PROTESTEZ – 38. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea

Dacă citiţi cuvîntul „ultimatum”, să nu vă treacă cumva prin cap că ÎNAINTE de ultimatum ar fi fost vreo discuţie între conducerea Bisericii Providenţa şi Alin Cristea.

Tocmai talentul de a NU comunica – şi de a se căca pe ei de frică atunci cînd Alin Cristea a încercat să stea de vorbă cu ei – este principala ACUZAȚIE pe care o aduc conducerii Bisericii Providența.

Am anunțat, după ora 16.00, pe contul meu de Facebook că am primit, prin curier, această înștiințare în jurul orei 15.30.

Înștiințarea are 2 pagini, redactată în 7 puncte, cu minciuni, dezinformări și amenințări.

Prezint mai jos cele două pagini, după care voi face precizări și comentarii.

A. Prima chestiune în discuție este următoarea: Este documentul valabil sau nu nu?

Am sunat un pastor important din România, cu mare experiență în chestiunile legate de Statutul baptiștilor din România (și Mărturisirea de credință) și l-am întrebat: un document al bisericii care poartă doar ştampila bisericii şi nu are nici o semnătură este valabil?

Răspunsul clar a fost: Nu este valabil.

(În paranteză fie vorba, ștampila poate fi contrafăcută, poate fi folosită fără acordul conducerii bisericii etc.

Tot în paranteză fie vorba, ce tîmpiți trimit astfel de document care nu e valabil? Care e rostul unui astfel de document care nu e valabil? Sa mă facă să-mi fie frică?)

Dar nu era nevoie să întreb pe nimeni, că doar Statutul baptiștilor din România precizează clar:

„Art. 37. – (1) Biserica este reprezentată de păstorul bisericii sau de păstorul coordonator, după caz, împreună cu secretarul bisericii. Biserica este valabil angajată prin semnătura păstorului bisericii sau a păstorului coordonator împreună cu semnătura secretarului. Aceștia pot delega unui alt membru din comitet sau din consiliul presbiterilor dreptul de semnătură pentru anumite acte ori documente.”

http://uniuneabaptista.ro/rubenword/wp-content/uploads/2011/10/Statut.pdf

Aşadar, deoarece nu este semnat de două persoane din conducerea bisericii, documentul pe care l-am primit azi nu e… valabil.

Dar, dacă a ajuns la mine, voi folosi prilejul pentru a discuta pe marginea lui. Astfel voi face precizările și comentariile necesare. Fie spre folosul nostru și nu spre osîndirea eternă a nimănui.

Faptul că documentul nu e valabil nu îi împiedică pe bătuții în cap de la Biserica Providența să acționeze conform amenințărilor finale, nu? 🙂

Adică „predarea situației și a materialelor împreună cu rapoartele firmei de securitate către Poliția Municipiului Oradea pentru a impune sancțiunile prevăzute în Codul Penal”.

Atunci de ce mi-au mai trimis un document care nu e valabil?

Interesantă chestiune… 🙂

Printre răspunsurile care se pot da la această interesantă chestiune se află și cel referitor la faptul că liderii unei biserici au nevoie extrem de mare de o imagine cît mai bună. 🙂

Așa cred ei, dar se înșală. Au mult mai mare nevoie de adevăr decît de o reputație nepătată (atunci pentru ce dracu a mai murit Hristos? Că sfînțocii n-au păcate, reputația lor e… nepătată! Cu adică să ne mărturisim unii altora păcatele? Ce păcate, dom’le?).

Din păcate, așa cum mulți au scris de-a lungul anilor, mai ales în lb. engleză, mulți lideri creștini ajung mai interesați de imaginea lor publică decît de loialitatea față de adevăr.

B. Dacă pastorul şi secretarul nu au semnat documentul, atunci oare cine a întocmit documentul ăsta care nu e valid?

Conducerea Bisericii Providența?!… Ce înseamnă asta? Au știut TOȚI din conducerea bisericii de minciunile, dezinformările, tîmpeniile și amenințările din documentul ăsta care nu are valabilitate?

Au știu că documentul nu are valbilitate?

