Agenda și calendarul lui Paul Negruț nu onorează învățătura și tradiția baptistă

Cu alte ocazii am menționat faptul că nu știm ce e în mintea lui Paul Negruț cînd apare cu materiale în spațiul public, dar putem să observăm CÎND o face.

Putem să observăm că, după 6 ani de tăcere, Paul Negruţ a avut două articole pe blogul său:

14.09.2017 – COMOARA ȘI INIMA. DE CE VOR UNII LUCRĂTORI BAPTIȘTI BANI DE LA STAT?
23.03.2017 – BISERICA ȘI SUBVENŢIILE DE LA STAT

Postarea negruțiană din săptămîna trecută (14 septembrie) a apărut după postarea în 10 septembrie, pe Suceava Evanghelică, a articolului lui Otniel Bunaciu:

Despre principiul baptist al separării bisericii de stat – prof. univ. dr. Otniel Ioan Bunaciu

De reținut că eseul lui Otniel Bunaciu e datat 30 mai 2017.

Postarea lui Paul Negruț din primăvară (23 martie) a apărut în ziua congresului de lucru de la Timișoara.

Vezi articolul meu:

Umbra lui Negruţ. La Timişoara – sau Cum se fac că lucrează baptiștii la un Congres de lucru

Ultimele postări ale lui Paul Negruț au fost acum 6-7 ani:

28.03.2011 – Raspuns la acuzatiile aduse pe internet la adresa mea
20.11.2010 – Iosif Ţon şi Străjerii – comunicat
20.03.2010 – Subventiile de la Stat si doctrina despre Biserica II
27.08.2010 – Practica subventiilor de la Stat si doctrina Bisericii
30.12.2009 – Scrisoare deschisă către Bisericile Crestine Baptiste din România

Putem să observăm, din faptul că nu a mai scris pe blog timp de 6-7 ani, că Paul Negruț nu a scris nici o postare în timpul celui de-al doilea mandat al lui Otniel Bunaciu de președinte al Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România.

În această perioadă se încadrează și cei doi ani, 2013-2015, cînd Otniel Bunaciu a fost și președintele Federației Baptiste Europene.

La scrisoarea din 30 decembrie 2009 a lui Paul Negruț a apărut în 4 ianuarie 2010 o replică: CLARIFICARI ADUSE DE CATRE CONDUCEREA CULTULUI CRESTIN BAPTIST, care a pretins că doreşte „să clarifice unele aspecte exprimate ambiguu în scrisoarea deschisă, adresată bisericilor din Uniunea Baptistă, de către fratele Paul Negru, la sfârşitului anului 2009„.

Cred că e la mintea cocoşului că această chestiune a subvenţiilor din partea statului nu a apărut anul acesta, ci de cel puţin 8 ani.

Dar pînă şi mintea unui cocoş poate observa că Paul Negruţ, după postările din martie și august 2010, nu s-a obosit, în ultimii 7 ani, să dezbată chestiunea subvențiilor din partea statului.

Și-a făcut însă timp să-l primească pe Victor Ponta la Universitatea Emanuel – Teofil Stanciu (cel mai bun eseist dintre bloggerii evanghelici): Indiferent că doresc sau nu acest lucru cei din conducerea UEO, vizita poate fi interpretată ca un gir moral dat unui personaj cu grave probleme pe linie academică. – dar și pe un alt personaj dubios al României, Călin Popescu Tăriceanu – Baptiştii români au protestat pe Facebook faţă de prezența lui Călin Popescu Tăriceanu la Universitatea Emanuel din Oradea.

Care este agenda lui Paul Negruț?

După ce, la începutul anului 2010, conducerea Uniunii Baptiste i-a dat peste nas, Paul Negruț a încercat să supraviețuiască în peisajul politicii confesionale cu subiectul subvențiilor de la stat (a scris două postări), dar și cu subiectul Străjerii, prin comunicatul din 20 noiembrie 2011 și, desigur, cu ajutorul campaniei mizerabile de denigrare a lui Iosif Țon condusă pe internet de Marius Cruceru, nemernicul mercenar al lui Paul Negruț.

După ce l-a „rezolvat” pe Iosif Țon la sfîrșitul anului 2010, Paul Negruț a avut de a face cu acuzații la adresa lui, cărora le-a răspuns, cică, în 28 martie 2011.

După care a intrat în silenzio stampa. 6 ani!

În ultimii ani, situația în mediul confesional evanghelic românesc s-a degradat – lucru evident fie și numai dacă reținem faptul că baptiștii i-au pierdut pe Iosif Țon și Cristian Barbosu, iar penticostalii pe Vladimir Pustan și Florin Ianovici.

Toți aceștia însă au avut ani plini, cu o dinamică pe care baptiștii și penticostalii români nu o au, dar încearcă să impresioneze prin evenimente publice de anvergură.

