“În mod natural, la polul opus eticii consecinţelor [hedonismul şi utilitarismul] se situează etica principiilor. Potrivit acesteia, o acțiune morală este bună atunci când se respectă un anumit principiu (lege sau normă), independent de urmările acelei acțiuni. Binele poate fi înțeles doar în lumina unor legi clar definite și a supunerii noastre necondiționate față de ele. Astfel, a minți este întotdeauna greșit, chiar dacă în anumite împrejurări minciuna poate avea urmări favorabile. […]
Cele două modele anterioare se concentrează asupra acțiunii morale (etica principială) și a urmărilor ei (etica consecințelor). Etica virtuților, dimpotrivă, se îndreaptă spre individul care acționează, fixându-se asupra subiectului moral. Tocmai datorită faptului că este îndreptată spre trăsăturile specifice persoanei care acționează, etica virtuților mai este numită și “etica de caracter”. Spre deosebire…
Vezi articolul original 313 cuvinte mai mult