“Metafora templul lui Dumnezeu este adesea abordată în cercetarea eclesiologiei nou-testamentare, dar rareori analizată așa cum apare ea în scrierile apostolului Pavel. Paul Minear, de pildă, tratează imaginea templului în cadrul metaforei poporul lui Dumnezeu, ca pe un aspect al acesteia. Despre folosirea metaforei templului de către apostolul Pavel, autorul menționat amintește doar că prezența Duhului Sfânt în trupul credinciosului (1 Cor. 6.19), în biserica locală (3.16) și în Biserica universală (Ef. 2.21-22) face din fiecare dintre acestea temple ale lui Dumnezeu. Minear este mai preocupat de apariția metaforei în evanghelii, unde Mântuitorul vorbește despre trupul Său ca fiind Templul cel nou.
Everett Fergson explică trecerea de la concepția iudaică despre templu ca locaș al lui Dumnezeu la cea creștină, care a spiritualizat elementele cultului de la templu și deci și motivul templului. În argumentația…
Vezi articolul original 255 de cuvinte mai mult