Faptul că apare ștampila, pe care o deține, din cîte știu, secretarul bisericii (nu pastorul bisericii).

Cînd am fost secretar (prin 1998-1999), am pus actele bisericii în ordine și țineam ștampila bisericii.

Într-un anumit caz am pus ștampila pe un document și am semnat, în alt caz nu am pus ștampila pe alt document și am refuzat să semnez. (Nu știu dacă pastorul de atunci a trimis scrisoarea cu semnătura lui, dar nu și cu semnătura mea și fără ștampila bisericii.)

Mai am o fărîmă de speranță că pastorul actual nu a conceput un astfel de document idiot și că nu e părtaș (din punct de vedere al conștiinței) la nemernicia pusă la cale de niște papagali cu vocație resentimentară. (caz rar, azi dimineață pastorul a dat Like la o postare a mea de pe Facebook. Poate că din greșeală?… Poate că nu am văzut bine, chiorul de mine…)

Iată de unde îmi vine fărîma de speranță:

Cică: „Ați folosit, între altele, poze și adrese de e-mail ale minorilor (informații luate din calendarul bisericii, pe care l-ați obținut și folosit fără permisiunea conducerii bisericii)…”

Aceasta este o minciună, întrucît pastorul bisericii mi-a dat calendarul, anul trecut parcă. E vorba de calendarul bisericii din 2016.

Să fi uitat?…

Fărîma de speranță are de a face și cu sclipirea de conștiință pe care a avut-o în Joia Mare, cînd și-a cerut iertare, imediat după slujbă, că a ezitat să îmi dea Cina…

Fără nici o rezervă, afirm, din nou, că pastorul și întreg comitetul ar trebui să își dea demisia.

În astfel de situații, demisia e ultimul gest de demnitate.

C. MINCIUNA gogonată este însă următoarea:

„Au avut loc repetate discuţii atât cu pastorul bisericii, cât şi cu membri din conducerea bisericii, în care vi s-a comunicat că sunteţi bine primit la slujbele de închinare ale bisericii „Providența” atât timp cât nu aduceți tulburare şi agresivitate verbală ori fizică, orice nemulțumire din partea dumneavoastră putând fi subiectul unei discuții într-un cadru separat, diferit de cel al întâlnirilor publice.

În tot acest timp biserica „Providența nu a răspuns atacurilor, calomnierilor, tentativelor de şantaj şi provocărilor nenumărate din partea dumneavoastră.”

Ăştia sînt duşi cu pluta…

Ăştia sînt din alt film…

Cum s-o zic, ca s-o priceapă orice puștan și orice gagică?…

S-o luăm încetuc…

UNU

Cică: „…orice nemulţumire din partea dumneavoastră putând fi subiectul unei discuții într-un cadru separat, diferit de cel al întâlnirilor publice”

Nu, nu ORICE nemulţumire… :))))

Şi în 5 ore și jumătate de discuţii cu pastorul bisericii am comunicat… nemulțumiri?

Serios? Sînt capabil să vorbesc mai multe ore despre nemulțumiri? Numai despre… nemulțumiri?

DOI

Nu îmi aduc aminte să mi se fi comunicat că aș fi „bine primit la slujbele de închinare ale bisericii „Providența”…”

TREI

Nu e vorba în nici un caz de REPETATE „discuţii atât cu pastorul bisericii, cât şi cu membri din conducerea bisericii”.

Dimpotrivă, e vorba de REPETATE refuzuri ale conducerii bisericii de a discuta cu mine.

PATRU

Păi cum să Biserica Providența nu a răspuns…?, a zis Andreea, care era la mine azi cînd am primit înștiințarea, din care i-am citit cîte ceva.. Păi cum, gardienii?…, a continuat.

Gradul de confuzie al documentului invalid este foarte înalt.

