PROTESTEZ – 47. Din nou, iarna, la Poarta Pantofiştilor

Un nou episod la Biserica Providenţa.

De data asta inedit, din mai multe motive.

M-am dus pe la 18.45, crezînd că voi sta, ca în alte dăți, la Poarta Pantofiștilor, străjuit de gardieni.

Nu erau gardieni!…

Așa că am intrat înăuntru, cu două obiective minore clare – să mă încălzesc și să văd cîți sînt.

Erau vreo 25-35 la ora 17.00.

Invitatul serii era Beniamin Fărăgău.

M-am dus în față, i-a căzut moaca lui Teofil Tășădan, și m-am așezat pe primul scaun.

Acesta a pus mîna pe telefon…

Beni Fărăgău a venit la mine și m-a salutat.

După cîteva minute a venit din nou și mi-a spus că m-a confundat cu fratele meu.

După care s-a așezat lîngă mine și am discutat cîteva minute.

Apoi a apărut un om în negru care mi-a cerut să ies afară.

ASTFEL s-a iscat momentul care poate fi considerat unul de deranjare a liniștii publice – omul în negru era agitat.

Dar slujba nu începuse…

I-am cerut să se legitimeze, ceea ce nu a făcut. În cele din urmă și-a spus numele (nu am cum să-l verific, nu-i așa?) și am ieșit afară.

La Poarta Pantofiștilor am discutat circa 25 de minute.

Omul era total nepregătit pentru discuție.

I-am explicat rapid cîteva chestiuni:

– biserica baptistă nu are ierarhie precum biserica ortodoxă

– autoritatea finală este Adunarea Generală, care se convoacă cu 2 săptămîni înainte și se afișează ordinea de zi

– biserica nu e niciodată un loc, e mult mai mult

Omul zicea să-mi văd de treabă, eu îi spuneam: Păi ASTA e treaba mea!… 🙂

Dar nu pe tura mea!…, zice omul în negru. :))))

Cu ocazia asta omul a menționat că ar exista 40 de plîngeri la poliție împotriva mea (sau o plîngere cu 40 de semnături), printre semnături cică ar fi și cea a fiicei mele…

Am sunat-o seara pe fiica mea şi am întrebat-o. Mi-a spus că nu a semnat nici un document…

De unde a apărut această chestiune?… CINE se ocupă cu chestiuni atît de josnice?

Omul a făcut referire la un document, i-am spus că am primit un document, dar e invalid, căci nu e semnat.

Conform Statutul baptiștilor din România, orice document trebuie să poarte două semnături.

„Art. 37. – (1) Biserica este reprezentată de păstorul bisericii sau de păstorul coordonator, după caz, împreună cu secretarul bisericii. Biserica este valabil angajată prin semnătura păstorului bisericii sau a păstorului coordonator împreună cu semnătura secretarului. Aceștia pot delega unui alt membru din comitet sau din consiliul presbiterilor dreptul de semnătură pentru anumite acte ori documente.”

Ce credeți că zice omul?

Vă fac eu rost de 2 semnături pe document!…

Rămîn cu gura căscată – ce treabă are cineva din afara bisericii cu biserica?

Ba chiar zice că rezolvă el să mă întîlnesc cu… comitetul. !!!!!

Îi spun că nu așa se rezolvă treburile într-o biserică (baptistă).

Omul a intrat și mi-a adus documentul (invalid).

Dacă am observat bine, l-a primit de la… Noemi Sălăjan.

Dar seara inedită se completează printr-un alt incident: soțul lui Noemi Sălăjan vine la poartă și intervine în discuția mea cu polițistul (mă rog, dacă-i polițist…).

Am zis imediat: Nu discut cu terță persoană.

Și m-am deplasat cîțiva pași.

Incidentul din seara aceasta nu face decît să confirme grava situație în ceea ce privește guvernarea Bisericii Providența – cum se poate ca persoane nelegitime să reprezinte (abuziv) biserica?

În ce junglă (spirituală) a fost pînă acum familia Sălăjan, ca să creadă că poate interveni oricînd, în orice discuție, sau în relația instituției eclesiale cu alte instituții nonreligioase?

Ce standarde morale are familia Sălăjan, ca să creadă că o situație atît de complexă precum cea actuală de la Biserica Providența se rezolvă, rapid, ÎN AFARA bisericii?

Dar CINE îi încurajează pe acești oameni să se comporte în felul acesta nelegitim și idiot?

