PROTESTEZ – 52. Număr aniversar. Retrospectivă

S-a împlinit 1 an de cînd am început, în 25 martie 2017, campania PROTESTEZ, un fenomen unic în istoria evanghelicilor (postdecembriști).

Și mișcarea REZIST, care durează de 1 an și 63 de zile, e un fenomen unic în istoria românilor (postdecembriști).

În Nr. 35 (21.10.2017) am prezentat cîteva selecții semnificative din cronologia PROTESTEZ (24 martie – 21 octombrie).

Retrospectiva din acest număr se focalizează pe ultimele luni din anul 2017. (În primele 3 luni din anul 2018 nu am fost deloc la Poarta Pantofiștilor.) Dar mai întîi voi face cîteva mențiuni.

Demersul meu pornit în 25 martie a fost prefaţat, în 24 martie, de Teofil Stanciu, care a scris pe Facebook:

„UEO și BBEO și-au câștigat o nedorită reputație de locuri în care este apreciată obediența și în care se practică manipularea.”

UEO – Universitatea Emanuel Oradea
BBEO – Biserica Baptistă Emanuel Oradea

După cum am arătat, deși Teofil Stanciu a indicat public decăderea morală a emanueliștilor, iar Alin Cristea a protestat de zeci de ori, conducerea Bisericii Providența a continuat să invite, în MULTE rînduri, exponenții emanuelismului negruțian.

Emanuelizarea Bisericii Providența are loc într-un context amplu de decădere confesională pe care l-am descris cu altă ocazie astfel:

Incursiunile manipulatorii ale lui Paul Negruţ în istoria baptiştilor, jocurile psiho-intelectuale ale mercenarului Marius Cruceru, atît pe Internet, cît şi în diverse conferinţe, dar mai ales în seriile de la Iris Cluj şi Providenţa Oradea, „editorialele” impotente ale lui Samy Tutac, voivodul baptist de Banat, şi apariţia unui lider baptist naţional precum Viorel Iuga, care se laudă cu „peste 90 de cărţi şi broşuri pe tema familiei, tineretului, bisericii etc.”, dar personaj de o mediocritate debordantă, nu onorează istoria baptiştilor români (şi mondiali), fiind, de fapt, îngrijorătoare semne evidente ale încremenirii în proiect a baptiştilor români.

Nu mai departe de zilele trecute, a avut loc la Caransebeş Conferința națională a baptiștilor ofiliți, despre care cineva, mai tînăr ca mine, îmi scria: „M-a îngrozit mediocritatea, lipsa de entuziasm, provocare pentru oameni!”

Iar altcineva exclama: „Lasă-i în truda lor. Am făcut greşeala să mă uit şi am dat în indigestie baptistă.”

Voi iniţia o nouă rubrică pe blogul RoEvanghelică: Indigestii baptiste. Unde Providenţa Oradea, se înţelege, va fi la loc de… „cinste”.

RoEvanghelica este un site de cultură religioasă (postprotestantă), de cultura civică şi de cultură generală (18.000 postări) care continuă, din 19 iulie 2016, blogul România Evanghelică (49.000 postări în 8 ani). Postările pot fi articole, citate, linkuri, (grupaje de) fotografii, sondaje, statistici, YouTube-uri, reblog-uri.

Zilele trecute am avut tupeul să-mi trec numele între cei mai celebri evanghelici români:

Cei mai celebri penticostali români – Vladimir Pustan și Florin Ianovici – sînt în afara sistemului cultic.

Cei mai celebri baptiști români – Iosif Țon și Alin Cristea – sînt în afara sistemului cultic.

Sistemele religioase o să rămînă, indiferent cîte proteste (publice) vor fi. Reforma lui Luther nu a eliminat catolicii. Așadar, să nu ne facem iluzii – tipurile de organizare regională și națională (și internațională) o să rămînă. Nu atitudinea față de ele ne definește, ci atitudinea față de adevăr. Dacă decidem să rămînem loiali adevărului, lucrul acesta ne va costa. Pe Ioan Botezatorul l-a costat capul. Pe Wurmbrand, N. Moldoveanu și alții mulți ani de închisoare.

