PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală

Am avut o zi… de noiembrie. 🙂

Dar, pe linga ploicica de azi si senzatia ca iti picura plumb in omul dinlauntru (si-n incheieturile genunchilor), am avut o premiera in viata mea (de blogger) – am fost invitat la politie, unde mi s-a citit o sesizare facuta de o persoana care a fost mentionata intr-un articol al meu, cu fotografie.

Din cite imi aduc aminte, este pentru prima data cind am fost invitat la Politia Municipiului Oradea. Nici nu am stiut pe unde sa intru, prima oara am cotit-o spre cladirea de alaturi – Arhivele Nationale.

M-am intilnit cu un politist de proximitate, care tinea locul unei politiste de proximitate pentru cartierul Nufarul din Oradea.

Nu intr-un birou, ci intr-un fel de sala publica, cu banci si scaune, unde mai erau doua persoane, parca.

Articolul meu de pe blogul RoEvanghelica avea de a face cu situatia, extrem de complicata, de la Biserica Baptista Providenta.

Sesizarea a fost depusa in 1 noiembrie 2017, din cite am retinut.

Am intrebat daca pot primi o copie dupa sesizare, mi s-a raspuns ca nu.

Am dat la sfirsit o declaratie, nu am o copie dupa declaratia MEA.

Discutia a fost ampla, omul a vrut sa stie punctul meu de vedere, a inteles, aparent, ca e vorba de o situatie complexa, asa ca a vrut sa stie detalii, apoi sa le mentionez in declaratie.

Am avut la mine Statutul si Marturisirea de credinta a baptistilor din Romania, i-am aratat articolul in care scrie ca baptistii nu recunosc grade ierarhice, vrind astfel sa fac distinctia intre forma de organizare ierarhica a ortodocsilor si catolicilor si cea de organizare a baptistilor.

Am precizat ca baptistii au luptat intotdeauna pentru libertatea de constiinta si libertatea de exprimare.

Autoritatea finala a unei biserici baptiste locale („fiecare biserică baptistă este o republică”) este Adunarea Generala, care trebuie convocata cu 2 saptamini inainte, o data cu afisarea ordinii de zi.

Pastorii vin si pleaca, comitetul bisericii se schimba, chiar componenta bisericii se schimba, insa autoritatea finala este Adunarea Generala.

Asadar, liderii unei biserici baptiste locale au mandat de reprezentare a institutiei bisericesti, insa nu sint investiti cu autoritate, precum sint investiti ierarhii din bisericile traditionale.

In ceea ce priveste petitia femeii, in ea se precizeaza ca nu face plingere penala, ci doar sesizare, ca, cica, mentionarea ei si afisarea unei imagini in care se afla ii aduce atingere imaginii ei si a familiei ei.

In articolul cu pricina, am aratat ca femeia, in mai multe rinduri, a fost omul de legatura cu gardienii care au fost tocmiti, din iulie incoace, pentru a nu-mi permite sa intru pe proprietatea Bisericii Baptiste Providenta.

Fotografia e facuta de la distanta si nu se vede bine fata femeii, discutind in curtea bisericii cu un gardian.

Sesizarea nu mentioneaza nici o lege, nici politistul nu a facut referire la nici o lege care sa ma oblige sa dau curs cererii femeii de a retrage fotografia cu pricina.

In 15 ani de cind sint pe Internet nu-mi aduc aminte sa fi primit o astfel de solicitare (prin intermediul Politiei), decit cea a lui Marius Cruceru, care mi s-a adresat direct, si caruia i-am raspuns foarte… direct. 🙂

Chestiunea in discutie este una foarte interesanta, ma refer atit la modul de abordare folosit de femeie, cit si la actuala situatie, foarte complexa, de la Biserica Baptista Providenta.

Daca tinea cu adevarat la imaginea ei (de crestina), atunci exact asta n-ar fi trebuit sa faca aceasta femeie.

Biblia indica foarte clar 3 pasi care trebuie facuti atunci cind exista neintelegeri intre crestini.

Conducerea bisericii, cu exceptia pastorului (in citeva momente), a avut aceasta tactica a noncomunicarii cu mine, asa cum am aratat in mai multe articole.

Criticile pe care le aduc eu Bisericii Baptiste Providenta, unde sint, de 21 de ani, membru fondator, sint mai multe si extrem de serioase.

Polemica nu are de a face cu vreo persoana anume, iar focalizarea punctului de vedere al conducerii bisericii pe persoana mea este cu totul gresita.

Daca eu mor la noapte, miine vor ramine aceleasi probleme.

