta pe RoEvanghelica.
ApreciazăApreciază