Iar Isus a spus clar: Eu sînt Calea, Adevărul și Viața. (Ioan 14:6)

Și: Eu pentru aceasta M-am născut și am venit în lume, ca să mărturisesc despre adevăr. Oricine este din adevăr ascultă glasul Meu. (Ioan. 18:37)

Tot zilele trecute, Costel Ghioancă, pastor al Bisericii Adonai din București, a afișat pe contul său de Facebook un material în 8 părți intitulat „Evanghelicii, față în față cu schimbarea!”, în care găsim numeroase chestiuni interesante (chiar dacă sînt tratate superficial uneori).

Cîteva exemple:

Comunitățile nu sunt un fel de megabiserici, iar Uniunea nu este o MegaBiserică a megabisericilor.

Aici eu am adăugat o precizare din revista baptiștilor din 196, Farul Creștin, Nr. 1:

Uniunea Baptistă nu este o autoritate superioară, ierarhică şi suverană peste organizațiile care o compun.

În mod similar, Comunitatea regională nu este, în concepţia baptistă, vreo formă de autoritate superioară, ierarhică şi suverană peste bisericile care o compun.

Când vorbim despre soluții este vital să revenim la separarea dintre Biserici și Comunități / Uniune.

După intervenţia mea publică – Sînt foarte curios CUM poate avea loc separarea dintre Biserică și Comunități / Uniune. Conform procedurilor confesionale, orice biserică trebuie să aibă un pastor, iar pastorul TREBUIE să treacă prin furcile caudine ale Comunității. Mai mult, pastorul, din mai multe motive, este legat de Comunitate precum fătul de mama sa prin cordonul ombilical. – Costel Gioancă a făcut următoarele precizări: Eu nu susțin separarea Bisericilor de Uniune. Susțin separarea îndatoririlor Bisericii de îndatoririle Comunității/Uniunii. Nuanța contează. Nu am fost eu suficient de clar în exprimare. În context încerc să argumentez cu privire la identități și mandate diferite. Prin ”separare” se poate înțelege și ”rupere”, iar eu nu la asta mă refer. La ”editarea finală” voi fi mai specific.

Să nu așteptăm de la Uniune ceea ce trebuie să dea Biserica, și invers!

Iată comentariul meu:

Biserica nu face ce trebuie să facă, doar se știe asta. „Nu există o altă instituție pe pămînt care să aibă atît de mult de făcut și să facă atît de puțin ca Biserica.” Conceptul de biserică este atît de idealizat și politizat încît urmașii lui Hristos, în mod INDIVIDUAL, nu instituțional, reprezintă forța de reformațiune. Căci nu schimbarea e conceptul central în dinamica eclesială / confesională, ci reformațiunea (continuă). Loialitatea față de adevăr este condiția care nu se negociază, referitor la conștiința individuală, care este instrumentrul terestru de lucru al lui Dumnezeu. Ioan Botezătorul, Luther, Wurmbrand și atîția alții ne indică că istoria bisericii instituționalizate nu se confundă cu istoria eroilor credinței.

Domnul Isus Cristos nu a instituit nici Comunități, nici Uniuni, El a creat Biserica: a murit pentru Biserică, își zidește Biserica, își curățește Biserica, își duce în ceruri Biserica. În cer nu vor mai fi Comunități și Uniuni, dar va fi Biserica lui Cristos.

Pastorul SS Providența a vîndut biserica.

E condiționat, precum cîinele lui Pavlov. Îi curg balele nu de dragul bisericii, ci cînd sună clopoțelul Comunității.

Acum 2-3 ani, i-am atras atenția că a ajuns foarte repede în conducerea Comunității BCB Oradea, în doar 3-4 ani îb Oradea, pe cînd alți pastori de 10 sau 15 ani în Oradea nu.

Și anul trecut și anul acesta, pastorul SS Iluțan a fost pe scenă, alături de cei mai cunoscuți lideri religioși din Oradea, la adunările publice din centrul orașului pentru susținerea familiei tradiționale.

Anul acesta au fost 8 baptiști (între cei 25-30 de pe scenă, ceea ce poate fi considerată o jignire față de majoritatea religioasă a României, întrucît baptiștii sînt o minoritate… mică), dintre care 4 erau de la Emanuel și 3 de la Providența.

