PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței

Ultimele zile și săptămîni m-au stors. Fizic, psihic, spiritual…

Amîn puțin postarea „aniversară” întrucît mai am de lucrat la partea a doua a retrospectivei cronologice şi spirituale:

Alin Cristea – Cronologie

Dar a apărut o postare interesantă, cu comentarii, care poate fi o prefaţă (sau postfață).

După ce prezint postarea și comentariile, voi face și eu comentarii aici.

Alin Cristea, oprit să intre în curtea Bisericii Providenţa din Oradea, protestează…

„Astăzi, Alin Cristea nu a fost lăsat să intre în curtea Bisericii Baptiste Providenţa din Oradea. Fiind prima duminică a lunii, în bisericile baptiste credincioşii participă la Cina Domnului. Motivele pentru care Alin Cristea a fost oprit de gardieni să intre acolo rămân, pentru mine, greu de înţeles. Nu ştiu dacă faptul, în sine, constituie o premieră naţională, dar, oricum, e o ştire şi, de ce nu?, un scandal. Cum s-a ajuns aici? Cum motivează păstorul bisericii orădene, Ştefan Iluţan, această atitudine? Alin Cristea este, printre altele, un blogăr foarte activ şi, presupun, foarte citit de multă lume din mediul evanghelic şi nu numai. Nu este înregimentat într-un sistem anume, nu este plătit de un centru de putere şi nu face jocurile unor indivizi din umbră. Se consideră, şi nu sunt argumente care să-l contrazică, un om liber, un independent. Aşa cum era de aşteptat, o astfel de poziţie e plătită scump: Alin Cristea trăieşte cu chirie şi din ajutoarele anonime ale unor oameni care îl ştiu şi s-au hotărât să-l ajute. Pledând pentru disputa de idei şi nu pentru atacul la persoană, este contestat de unii şi admirat de alţii. Care va fi răspunsul pastorului Iluţan? Rămâne de văzut.”

Aradul Evanghelic:
Iulie 3, 2017 la 23:20

Ciudați evanghelicii ăștia români…
Când credeam că au revenit la sentimente mai bune dau din nou cu bâta în baltă…

Rasvan Cristian Stoica:
Iulie 4, 2017 la 0:09

Nu știu cum sunt evanghelicii români, în general, în schimb constat că, punctual, la Oradea, într-o biserică baptistă pe nume Providența, un om este oprit de gardieni să între în curte. Ăsta e un fapt. În Filocalie, prin sec. VII, providența era tălmăcită ca îndurarea lui Dumnezeu (vezi Talasie, în vol. IV).

Adrian:
Iulie 4, 2017 la 20:57

Sa chemi gardienii la usa unei biserici (baptiste!), parca asta intrece orice iesire in „decor” a domnului Cristea. Unii arata cu degetul spre bodyguarzii Patriarhului si se fac ca nu-i vad pe cei de la usa bisericii lor. Referinta din Filocalie, foarte subtila, nu cred ca va fi inteleasa nici de bodyguarzi, nici de cei ce i-au chemat. Apreciez foarte mult pozitia Dumneavoastra. Ne dam coate, ne tragem de tricou, mai facem si cate o intrare prin alunecare pe tibia adversarului, dar dupa „meci” ramanem oameni. Oricum, pastorul respectiv (prefer sa nu-i retin numele) a reusit imposibilul: sa mi-l faca simpatic pe domnul Alin Cristea.

Rasvan Cristian Stoica spune:
Iulie 4, 2017 la 21:07

Și mie… 🙂

Aici se încheie citarea paragrafelor.

COMENTARII

1.

Din cîte știu, Vindecătoru, bloggerul care a scris postarea, este medic la Tărgu Frumos, jud. Iași. Cred că e mai în vîrstă decît mine.

