PROTESTEZ – 55. Emanuelizarea Bisericii Providența (2)

Contextul referendumului revigorează manipulatori precum Paul Negruț și oportuniști precum Ștefan Iluțan.

Teofil Stanciu (23.03.2017):

PN – Paul Negruț
UEO – Universitatea Emanuel Oradea
BBEO – Biserica Baptistă Emanuel Oradea

Alin Cristea (03.04.2018):

Baptiștii ofiliți precum Paul Negruț, Doru Hnatiuc, Marius Cruceru – cu care s-a înhăitat pastorul Ștefan Iluțan – sînt o pacoste pentru istoria baptiștilor români și un pericol pentru libertatea de conștiință.

Emanuelismul negruțian practică manipularea, corupția, mercenariatul.

Zis-au zilele astea baptistul Marius Cruceru și penticostalul Florin Ile ca votul la referendum să fie conform conștiinței.

Apelul de a vota conform CONȘTIINȚEI este foarte important. A vota conform conștiinței implica rezistența la propaganda proreferendum sau antireferendum.

Orice propagandă – politică, religioasă, culturală – nu este creștinească.

PROPAGANDA nu se raportează la oameni ca fiind PERSOANE (create după chipul lui DUmnezeu), ci enoriași, studenți, votanți, clienți, pacienți, pietoni, locatari (funcțiuni, calități create de oameni și folosite pentru manipulare și obediență).

Fiecare om ar trebui să știe că e PERSOANĂ (creată după chipul lui Dumnezeu) și că orice persoană are un DESTIN.

„Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce.” – Mark Twain

Așadar, nu doar că Biserica Providența a invitat în 2017 emanueliști DUPĂ ce Teofil Stanciu (DIN BISERICA PROVIDENȚA) a scris CLAR despre MANIOULAREA sistemului emanuelist negruțian, dar a continuat să o facă și în 2018.

Și, iată, încă un punct maxim de efuziune emanuelistă a spațiului confesional baptist din cartierul Nufărul: Paul Negruț invitat la Biserica Providența, într-o zi IMNPORTANTĂ a acestei săptămîni nemernice – în care răutatea creștinilor din România a atins cote demonice.

De data aceasta, nu e vorba doar de una dintre tacticile de emanuelizare Bisericii Providența, ci și de agresiunea PROPAGANDEI (proreferendum) asupra unui spatiu confesional dat, chiar de pastorul (și conducerea tîmpită a) bisericii, pe mîna unui sistem pervertit, ticăloșit, aflat în plin proces de rinocerinizare.

Știu că unii, nu puțini, nu înțelegeți tot ce scriu. Dar am pus POZE. 🙂

Nu scriu aceste mesaje publice doar pentru cei din Biserica Providența, ci ele sînt mesaje CONSISTENTE, IMPORTANTE și MEDICAMENTE pentru diabetul homofobic și pentru rîia rea care s-a lipit de sufletele celor din atîtea biserici postprotestante și penticostaloide și pentru lipsa de apetit pentru ADEVĂR care a cuprins ghetoul pocăiesc în prima parte a secolului XXI.

Conceptul mersului la referendum e chintesența gîndirii creștinoide de a merge la biserică (duminica dimineață). Referendumul NU este buricul Împărăției lui Dumnezeu și este încă o dovadă a gîndirii creștinoide greșite care l-a mesianizat pe Trump – Marius Cruceru a atras atenția anul trecut asupra pericolului mesianizării lui Trump.

Pe vremea lui Ioan Botezătorul, oamenii încercau să scape de sentimentul vinovăției cu ajutorul botezului, pe care ĂLA nu li-l permitea însă în orice condiții.

Pe vremea lui Luther, oamenii încercau să scape de sentimentul vinovăției cu ajutorul indulgențelor, pentru care plăteacu cu bani (și, nu-i așa?, cu obediența în fața celor care îi manipulau).

Pe vremea noastră, oamenii încearcă să scape de sentimentul vinovăției mergînd duminica (DIMINEAȚĂ!) la biserică.