După cum Marșul pentru Viață a devenit „un fel de apendice pentru evenimentul Coaliţiei pentru Familie” (Bihor Știri), Providenţa a devenit un apendice al emanuelismului negruţian, fenomenul caracterizat de corupție pe care l-au demascat Teofil Stanciu și, mai ales, Alin Cristea, dar și alții de-a lungul anilor.

Vezi:

PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)

În istoria Bisericii, de-a lungul secolelor, eroii credinței nu au avut de luptat doar cu puterea fenomenală a STATULUI, ci și cu puterea fenomenală a bisericii instituționalizate.

În mod normal, un eveniment precum cel de azi, Cantata „Cine-i acest rege?”, ar fi fost un eveniment de excepţie.

Dar, în contextul ‘anexării’ Providenţei la emanuelismul negruţian, oricine are minte, fie la 15 ani, fie la 51 de ani, îşi poate da seama că un astfel de eveniment se înscrie în şirul invitaţiilor din ultimele 12 luni, de care au beneficiat emanueliştii – cantata e prezentată de Corul Deo Gloria și Orchestra Bisericii Baptiste EMANUEL:

Probabil că un astfel de eveniment o să umple sala, cum a fost plină cu ani în urmă cînd a venit, o săptămînă, Iosif Țon (iar pastorul Lucian Ciupe și-a dat demisia după aceea).

ASTA e biserica Providența? NU!

La „marea” conferinţă din 21 octombrie cu ocazia aniversării a 500 de ani de la Reforma lui Luther au participat… 35!

Păi AIA era importantă, atunci ar fi trebuit să fie plină sala principală.

Dar conducerea Bisericii Providenţa e de o tîmpenie rară!

Nu sînt proști, dar sînt tîmpiți!

Să rememorăm, în Săptămîna Mare (care e mare pentru Providența și pentru că unul precum Alin Cristea rămîne loial adevărului, disprețuind orice formă alternativă de post-adevăr și fake news) cîteva momente principale ale unui an de proteste la adresa Bisericii Providența:

Sîmbătă, 25 martie 2017, după Marşul pentru Viaţă, între 21.15-22.30

Alin Cristea i-a sunat pe cei 9 membri din comitetul Bisericii Providența din Oradea pentru a le comunica că protestează împotriva prezenței pastorului Doru Hnatiuc (unul dintre liderii emanueliști) la Biserica Providența duminică dimineață (26.03.2017).

Dumincă, 9 aprilie

Alin Cristea a protestat la intrarea în Biserica Providența. Nu a știut că vine Paul Negruț, dar s-a potrivit taman bine.

Joia Mare, 14 aprilie

Alin Cristea a luat Cina după 11 ani. Nu i-au dat-o, dar a luat-o. Cînd s-a încheiat slujba, pastorul Ștefan Iluțan a venit imediat la Alin Cristea și și-a cerut iertare pentru că a ezitat (și pentru tot din acele zile).

Dumincă, 4 iunie

Botez cu 3 persoane, între care Andreea Cristea (14 ani și jumătate), singura fiică a lui Alin Cristea. A fost botezată fără ca cei din comitet să stea de vorbă cu tatăl ei. Alin Cristea a cîntat cu chitara, fără permisiunea clară a pastorului.

Duminică, 25 iunie

Alin Cristea intră pentru cîteva minute, în pantaloni scurţi, în timpul predicii şi fotografiază cele 100 de scaune goale din față. Este agresat verbal apoi, pe coridor, de Beni Roșu.

Duminică, 2 iulie

Pentru prima dată Alin Cristea nu a fost lăsat să intre în Biserica Providența. De 9 luni, Biserica Providența plătește gardieni pentru a nu-i permite lui Alin Cristea să intre pe proprietatea Bisericii Providența, al cărei membru fondator (este) / a fost.

Joi, 9 noiembrie

Alin Cristea a fost chemat la poliție, pentru o sesizare (din 1 noiembrie?) depusă de Noemi Sălăjan.

Vezi: PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală

Vineri, 17 noiembrie

Alin Cristea a primit, prin curier, o înștiințare din partea conducerii Bisericii Emanuel. Înștiințarea are 2 pagini, redactată în 7 puncte, cu minciuni, dezinformări și amenințări. Documentul este însă nul, deoarece nu este semnat de două persoane din conducerea bisericii, conform Statutului baptiștilor din România.