Imi este foarte usor sa recunosc imaturitatea (spirituala) de care dau dovada cei din conducerea bisericii si, mai ales, femeia care a facut sesizarea.

Nu e primul gest al ei pripit la adresa mea.

Nu de astfel de persoane are nevoie o biserica sa apara ca reprezinta o institutie religioasa.

In declaratia mea, am mentionat ca sint disponibil pentru a discuta, dar in termeni decenti si pe baza unor principii clare.

Ironia face ca tocmai eu sa fi fost agresat, verbal si fizic, in Biserica Baptista Providenta.

Daca cineva are motive sa depuna 5 sau 10 sesizari, acela sint tocmai eu.

Dar maturitatea crestina are de a face si cu capacitatea (dobindita) de a indura umilinte, minciuni si dezinformari.

Pentru ca nu imaginea vreunui om sau a unei biserici conteaza in primul rind, ci REALITATEA spirituala, glorioasa, a Celui Rastignit Inviat Inaltat.

Asta e argumentul decisiv in ceea ce priveste polemica in care sint implicat cu Biserica Baptista Providenta – liderii ei folosesc pretexte, conjuncturi, populisme, in timp ce eu prezint principii biblice, exemple din traditia baptistilor si crestinilor, dovezi clare ale loialitatii mele fata de adevar, care e fundamentul oricaror discutii.

Insusi pastorul imi scria anul trecut:

„Alin, de o bună bucată de vreme citesc aproape toate postările tale și chiar și din arhivă. 1. Ai mare dreptate că nu suntem (baptiștii cel puțin) pregătiți pentru mediul online, la ce comentarii jenante lasă unii cu vază sau pur și simplu băgători de seamă. 2. Mă tot mir de (era să zic curajul tău ?? dar ar fi prea puțin) resursele de energie și sper să rămână mereu proaspete. Avem nevoie. Știi ce am realizat? Adevărul dă energie, claritate, putere și curaj. Faptul că nu te lași dus de unul sau altul e de admirat și e tot mai rar… Excelsoir!” (22 iulie 2016)

E interesant, nu?, ca tocmai cel care ar trebui admirat (pentru resursele de energie, curaj si virtutea rara de a nu fi dus de unul sau altul) e umilit, amenintat, agresat verbal si fizic etc.

Femeia a scris in sesizarea ei ca eu as fi fost… foarte violent.

Nu e adevarat. Nu am fost violent. Asadar, nu am fost… foarte violent.

Nu pot decit sa ma amuz de prostioarele imature, iresponsabile, pe care le debiteaza aceasta femeie (cu pretentii).

Dar TREBUIE sa ma ingrijorez, intrucit nu e singura persoana imatura din punct de vedere spiritual.

Insisi liderii Bisericii Baptiste Providenta sint imaturi.

http://www.facebook.com/alin.cristea.9

Alin Cristea, 50 de ani, Oradea

Creștin postprotestant, evanghelic moderat, baptist conservator

Blogger, catrenist, relaționist

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări), al blogului RoEvanghelica (11.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei electronice România Evanghelică

Editorul revistei Oradea Evanghelică

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

„Alin imi plac la nebunie mesajele tale teologice ce proving din enciclopedia experientei tale, imi plac ca nu sunt biased, nu ai nici o influenta, you go sola Scriptura! Mi-ar place sa citesc o carte teologica marca Alin Cristea, teologie pura.” (Felix Macovei, 21 august 2017)

„Alinierea gandirii cu exprimarea verbala/in scris. Nu am intalnit pe nimeni care sa fie atat de deschis sa descrie ce gandeste (poate pentru ca ei considera ca e nepotrivit sau nu e relevant)…dar asta inseamna sinceritate si in parte, umblare in lumina. Noi…restul..ne fortam la o piosenie de suprafata (I’m still fighting with it)” (Darius Ile, 6 iulie 2017)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut 37 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)
30. PROTESTEZ – 30. Scurte, despre papagali (2) (04.07.2017)
31. PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței (07.07.2017)
32. PROTESTEZ – 32. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR (04.09.2017)
33. PROTESTEZ – 33. Din nou gardieni, din nou recursul la ADEVĂR. Completări (04.09.2017)
34. PROTESTEZ – 34. Guvernarea eclesială (1). Principii (07.09.2017)
35. PROTESTEZ – 35. Iar n-am fost lăsat să intru în Biserica Baptistă Providența din Oradea (21.10.2017)
36. PROTESTEZ – 36. Adevărul înainte de toate (27.10.2017)
37. PROTESTEZ – 37. Despre o sesizare și despre imaturitate spirituală (09.11.2017)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s