(O paranteză necesară – ăștia din comitet n-au apelat la gardieni cît timp au avut în vedere să o boteze pe fiica mea, fără să discute cu mine. Erau doar trei persoane, cum doar trei sînt și la botezul de poimîine. DUPĂ botezul din iunie însă au luat problema în mîini… în iulie :)))) Mari hoțomani sînt, dar și-au găsit nașul…)

D. Sigur, gogomanii ăștia pot să pretindă că au fost „nevoiți să apeleze la serviciile unei firme de pază”, dar atîţia evanghelici îmi spun că nu au mai auzit de aşa ceva… Dacă ar fi ortodocși și-arface cruce: Ptiu, drace!… :)))

La alte biserici nu sînt necazuri? Numai la Providența?… 🙂

De fapt, e rușine, de-aia MARE, că nu au găsit alte modalități de abordare a unui conflict de durată.

Au mințit, au dezinformat, au amenințat, au scris tîmpenii. ASTA fac în continuare.

Ei nu sînt NEVOIȚI să apeleze la serviciile unei firme de pază. Ei sînt NEVOIȚI să facă față unor diverse situații care apar în orice comunitate de creștini practicanți.

Oricine ar putea să angajeze o firmă de pază, din banii bisericii. Pentru asta nu e nevoie de maturitate spirituală. Dimpotrivă… 🙂

Nu slujbele religioase definesc calitatea vieții comunităii creștine, ci calitatea spirituală a organismului eclesial, care există nu doar duminica la o anumită oră, ci toată săptămîna.

Cazul Bisericii Providența indică de fapt calitatea spirituală scăzută a acestui organism eclesial.

Dar și ca organizație confesională Biserica Providența n-ar trebui să-și permită să reacționeze în acest fel.

Apariția a încă unui document (invalid) indică neatenție din partea conducerii Bisericii Providența, întrucît rămîne în istoria bisericii, în memoria colectivă a evanghelicilor români postdecembriști ș.a.m.d.

Dacă chiar doreau să protejeze Biserica Providența, tocmai asta nu trebuiau să facă oamenii ăștia – să pună la dispoziția receptării publice încă un document (invalid și idiot).

Avem destule gafe și turnătorii dovedite în istoria evanghelicilor români.

În doi ani, președintele actual al baptiștilor a făcut la gafe de nici nu mai apucăm să ținem șirul…

Iar Samy Tuțac, campionul tupeiștilor baptiști, și mai și… Dar poate dă Domnul și scapă Biserica Betel din Timișoara de el în decembrie… 🙂

Cît despre tupeiștii ăștia de la Providența, mare „minune” și cu ei…

Citiți și vă minunați!…

Mai bine să cadă pe mîna mea (cum s-a și întîmplat) decît pe mîna Dumnezeului Celui Viu… Care nu e amator de betoane și orhidee, nici de jertfe, ci de ascultarea de voia Lui și dezlegarea lanțurilor răutății.

Doamne, ai milă!

E. În ce calitate îmi poate interzice o astfel de organizaăție religioasă precum Biserica Providența să îmi interzică ceva?

Bunăoară: „Vă interzicem să mai folosiți în mediul online și în presă numele bisericii „Providența”…”

!?…

Şi cum ar trebui să indic o astfel de instituţie religioasă altfel decît prin numele ei?

O să interzică gogomanii ăștia apariția numelui bisericii în presă? CUM?

Ăștia de pe ce planetă sînt?

Nu doar că habar nu au cum să se comporte cu ce dinlăuntrul ghetoului confesional, dar nu au habar nici cum să se relaționeze cu cei din afara perimetrului confesional…

AOLEU!

Ghetoizare, ghetoizare și iarăși ghetoizare!

O să-mi formez o divizie de voluntari care să vină la slujbele duminicale și să-mi spună ce se petrece pe acolo… :)))))

Păi sîntem în mijlocul unor evenimente extrem de grave!…

La cazuri extreme, folosim soluții extreme?… 🙂

De fapt, nici nu trebuie să mă ocup prea mult de Biserica Providența, că sînt o droaie de semnalări publice de la bisericoace din țară și diaspora…

O să scriu în pușcărie, dacă trebuie.