„Art. 37. – (1) Biserica este reprezentată de păstorul bisericii sau de păstorul coordonator, după caz, împreună cu secretarul bisericii. Biserica este valabil angajată prin semnătura păstorului bisericii sau a păstorului coordonator împreună cu semnătura secretarului. Aceștia pot delega unui alt membru din comitet sau din consiliul presbiterilor dreptul de semnătură pentru anumite acte ori documente.”

„ART. 118 – (1) Hotărârile luate şi actele încheiate în cadrul cultului cu încălcarea prevederilor prezentului statut sunt nule.”

De asemenea, Legea nr. 489/2006-12-29, privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, precizează că statutul de personă juridică de utilitate publică se acordă unei biserici dacă îndeplinesc cerinţele prevăzute în statutul cultului (sau în codurile canonice proprii):

„ART. 8 (1) Cultele recunoscute sunt persoane juridice de utilitate publică. Ele se organizează şi funcţionează în baza prevederilor constituţionale şi ale prezentei legi, în mod autonom, potrivit propriilor statute sau coduri canonice.

(2) De asemenea, sunt persoane juridice şi părţile componente ale cultelor, aşa cum sunt menţionate în statutele sau codurile canonice proprii, dacă îndeplinesc cerinţele prevăzute în acestea.

(3) Cultele funcţionează cu respectarea prevederilor legale şi în conformitate cu propriile statute sau coduri canonice, ale căror prevederi sunt aplicabile propriilor credincioşi.

(4) Denumirea unui cult nu poate fi identică cu cea a altui cult recunoscut în România.”

Vezi:

PROTESTEZ – 38. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea
PROTESTEZ – 39. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (1)
PROTESTEZ – 40. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (2)
PROTESTEZ – 41. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (3)
42. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (4)

Vineri, 24 noiembrie

Alin Cristea a găsit în cutia poștală o somație (prin avocat) prin care reclamanta Noemi Sălăjan are două solicitări (a doua pare a fi conținută în prima).

Spre deosebire de Sesizare și Înștiințare, Somația menționează un articol din Codul Civil.

Nici reclamanta nici conducerea Bisericii Providența nu au făcut nici o încercare de soluționare amiabilă a situației.

Dimpotrivă, eu am avut inițiative. Dar comitetul a evitat să se întîlnească cu mine, iar întîlnirile mele cu pastorul (TOATE la inițiativa mea) nu au avut caracteristicile unei încercări de soluționare a situației.

Negocierile nu reprezintă neapărat forma TEOLOGICĂ de rezolvare a conflictelor.

Forma TEOLOGICĂ de rezolvare a conflictelor este limpezirea apelor – să iasă la lumină cei găsiți buni.

E evident că, în felul acesta, ies la lumină și cei găsiți răi.

Duminică, 24 decembrie

Alin Cristea a fost bătut, în curtea Bisericii Providența, de doi gardieni.

Vezi:

PROTESTEZ – 51. Post-adevărul. Cum NU a fost bătut Alin Cristea în curtea Bisericii Providenţa

Luni, 25 decembrie

Alin Cristea a propus un armistițiu de o oră, pentru a putea lua parte la slujba de sărbătorire a Nașterii Mîntuitorului.

Ceea ce a fost posibil în război, o zi, în 1914, nu a fost posibil, o oră, la Biserica Providenta.

CONCLUZII

„Cel mai periculos duşman al adevărului nu este minciuna, ci este adevărul spus pe jumătate.” – Radu Gheorghiţă (pe blogul lui Marius Cruceru)

Acolo unde CONȘTIINȚA nu acționează în mod clar, acolo unde nivelul SPIRITUAL e scăzut, acolo unde este activism, inginerism nonvital, apar abuzuri.

Clișeele populiste din ghetourile pocăiești trebuie depășite prin adevăr, curaj, discernămînt, cultura protestului, demnitate și maturitate spirituală.

V-aș ura Sărbători fericite, dar este evident că Biserica Providența nu înțelege a sărbători în mod fericit creștinesc (care implică dezlegarea lanțurilor răutății), ci într-un mod nefericit triumfalist, care denaturează realitatea, adevărul, principiile de viață creștină.