În Împărăția lui Dumnezeu creștinii au mult mai mari responsabilități decît să meargă duminica (DIMINEAȚĂ!) la biserică.

Că votăm la referendum sau că nu votăm, TREBUIE să o facem conform CONȘTIINȚEI noastre, nu conform PROPAGANDEI (proreferendum sau antireferendum) și TREBUIE să știm că după referendum avem responsabilități importante în Împărăția lui Dumnezeu

Dumnezeu nu ne permite un statut mai jos decît eroi ai credinței.

Iată cîteva exemple de oameni (cunoscuți) care NU merg la referendum:

Dănuț Mănăstireanu, anglican (fost baptist), doctor în teologie

Alin Cristea, absolvent de teologie baptistă

Cristi Klapan, absolvent de teologie ortodoxă

Petrică Bistran, preot anglican

Iulian Bulai, catolic: Referendumul va trece. Eu voi rămâne la fel de catolic. Calitatea familiei din România nu se va îmbunătăţi. […] Biserica va pierde și mai multă credibilitate. Politicienii vor profita de asta și vor deconta factura la alegerile următoare. Familia va avea de suferit. (2017)

Orlando Balaş (fost consilier al primarului Ilie Bolojan):

Vlad Mixich: Nu mă duc la referendum. Pe lângă alte motive, și pentru că sunt sătul de fanaticii de ambele părtț. Și am impresia că suntem mai mulți așa sătui.

Biserica Evanghelică CA: Motive importante, negative vorbesc împotriva participării la referendum. […] Sub semnul libertăţii evanghelice şi în anul libertăţii evanghelice în B.E.C.A.R., fiecare este liber după buna credinţă şi conştiinţă să participe sau nu la referendum.

Andrei Pleșu (imaginea sa a fost folosită, dezgustător şi mincinos, de către propagandiștii proreferendum)

facebook.com/vieru.daniel

http://adevarul.ro

Am reușit, în ultimele 2 săptămîni, să alcătuiesc o listă cu peste 100 de citate (zilele acestea ajung la 150) despre referendum și cultura (non)argumentelor pe care a produs-o contextul referendumului:

REFERENDUM – Cronologie şi articole / linkuri

Din cîte știu, e o inițiativă unică în cultura română, cel puțin de o asemenea dimensiune.

Revista NewsWeek (12 lei) de saptamîna asta conține un dosar pe tema referendumului, cu articole semnate de nume cunoscute în cultura română.

PressOne are un articol, unde are și Teofil Stanciu (din perspectivă evanghelică) o contribuție consistentă:

Șapte întrebări esențiale înaintea referendumului

Articolul lui Teofil Stanciu a apărut în întregime (nu doar paragrafe, ca în PressOne) azi la amiază pe platforma Marginalia (unde au apărut și textele lui Dănuț Jemna, pe care le-am semnalat celor de la Marginalia):

Teofil Stanciu. Căsătoria și referendumul – o perspectivă evanghelică

Aşadar, Biserica Baptistă Providenţa din Oradea îl are pe cel mai bun eseist dintre bloggerii evanghelici (peste 1.000 de bloguri în lb. română) – cum am menționat de zeci de ori -, dar nu îi oferă nici măcar 5 minute să prezinte un material despre chestiunea referendumului.

Bătutuții în cap de la Biserica Providența îi TOT cheamă, însă, pe emanueliști, care sînt SUB nivelul (intelectual, eseistic, relațional al) lui Teofil Stanciu. Care și-a asumat poziții incomode (pentru emanueliștii) în ultimii ani.

Mai mult, Teofil Stanciu va fi citit de sute sau mii de cititori de diferite categorii (confesionale).

Emanueliștii au produs doar niște comunicate anemice, propagandistice, nonideatice.

 

1. PROTESTEZ față de prezența manipulatorului Paul Negruț (cunoscut sub numele de păpuțarul-șef de la Emanuel, întrebați-l pe Marius Cruceru cine i-a dat numele ăsta „de scenă”, pe care eu l+am preluat în articolele mele) la Biserica Provideanța.

