Bogdan Tătaru-Cazaban: Sfîntul Nicolae. De la Myra și Bari la Coca-Cola

„Din Occident, prin olandezi, sfîntul Nicolae ajunge în Lumea Nouă, unde își primește o biserică în locul care, devenit din 1664 posesiune engleză, se va numi New York. Tradițiile migrate pe tărîm american aveau să dea naștere unui personaj-întruchipare a generozității: de la O vizită a Sfîntului Nicolae (1823) pînă la campania publicitară a Coca-Cola din 1931. Nici vechea Europă nu-l uită: povestea învierii celor trei copii, redată de Gérard de Nerval în 1842, va fi citată de Charles de Gaulle în memoriile sale… De la Myra și Bari la „spiritul Crăciunului“, povestea sfîntului Nicolae este cea a creștinismului devenit viața noastră cea de toate zilele, fără să ne mai dăm seama.”

http://dilemaveche.ro/sectiune/din-polul-plus/articol/sfintul-nicolae-de-la-mmyra-si-bari-la-coca-cola

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s