Teologia Noului Testament – Thomas R. Schreiner, Editura Făclia, Oradea, 2011, 1031 p.
“Evangheliile sinoptice subliniază foarte clar faptul că Împărăția lui Dumnezeu ocupă un loc central în învățătura lui Isus. Din această privință El nu trebuie separat de Ioan Botezătorul, care a proclamat și el venirea Împărăției (Matei 3:2). Predicarea lui Ioan în deșert și botezul său în râul Iordan semnalează promisiunea unui nou exod pentru cei care se pocăiesc și își mărturisesc păcatele (Matei 3:3-6), însă judecata va veni peste cei care nu se pocăiesc (Matei 3:7-10). Expresia “Împărăţia lui Dumnezeu” apare de patru ori în Matei, de paisprezece ori în Marcu, de treizeci și două de ori în Luca și de patru ori în Ioan. La prima vedere, ar putea părea că Matei nu o folosește prea des, dar imediat observă că el apelează la expresia “Împărăția cerurilor” de treizeci și două de ori. Gândirea dispensaționalistă mai…
Vezi articolul original 271 de cuvinte mai mult