Dacă a putut să scrie John Bunyan în pușcărie Călătoria Creștinului, eu de ce să nu scriu ceva de soi chiar în acele condiții?…

Că bani de amenzi nu am, după cum bine știu gogomanii ăștia…

Dar bine știe și Dumnezeu… 🙂

Aș mai putea scrie mult mai multe. Dar mă opresc aici. Mai am în intenție, încă de acum cîteva zile, să scriu un scurt mesaj în seria PROTESTEZ cu sfaturi pentru botezul de duminică. Că doar sînt Stan Pățitul… 🙂

Adun în final cele mai importante IDEI:

I). Documentul prezentat nu are validitate, întrucît nu are semnătura a două persoane, precum menționează Statutul baptiștilor din România.

II). Documentul conține minciuni, dezinformări amenințări și tîmpenii. Am arătat mai sus.

III). Acuzațiile care mi se aduc în acest document sînt nedrepte, nedovedite, dar și răutăcioase și mai ales… IDIOATE. Declar că am păcate mai zdravene decît au reușit să mîzgălească ei la adresa mea pe un document invalid.

IV). Dimpotrivă, acuzațiile pe care le aduc eu lor de jumătate de an sînt dovedite, depășesc evident un nivel resentimentar, se referă la un bine public și, de asemenea, sînt prezentate în mod inteligent (și creativ).

V). După cum am spus cu alte ocazii, pocăiții sînt precum buzunarele mele: goi și negri (la suflet). Nu există altă categorie socială care să îmi fi făcut mai mult rău decît pocăiții (și pastorii lor).

VI). Dacă vor reuși să îmi blocheze canalele mele de comunicare pe Internet, nu îmi vor face rău doar mie, ci vor face rău sutelor / miilor de cititori pe care i-am dobîndit, prin trudă imensă și relaționări nobile.

Însuși pastorul Bisericii Providența mă citea, poate că mă citește și acum (dar poate din alte motive).

Iată ce scria anul trecut:

„Alin, de o bună bucată de vreme citesc aproape toate postările tale și chiar și din arhivă. 1. Ai mare dreptate că nu suntem (baptiștii cel puțin) pregătiți pentru mediul online, la ce comentarii jenante lasă unii cu vază sau pur și simplu băgători de seamă. 2. Mă tot mir de (era să zic curajul tău ?? dar ar fi prea puțin) resursele de energie și sper să rămână mereu proaspete. Avem nevoie. Știi ce am realizat? Adevărul dă energie, claritate, putere și curaj. Faptul că nu te lași dus de unul sau altul e de admirat și e tot mai rar… Excelsoir!” (22 iulie 2016)

Papagalii de la Biserica Providența sar repede peste cuvintele acestea.

Cum sar repede peste și peste cuvintele lui Teofil Stanciu:

„UEO și BBEO și-au câștigat o nedorită reputație de locuri în care este apreciată obediența și în care se practică manipularea. Or acceptarea unor puncte de vedere diferite, critice, antipatice este un semn de normalitate, care ar putea dovedi că adevărul este mai prețuit decât supușenia slugarnică.”

UEO – Universitatea Emanuel Oradea
BBEO – Biserica Baptistă Emanuel Oradea

Gogomanii antireformişti de la Biserica Providenţa probabil nu au ajuns la înţelegerea obiectivă a păcatului – să nu faci altora rău -, darămite la dimensiunea subiectivă: cine știe să facă un bine și nu îl face săvîrșește un păcat.

La o adică, o să spună că au fost NEVOIȚI de Alin Cristea să facă un imens rău unor sute / mii de cititori.

Deși pastorul știe clar că sînt motivat de adevăr, că nu mă las dus de unul sau altul și că sînt folositor, de atîția ani, ALTORA.

Demisia pastorului, cel puțin, e necesară pentru restabilirea unui minim decent de moralitate izvorătă din spiritualiate.

Documentul nu are pic de spiritualitate.

Bunul simț nu e argumentul spiritual.

Dacă ne luăm DOAR după bunul simț, atunci Isus care răstoarnă mesele comercianților în curțile instituției sacre a evreilor apare ca un exponent al atitudinii violente!…

Și cîte acuzații denigratoare nu a făcut – înseamnă asta că a fost lipsit de bun simț?

Mi-am propus cu ceva timp în urmă să scriu un mesaj din seria PROTESTEZ despre bunul simț și simțul bun.

