La 25 de ani (2)

La 25 de ani: o cursă cu obstacole din pespectiva unui participant – Teodor Bulzan, Ioan Szasz, Editura Betania, Oradea, 128 p.

“Biserica Penticostală nr. 7 – Betania, așa cum trebuia să apară în evidențele cultului, nu a deținut niciodată autorizație de funcționare de la cult, nu pentru că nu am cerut, ci pentru că cei responsabili cu autorizarea au refuzat s-o emită. Motivul invocat? Proprietatea aparținea SPMCR, nu bisericii, în condițiile în care de atunci și până astăzi sunt sute de biserici care funcționează cu autorizație emisă de cult, fără ca acele biserici să dețină proprietatea clădirii unde se adună!” (p. 34)

“La şedinţa de alegeri care trebuia să înceapă, cei din conducerea filialei au întârziat, ceea ce mi-a permis să prezint în fața bisericii viziunea mea despre biserică. […]

Am cerut acceptul bisericii să propun patru oameni de încredere, oameni pe care-i cunoșteam, și eu, și biserica, aceștia urmând să fie grupul de conducere al bisericii (dacă îmi aduc bine aminte aceștia au fost: Vasile Gabrian, Matei Stroie, Dan Mitra și Nicolae Gal). Și biserica a fost de acord. Tot atunci am declarat Biserica Betania ca biserică independentă, adică neaparținând Cultului Penticostal, propunere susținută de toată biserica. Când toate acestea erau decise, după mai mult de o jumătate de oră, au sosit cei din conducerea filialei. Ea prea târziu! O nouă biserică, cu o nouă viziune și strategie tocmai apăruse! Cu toată încercarea lor de a manipula mulțimea prin jumătăți de adevăruri, nicio schimbare nu a mai fost posibilă!” (p. 35-36)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