A fost nășit în blogosfera evanghelică de Marius Cruceru, care s-a dezis însă de el, încă din 2008, la scurt timp după ce l-a nășit în blogosfera evanghelică:

„Îmi asum responabilitatea lansării lui Rasvan în blogosferă, dar se pare că a învăţat să umble pe propriile lui picioare, iar direcţia în care a luat-o prin ultimele posturi nu corespunde direcţiei pe care eu am visat-o pentru blogosfera evanghelică din România. Ironia cristică, cel mult socratică, da, puţină urzică şi un pic de acid, poate, dar nu bătaia de joc la scena deschisă.”

Comunicat: ironie cristică, ironie socratică, zeflemea, persiflare, pamflet, diatribă, ridiculizare

Am demascat în numeroase rînduri minciunile, dezinformările și bădărăniile Vindecătorului, în final sancționîndu-l pe viață, ca și pe alții care nu au ținut cont de avertizările mele publice.

2.

Probabil Vindecătoru deține recordul numeric și „calitativ” al minciunilor şi dezinformărilor în blogosfera evanghelică (peste 1.000 de bloguri în lb. română), pe care, de-a lungul anilor, le-am indicat fără echivoc. Iată cele mai cunoscute dintre ele:

– cică la Ruginoasa, în 1997, au fost bătuți și băgați în spital peste 100 de baptiști – nu, au fost 9 și nu au fost băgați în spital

– cică Beniamin Fărăgău e pastor penticostal – nu, e baptist

– cică Teoful Stanciu e pastor – nu, nu a fost și nu este pastor

– cică Alin Cristea e șeful Rețelei România Evanghelică – nu, Alin Cristea nu a fost și nu este șef la așa ceva

– cică la protestul de susținere a familiei Bodnariu de la Suceava (ianuarie 2016) nu a cîntat fanfara – ba a cîntat

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/2016/01/19/atentie-la-dezinformarile-de-pe-blogul-vindecatorului-19-ianuarie-2016

3.

Pe blogul Vindecătorului a apărut comentariul unei femei din Biserica Providența care susținea că Alin Cristea ar fi fost exmatriculat de la Universitatea Emanuel.

Nu doar că nu am fost exmatriculat, ci am intrat primul și am terminat primul (alături de Lucian Ciupe) în grupa de teologie și, așa cum a menționat, în privat și în public Doru Hnatiuc, coordonatorul grupei noastre (și prorector), eu am avut un rol important în acea perioadă, după 1995. Doru Hnatiuc a spus: „Îi mulțumesc lui Dumnezeu că ați schimbat fața Institutului.” Noi venisem după un scandal din 1994, cînd au fost trimişi acasă studenţi (de la teologie).

După 3 ani, Vindecătoru a prezent ceva scuze publice pentru că a găzduit o astfel de minciună despre Alin Cristea.

4.

În numeroase rînduri, Vindecătoru a scris cuvinte urîte despre mine, dar și despre Iosif Țon, Dănuț Mănăstireanu, Cristian Barbosu.

Pare a fi un baptist istovit (provine dintr-o familie veche de baptiști, cel puțin la fel de veche ca și a mea, dar cu figuri mai importante în istoria baptiștilor din România), dezamăgit de sistemul confesional (cine nu e?), probabil fără o comunitate de creștini baptiști care să îi ofere o viață spirituală cît de cît normală.

Comentatorul Adrian, dacă îmi aduc bine aminte, pare a fi unul dintre cei care au scris lucruri urîte la adresa mea.

5.

Aşadar, faptul că aceşti doi nonamici, ba chiar detractori, ai mei „juisează” – „pastorul respectiv (prefer sa nu-i retin numele) a reusit imposibilul: sa mi-l faca simpatic pe domnul Alin Cristea” – confirmă ceea ce eu, în contexte private, deocamdată, am afirmat: A angaja gardieni la poarta proprietății bisericii (nu la ușă) e cel mai prost lucru pe care îl putea face conducerea bisericii.