Tulbura-v-ar Dumnezeu!

Alin Cristea, 50 de ani, Oradea

Creștin postprotestant, evanghelic moderat, baptist conservator

Blogger, catrenist, relaționist

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări), al blogului RoEvanghelica (18.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei Oradea Evanghelică

Editorul revistei DUMBRAVA

Editorul revistei electronice File de istorie baptistă

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

„Alin imi plac la nebunie mesajele tale teologice ce proving din enciclopedia experientei tale, imi plac ca nu sunt biased, nu ai nici o influenta, you go sola Scriptura! Mi-ar place sa citesc o carte teologica marca Alin Cristea, teologie pura.” (Felix Macovei, 21 august 2017)

„Alinierea gandirii cu exprimarea verbala/in scris. Nu am intalnit pe nimeni care sa fie atat de deschis sa descrie ce gandeste (poate pentru ca ei considera ca e nepotrivit sau nu e relevant)…dar asta inseamna sinceritate si in parte, umblare in lumina. Noi…restul..ne fortam la o piosenie de suprafata (I’m still fighting with it)” (Darius Ile, 6 iulie 2017)

„Cred ca, prin ce faci tu, reusesti sa aduci un echilibru, intr-o zona extrem de dezechilibrata.

Din ce observ eu, mare parte din evanghelici se arunca in exprimari, pompoase, nerealiste, uneori false ( fie pe fond de necercetare sau lipsa de cultura fie pentru a manipula) si altfel de lucruri de acest gen. Ori tu ai darul de a aduce cu picioarele pe pamant astfel de manifestari…” (Corneliu Paraschiv, 21 decembrie 2017)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

PROTESTEZ față de comoditatea spirituală și indiferența civică a baptiștilor și penticostalilor români (22.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii români (20.12.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (08.12.2017)
Reformațiunea administrativă și antireformismul spiritual – Scrisoare deschisă către Marius Birgean și Emil Bartoș (11.11.2017)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut 50 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)
30. PROTESTEZ – 30. Scurte, despre papagali (2) (04.07.2017)
31. PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței (07.07.2017)
32. PROTESTEZ – 32. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR (04.09.2017)
33. PROTESTEZ – 33. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR. Completări (04.09.2017)
34. PROTESTEZ – 34. Guvernarea eclesială (1). Principii (07.09.2017)
35. PROTESTEZ – 35. Iar n-am fost lăsat să intru în Biserica Baptistă Providența din Oradea (21.10.2017)
36. PROTESTEZ – 36. Adevărul înainte de toate (27.10.2017)
37. PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală (09.11.2017)
38. PROTESTEZ – 38. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea (17.11.2017)
39. PROTESTEZ – 39. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (1) (18.11.2017)
40. PROTESTEZ – 40. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (2) (18.11.2017)
41. PROTESTEZ – 41. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (3) (19.11.2017)
42. PROTESTEZ – 42. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (4) (23.11.2017)
43. PROTESTEZ – 43. Gîndirea logică și gîndirea teologică (24.11.2017)
44. PROTESTEZ – 44. Gîndirea logică și gîndirea teologică (2) (25.11.2017)
45. PROTESTEZ – 45. Emanuelizarea Bisericii Providența (25.11.2017)
46. PROTESTEZ – 46. A venit iarna… și la Poarta Pantofiștilor (03.12.2017)
47. PROTESTEZ – 47. Din nou, iarna, la Poarta Pantofiştilor (10.12.2017)
48. PROTESTEZ – 48. Cultele recunoscute sunt persoane juridice de utilitate publică (11.12.2017)
49. PROTESTEZ – 49. How Should We Then Celebrate? (18.12.2017)
50. PROTESTEZ – 50. Biserica Providența, nu ți-e rușine? (23.12.2017)
51. PROTESTEZ – 51. Post-adevărul. Cum NU a fost bătut Alin Cristea în curtea Bisericii Providenţa (25.03.2018)
52. PROTESTEZ – 52. Număr aniversar. Retrospectivă (03.04.2018)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la PROTESTEZ – 52. Număr aniversar. Retrospectivă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s