Biserica Providența nu are responsabilitate spirituală în astfel de situații?

Pasivitatea e o formă de complicitate!

Fie și numai din punct de vedere moral. Dar mai ales conform standardelor creștine.

Azi pastorul Bisericii Providența a fost în deplasare.

Cineva l-a întrebat: La dvs la biserică stau jandarmii la intrare să-l blocheze pe Alin Cristea?

Răspuns: Da, la noi.

E rușinos că n-ați găsit o metodă mai elegantă.

Răspuns: Pentru el, din păcate e mai bine așa, instanța e cealaltă variantă.

Din nou, pastorul Ștefan Iluțan dă dovadă de idioțenie și, din nefericire, de imaturitate spirituală.

Reiau incidentul din martie:

Cînd Ștefan Iluțan spune despre Alin Cristea că „singura acţiune pe care trebuie să o avem în dreptul lui este rugăciunea”, spune o mare tîmpenie.

Această capitulare pocăiască nu e biblică, căci nici Vechiul Testament, nici Noul Testament nu ne îndeamnă să dăm înapoi la greu și să ne refugiem în… rugăciune.

Formula lui Ștefan Iluțan e tîmpită și dacă ne aducem aminte că primii creștini nu stăruiau doar în rugăciune, ci și în învățătura apostolilor, în frîngerea pîinii și în legătura frățească.

Nu este adevărat că SINGURA acțiune în dreptul unuia ca Alin Cristea este rugăciunea. Sînt și alte forme de acțiune.

Ce să fac, să mai scriu încă o pagină, o listă cu o droaie de lucruri pe care le puteți face… în dreptul lui Alin Cristea?

Atunci, în martie, am dat un exemplu.

Iar pastorul Ștefan Iluțan a luat aminte la acel exemplu.

Și, deci, a făcut și altceva decît… să se roage.

Acum, din nou, pastorul Ștefan Iluțan e în aceeași dilemă tîmpită – cică e mai bine pentru Alin Cristea să fie ținut la poartă de gardieni (în seara asta nu au fost, a fost un om în negru care a zis că e polițist și care m-a amenințat în cel puțin două rînduri cu… mascații) decît să se ajungă în instanță.

A se ajunge în instanță e, în primul rînd, o acțiune care conferă Bisericii Providența într-o imagine PROASTĂ.

DEJA Biserica Providența are o imagine proastă, după cum se vede și din reacția celui care l-a interpelat pe pastorul în deplasare.

Dar și fără o astfel de reacție (pe care am întîlnit-o și la alții), ORICINE cu mintea cît de cît clară dezaprobă o astfel de acțiune a unei biserici.

Pînă și unii dintre gardienii care m-au străjuit nu înțelegeau de ce s-a ajuns la o astfel de situaie (spunîndu-mi chiar cu jenă: știți, noi ne facem datoria…).

Eu înțeleg foarte bine.

Și înțeleg foarte bine și că cei din conducerea actuală a Bisericii Providența – care au dat dovadă, în mai multe rînduri, de idioțenie, incompetență și, mai ales, imaturitate spirituală – nu au nici o soluție la îndemînă.

Orice soluție care vizează o rezolvare autentică a situației conflictuale (și de imagine, mai ales) trebuie să pornească de la recunoașterea faptului că sînt idioți, incompetenți și, mai ales, imaturi spirituali.

Îi cunosc foarte bine ca să știu că le e greu să recunoască fie și măcar una din cele trei…

Direcția pe care au apucat-o în partea a doua a acestui an este GREȘITĂ.

Acum nu mai poate fi vorba decît de… diminuarea pagubelor.

Oricine focalizare pe o persoană e un mijloc pervers de abordare a chestiunii.

Dacă eu mor la noapte, Providenţa rămîne cu ACELEAŞI probleme.

Protestez împotriva idioțeniei, a incompetenței și, mai ales, a imaturității spirituale.

Protestez împotriva corupției din instituțiile religioase, la fel cum protestez împotriva corupției din instituțiile statului.

Protestez împotriva minciunii, a dezinformării, a manipulării, a mercenariatului și a oricărei forme de corupție.

Protestez împotriva agresiunii administrației instituțional-religioase asupra guvernării spiritual-eclesiale.

PS. Unii încep să se sesizeze în versuri:

Sunt păstorii în uimire
Se opresc cu toți s-admire
Că în ceasul de pe urmă
Lupul paznic e la turmă.