Cazul Bodnariu și Coaliția pentru Familie au propulsat în atenția populară două figuri de tristă amintire: Cristian Ionescu din Chicago, impostor intelectual, leneș blogger și simbolul egoismului penticostalilor, care nu se implică public și în ALTE cazuri similare Cazului Bodnariu, și Paul Negruț, simbolul manipulării și obedienței la baptiștii români, după cum scrie Teofil Stanciu:

„Cunosc din ce în ce mai mulți oameni pentru care PN este doar o poveste de Oradea, dar poziția lui și cuvintele lui nu mai inspiră niciun fel de respect în sine. Generațiile care vin nu îi mai acordă niciun pic de credibilitate în avans, ci toată credibilitatea de care beneficiază și toată autoritatea pe care o poate inspira altora trebuie câștigată prin fiecare gest, cuvânt etc. […]

Din păcate, UEO și BBEO și-au câștigat o nedorită reputație de locuri în care este apreciată obediența și în care se practică manipularea. Or acceptarea unor puncte de vedere diferite, critice, antipatice este un semn de normalitate, care ar putea dovedi că adevărul este mai prețuit decât supușenia slugarnică.”

PN – Paul Negruț
UEO – Universitatea Emanuel Oradea
BBEO – Biserica Baptistă Emanuel Oradea

Așadar, figurile publice autentice au fost îndepărtate din sistemul religios evanghelic instituționalizat, în schimb avem de a face cu im-postura unor altor figuri lipsite de valoare și carismă, secondate de baptiști ofiliți precum Viorel Iuga și Samy Tuțac.

Iosif Țon (nu Străjerii, „teologii” de la Emanuel nu au scris lucrări despre Străjeri) și subvențiile de la stat sînt cele două subiecte de pe agenda lui Paul Negruț de acum 7 ani.

Anul acesta, pe agenda lui Paul Negruț se află subvențiile de la stat și Coaliția pentru Familie.

Dar Coaliția pentru Familie nu este în perimetrul de acțiune al lui Paul Negruț, cele 3 milioane de semnături fiind adunate, desigur, nu de la evanghelici, ci de la ortodocși.

Așadar, singurul subiect cu care Paul Negruț își poate prelungi agonia existențială (a exista, ca figură publică) în mediul evanghelic românesc este cel al subvențiilor de la stat.

Sub masca loialității față de învățătura și practica baptistă, de fapt Paul Negruț și-a reglat conturile cu Iosif Țon.

Acum, sub aceeași mască, augmentată cu subiectul iubirii de bani, Paul Negruț pare a-și regla conturile cu alții. Cu Otniel Bunaciu oare?

În ceea ce privește învățătura și practică baptistă, e clar că Paul Negruț le-a încălcat, în mai multe rînduri. Nu degeaba a ajuns să fie acuzat de manipulare.

Ceea ce e în contradicție cu spiritul libertății de conștiință și al libertății de exprimare promovat de baptiști, așa cum a observat și filozoful englez John Locke (1632-1704).

Paul Negruț scrie: „În mesajele următoare vom analiza câteva dintre argumentele oferite de susținătorii acceptării banilor de la stat. Vom vedea că susținătorii acestui demers distorsionează mesajul Scripturii apelând la metoda interpretării textelor biblice scoase din context.”

Dar Paul Negruţ n-a mișcat un deget pe blogul lui timp de 6 ani!

Eu în 6 ani am pus vreo 50.000 de postări!

Este regretabil că Oradea evanghelică a dat astfel de baptiști ofiliți, dintre care cei mai cunoscuți sînt Paul Negruț și Marius Cruceru.

Decăderea Bisericii Emanuel s-ar putea însă să fie dublată de o viitoare decădere a BBSO-ului, unde doi bufoni hiperdinamici riscă să aducă pe scena istoriei o copie nereușită a Emanuelului.

Trezirea din anii ’70 s-a bazat pe rugăciune și predici consistente, secondate de acțiuni evanghelistice concrete, nu pe transe psiho-muzicale și hipermediatizări.

Decăderea Bisericii Providența e un alt exemplu care ar trebui să îngrijoreze pe cei care sînt realmente interesați de viitorul evanghelicilor români.

„Oradea ESTE capitala şi centrul vital al misionarismului penticostal românesc!”, scria în 2011 Cristian Ionescu.

Sărmanul ignorant…

Înmulţirea bisericilor evanghelice şi penticostale nu poate fi echivalată cu misionarismul autentic.

Interesul ghetourilor pocăieşti pentru betoane şi orhidee indică mai degrabă o gîndire nonmisionară, dar care nu este lipsită de propaganda ideologică și transformarea vizibilă a comunităților creștine în cluburi baptistoide și penticostaloide.

Paul Negruț și Cristian Ionescu sînt reprezentanții „burgheziei” decadente din mediul confesional evanghelic românesc.

În cazul lui Cristian Ionescu nu putem avea pretenții, penticostalii fiind cunoscuți pentru eforturile consistente în a fi mediocri.

Dar în cazul lui Paul Negruț, care a cunoscut, cu ochii lui, istoria glorioasă a anilor ’70 şi ’90, nu putem decît să fim uimiţi.

Agenda și calendarul lui Paul Negruț nu onorează învățătura și tradiția baptistă.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Agenda și calendarul lui Paul Negruț nu onorează învățătura și tradiția baptistă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s