Simțul bun creștinesc i-ar fi împiedicat pe acești „vînjoși” apărători ai bunului simţ în perimetrul Bisericii Providenţa să scrie un astfel de document idiot.

Simţul bun creştinesc i-ar fi obligat să găsească ALTĂ cale. Pînă și pastorul credea asta acum cîteva luni… 🙂

Pastorul a stat 5 ore și ceva la discuții (nonagresive) cu mine la propunerea mea, pe care am făcut-o pe blogul RoEvanghelica.

La sfîrșitul acelei întîlniri mi-a propus ca pe seară să ne întîlnim și cu cîțiva din comitet.

Desigur, am spus eu, omul care pare să aibă timp de discuții și de relaționări… 🙂

Cu tot comitetul, din partea mea, am spus…

M-a anunțat pe seară că nu ne mai întîlnim…

Ce nemernic mincinos are tupeul să scrie, referindu-se la mine, că „au avut loc repetate discuţii atât cu pastorul bisericii, cât şi cu membri din conducerea bisericii”?…

Nu am avut NICIODATĂ vreo întîlnire cu comitetul.

Doar se ştie prea bine că atunci cînd m-am dus la comitet, în ziua cînd au anunțat că se adună, au fost anunțați să nu mai vină… :))))

Cine era cu morcovul în fund atunci?…

Of, of și vai, vai…

Domnul să aibă milă!

În loc să se smerească, mai ales după eșecul conferinței aniversării a 500 de ani de la Reforma lui Luther – mă refer că au fost doar vreo 35 de persoane -, conducerea Bisericii Providența e din ce în ce mai obraznică și mai agresivă.

PROTESTEZ împotriva minciunilor, dezinformărilor, amenințărilor și tîmpeniilor din documentul (invalid) pe care l-am primit azi.

PROTESTEZ împotriva corupției din instituțiile confesionale precum protestez împotriva corupției din instituțiile statului.

PROTESTEZ împotriva clișeelor (administrative) lipsite de spiritualitate, cărora le opun perspectiva perspectiva creștină logică, teologică și teleologică.

Alin Cristea, 50 de ani, Oradea

Creștin postprotestant, evanghelic moderat, baptist conservator

Blogger, catrenist, relaționist

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări), al blogului RoEvanghelica (12.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei Oradea Evanghelică

Editorul revistei electronice File de istorie baptistă

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

„Alin imi plac la nebunie mesajele tale teologice ce proving din enciclopedia experientei tale, imi plac ca nu sunt biased, nu ai nici o influenta, you go sola Scriptura! Mi-ar place sa citesc o carte teologica marca Alin Cristea, teologie pura.” (Felix Macovei, 21 august 2017)

„Alinierea gandirii cu exprimarea verbala/in scris. Nu am intalnit pe nimeni care sa fie atat de deschis sa descrie ce gandeste (poate pentru ca ei considera ca e nepotrivit sau nu e relevant)…dar asta inseamna sinceritate si in parte, umblare in lumina. Noi…restul..ne fortam la o piosenie de suprafata (I’m still fighting with it)” (Darius Ile, 6 iulie 2017)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Reformațiunea administrativă și antireformismul spiritual – Scrisoare deschisă către Marius Birgean și Emil Bartoș (11.11.2017)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut 38 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)
30. PROTESTEZ – 30. Scurte, despre papagali (2) (04.07.2017)
31. PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței (07.07.2017)
32. PROTESTEZ – 32. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR (04.09.2017)
33. PROTESTEZ – 33. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR. Completări (04.09.2017)
34. PROTESTEZ – 34. Guvernarea eclesială (1). Principii (07.09.2017)
35. PROTESTEZ – 35. Iar n-am fost lăsat să intru în Biserica Baptistă Providența din Oradea (21.10.2017)
36. PROTESTEZ – 36. Adevărul înainte de toate (27.10.2017)
37. PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală (09.11.2017)
38. PROTESTEZ – 38. Ultimatumul dat lui Alin Cristea de Biserica Baptistă Providenţa Oradea (17.11.2017)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s