Se dau luptele fierbinți
E pericol de la frați
Că nu stau deloc cuminți
Nu-s ca noi așa curați.

Țara-întreagă a aflat
De biserici unicat
Și pe-aici se află una
Ce-și păzește bine turma.

A înlocuit amvonul
Cu mantaua și bastonul
Și cuvântul predicat
Cu jandarmul echipat.

Tot ce facem are rost
Ne-întâlnim oameni cu vază
Să vestim un mare post
Nu de hrană ci de pază.

De la unul ce-i mai mare
Află întreaga adunare
Înc-un pic de se ruga
Nici un bai nu mai era.

Iară altu’ mai bărbat
Ține adunării sfat
Să sfârșim cu-acest scandal
Și să-i dăm la tribunal.

În deplină libertate
Poți vorbi oricând, deschis
Dar de critici, grijă frate
Mergi pe drumul interzis.

Cea de sus Împărăție
Vrem cu toții să lărgim
Și-avem mare bucurie
Când pe oameni fugărim.

Este scris în Sfânta Carte
Să n-ai jug nepotrivit
Dar în tot ce-ți face parte
Derogăm, e-îngăduit.

E pericolul real
În cercei și în inele
Dar hotelul ideal
Merge de la patru stele.

Mare grijă și cu vinul
Umblă vorba că-i păcat
Dar al inimii veninul
Trece cam neobservat.

De citești aceste rânduri
Și de simți că ești vizat
Altul este pus pe gânduri
Tu ai fost mereu curat.

De găsești asemănare
Cu ceva ce-ar fi real
Este pură întâmplare
Căci veghem la ce-i legal.

Marțipan Dositu

 

Alin Cristea, 50 de ani, Oradea

Creștin postprotestant, evanghelic moderat, baptist conservator

Blogger, catrenist, relaționist

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări), al blogului RoEvanghelica (13.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei Oradea Evanghelică

Editorul revistei electronice File de istorie baptistă

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

„Alin imi plac la nebunie mesajele tale teologice ce proving din enciclopedia experientei tale, imi plac ca nu sunt biased, nu ai nici o influenta, you go sola Scriptura! Mi-ar place sa citesc o carte teologica marca Alin Cristea, teologie pura.” (Felix Macovei, 21 august 2017)

„Alinierea gandirii cu exprimarea verbala/in scris. Nu am intalnit pe nimeni care sa fie atat de deschis sa descrie ce gandeste (poate pentru ca ei considera ca e nepotrivit sau nu e relevant)…dar asta inseamna sinceritate si in parte, umblare in lumina. Noi…restul..ne fortam la o piosenie de suprafata (I’m still fighting with it)” (Darius Ile, 6 iulie 2017)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Reformațiunea administrativă și antireformismul spiritual – Scrisoare deschisă către Marius Birgean și Emil Bartoș (11.11.2017)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut 47 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)
30. PROTESTEZ – 30. Scurte, despre papagali (2) (04.07.2017)
31. PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței (07.07.2017)
32. PROTESTEZ – 32. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR (04.09.2017)
33. PROTESTEZ – 33. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR. Completări (04.09.2017)
34. PROTESTEZ – 34. Guvernarea eclesială (1). Principii (07.09.2017)
35. PROTESTEZ – 35. Iar n-am fost lăsat să intru în Biserica Baptistă Providența din Oradea (21.10.2017)
36. PROTESTEZ – 36. Adevărul înainte de toate (27.10.2017)
37. PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală (09.11.2017)
38. PROTESTEZ – 38. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea (17.11.2017)
39. PROTESTEZ – 39. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (1) (18.11.2017)
40. PROTESTEZ – 40. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (2) (18.11.2017)
41. PROTESTEZ – 41. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (3) (19.11.2017)
42. PROTESTEZ – 42. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea. Completări (4) (23.11.2017)
43. PROTESTEZ – 43. Gîndirea logică și gîndirea teologică (24.11.2017)
44. PROTESTEZ – 44. Gîndirea logică și gîndirea teologică (2) (25.11.2017)
45. PROTESTEZ – 45. Emanuelizarea Bisericii Providența (25.11.2017)
46. PROTESTEZ – 46. A venit iarna… și la Poarta Pantofiștilor (03.12.2017)
47. PROTESTEZ – 47. Din nou, iarna, la Poarta Pantofiştilor (10.12.2017)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la PROTESTEZ – 47. Din nou, iarna, la Poarta Pantofiştilor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s