Protestez față de prezența celorlalți exponenți ai sistemului emanuelist negruțian la Biserica Providența, în 2018 și 2017.

2. PROTESTEZ față de atacul propagandei proreferendum asupra celor din Biserica Providența.

O astfel de instituție ar trebui să își păstreze loialitatea față de adevăr. Din nefericire, așa cum am arătat în mai multe rînduri, minciunile pastorului SS Iluțan și ale altora, dezinformările, bădărăniile – toate acestea indică o biserică de piticoți care refuză să se ridice la standardele spirituale pe care le presupune apartenența la Împărăția lui Dumnezeu.

A fi loial adevărului implică rezistența la orice fel de propagandă, care tratează PERSOANA după chipul confesional și interesele momentului, nu după chipul lui Dumnezeu și standardele Împărăției Lui.

3. PROTESTEZ față de încalcarea articolului 18 din Statutul baptiștilor din România.

Art. 18 – „(4) Membrii bisericii au dreptul și responsabilitatea de a se implica în slujirea bisericii potrivit cu chemarea divină, înzestrarea duhovnicească, maturitatea spirituală și mărturia creștină pe care aceștia o au în familie și în societate.”

Teofil Stanciu a dovedit, prin modul în care a tratat, de-a lungul anilor, subiecte IMPORTANTE – precum biserica, familia, educația, cultura – că are suficientă maturitate spirituală.

DE ACEEA a fost invitat să vorbească, cîndva, la tineret, așa cum au fost invitați Marius Cruceru și Iuliu Centea?

4. PROTESTEZ față de modul în care apare denumirea Bisericii Providența.

După semnalările mele că nu (mai) există numele instituției, iată că apărut o tablă mică, la Poarta Pantofiștilor, care e în evidentă inforioritate față de bannerul imens agățat pe gard.

Numele instituției nu (mai) apare la intersecția cu strada principală, acolo unde a fost postat bannerul despre întîlnirile de anul trecut în legătură cu sărbătorirea a 500 de ani de la Reformă.

La conferință au fost.. vreo 35 de persoane.

„ART. 8 (1) Cultele recunoscute sunt persoane juridice de utilitate publică. Ele se organizează şi funcţionează în baza prevederilor constituţionale şi ale prezentei legi, în mod autonom, potrivit propriilor statute sau coduri canonice.

(2) De asemenea, sunt persoane juridice şi părţile componente ale cultelor, aşa cum sunt menţionate în statutele sau codurile canonice proprii, dacă îndeplinesc cerinţele prevăzute în acestea.

(3) Cultele funcţionează cu respectarea prevederilor legale şi în conformitate cu propriile statute sau coduri canonice, ale căror prevederi sunt aplicabile propriilor credincioşi.

(4) Denumirea unui cult nu poate fi identică cu cea a altui cult recunoscut în România.”

Legea nr. 489/2006-12-29 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor

Fiind persoană juridică de utilitate publică, Biserica Providența ar trebui să afișeze numele (și programul) într-un mod care să atragă atenția.

Anul trecut bannerul cu Reforma a atras atenția, anul acesta bannerul cu Referendumul a atras atenția.

Acestea sînt evenimente. Ele sînt generate de INSTITUȚIE.

Evenimentele încep și se încheie.

Pastorii vin și pleacă.

INSTITUȚIA rămîne.

Instituția este entitatea de relaționare cu societatea românească.

 

Alin Cristea, 51 de ani, Oradea

Creștin postprotestant, evanghelic moderat – baptist conservator

Blogger, catrenist, relaționist

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări), al blogului RoEvanghelica (24.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei Oradea Evanghelică (3 numere)

Editorul revistei DUMBRAVA (un număr)

Editorul revistei electronice File de istorie baptistă (un număr)

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

„Alin imi plac la nebunie mesajele tale teologice ce proving din enciclopedia experientei tale, imi plac ca nu sunt biased, nu ai nici o influenta, you go sola Scriptura! Mi-ar place sa citesc o carte teologica marca Alin Cristea, teologie pura.” (Felix Macovei, 21 august 2017)

„Alinierea gandirii cu exprimarea verbala/in scris. Nu am intalnit pe nimeni care sa fie atat de deschis sa descrie ce gandeste (poate pentru ca ei considera ca e nepotrivit sau nu e relevant)…dar asta inseamna sinceritate si in parte, umblare in lumina. Noi…restul..ne fortam la o piosenie de suprafata (I’m still fighting with it)” (Darius Ile, 6 iulie 2017)

„Cred ca, prin ce faci tu, reusesti sa aduci un echilibru, intr-o zona extrem de dezechilibrata.

Din ce observ eu, mare parte din evanghelici se arunca in exprimari, pompoase, nerealiste, uneori false ( fie pe fond de necercetare sau lipsa de cultura fie pentru a manipula) si altfel de lucruri de acest gen. Ori tu ai darul de a aduce cu picioarele pe pamant astfel de manifestari…” (Corneliu Paraschiv, 21 decembrie 2017)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Scrisoare deschisă către conducerea Uniunii Penticostale din România (03.09.2018)
https://roevanghelica.wordpress.com/2018/03/11/scrisoare-deschisa-catre-bisericile-care-sarbatoresc-azi-11-martie-ziua-mamei/ (11.03.2018)
PROTESTEZ față de comoditatea spirituală și indiferența civică a baptiștilor și penticostalilor români (22.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii români (20.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (08.12.2017)
Reformațiunea administrativă și antireformismul spiritual – Scrisoare deschisă către Marius Birgean și Emil Bartoș (11.11.2017)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut peste 50 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)
30. PROTESTEZ – 30. Scurte, despre papagali (2) (04.07.2017)
31. PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței (07.07.2017)
32. PROTESTEZ – 32. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR (04.09.2017)
33. PROTESTEZ – 33. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR. Completări (04.09.2017)
34. PROTESTEZ – 34. Guvernarea eclesială (1). Principii (07.09.2017)
35. PROTESTEZ – 35. Iar n-am fost lăsat să intru în Biserica Baptistă Providența din Oradea (21.10.2017)
36. PROTESTEZ – 36. Adevărul înainte de toate (27.10.2017)
37. PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală (09.11.2017)
38. PROTESTEZ – 38. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea (17.11.2017)
39. PROTESTEZ – 39. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (1) (18.11.2017)
40. PROTESTEZ – 40. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (2) (18.11.2017)
41. PROTESTEZ – 41. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (3) (19.11.2017)
42. PROTESTEZ – 42. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (4) (23.11.2017)
43. PROTESTEZ – 43. Gîndirea logică și gîndirea teologică (24.11.2017)
44. PROTESTEZ – 44. Gîndirea logică și gîndirea teologică (2) (25.11.2017)
45. PROTESTEZ – 45. Emanuelizarea Bisericii Providența (25.11.2017)
46. PROTESTEZ – 46. A venit iarna… și la Poarta Pantofiștilor (03.12.2017)
47. PROTESTEZ – 47. Din nou, iarna, la Poarta Pantofiştilor (10.12.2017)
48. PROTESTEZ – 48. Cultele recunoscute sunt persoane juridice de utilitate publică (11.12.2017)
49. PROTESTEZ – 49. How Should We Then Celebrate? (18.12.2017)
50. PROTESTEZ – 50. Biserica Providența, nu ți-e rușine? (23.12.2017)
51. PROTESTEZ – 51. Post-adevărul. Cum NU a fost bătut Alin Cristea în curtea Bisericii Providenţa (25.03.2018)
52. PROTESTEZ – 52. Număr aniversar. Retrospectivă (03.04.2018)
53. PROTESTEZ – 53. Număr aniversar (2). Joia Mare. Contra perspectivismului
54. PROTESTEZ – 54. În duh și în adevăr (08.04.2018)
55. PROTESTEZ – 55. Emanuelizarea Bisericii Providența (2)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s