Cazul Biserica Providența a devenit astfel un „reper” în istoria baptiştilor din România.

Într-un mesaj viitor intenționez, așa cum am amintit deja, să scriu de ce e deosebită Biserica Providența și de ce e important să rămînă în atenția publică, fie și prin astfel de incidente.

6.

Am preluat zilele trecute o formulă a Vindecătorului, care este, evident, corectă:

Alin Cristea „nu este înregimentat într-un sistem anume, nu este plătit de un centru de putere şi nu face jocurile unor indivizi din umbră”.

De mulţi ani am înţeles necesitatea, în mediul confesional evanghelic românesc, a unui actor public neînregimentat, cu o voce clară, care să intervină în momentele cheie din istoria postdecembristă a baptiştilor şi penticostaloizilor români.

Cum a declarat însuși Vindecătoru, dar au declarat și alții, Alin Cristea e o sursă credibilă de informații și un actor public de luat în seamă.

De mai mulți ani mi-am definitivat strategia, tacticile, obiectivele. Și au venit și rezultatele.

Am inventat ceea ce se poate numi jurnalismul evanghelic independent din România.

Am avut și am viziunea unei agenții de știri creștine din mediul evanghelic. Am împărtășit acest vis cu cîțiva din țară.

7.

Titlul postării dezinformează: Alin Cristea, oprit să intre în curtea Bisericii Providenţa din Oradea, protestează…

Nu e prima oară cînd Vindecătoru se folosește de informațiile altora pentru a construi o variantă alternativă de realitate.

Titlul corect ar fi fost: În urma protestelor sale, Alin Cristea e oprit să intre în curtea Bisericii Providenţa din Oradea.

De asemenea, conflictul meu nu e cu pastorul, încă nu am scris destul despre minciunile sale la adresa mea, ci cu papagalii.

Căci, așa cum am spus altora și am scris, și cum oricine poate gîndi pe cont propriu, un pastor vine și pleacă. Dar noi rămînem cu papagalii.

Cunosc bine Mărturisirea de credință a baptiștilor din România, precum și Statul Cultului Baptist, cunosc bine tradițiile autentice ale baptiștilor (români).

Aș fi surprins să existe un baptist, în România sau în diaspora, care să cunoască aceste trei chestiuni mai bine decît mine.

De asemenea, nu cunosc pe nimeni care să aibă competența mea în ceea ce privește istoria și cultura evanghelicilor români.

8.

Vindecătoru scrie: „Motivele pentru care Alin Cristea a fost oprit de gardieni să intre acolo rămân, pentru mine, greu de înţeles.”

O parte din motive se poate afla relativ ușor, din cele 30 mesaje din seria PROTESTEZ, care a început o în 25 martie 2017, cînd a fost invitat la Providența să predice Doru Hnatiuc.

În legătură cu contextul IMEDIAT, din luna iunie, menționez următoarele: 1). Am cîntat cu chitara în 4 iunie, cînd a avut loc botezul fiicei mei, deși nu mi-au permis. 2). Într-o altă duminică, am intrat 5 minute și am făcut poze la cele 100 de scaune libere din față. Și ce dacă am intrat? Păi eram în pantaloni scurți… 🙂 Sfînțocii s-au simțit agresați… Foarte bine! Asta am și vrut. 3). Acum o săptămînă, joi, la rugăciune, am avut o rugăciune în care spuneam că cei din Providența își bat joc de mine de 11 ani, că nu m-au vizitat cînd am fost bolnav și puțini mi-au dat de mîncare cînd am fost flămînd. Nimeni nu a zis Amin la rugăciunea mea. Care era la subiect, întrucît am cerut Divinității să coboare un duh de milă şi compasiune, cum am fost îndemnaţi din faţă.

Au avut motive cei de la Providența să ia măsuri extreme faţă de mine?

DA – Ăsta e răspunsul clișeistic, chiar tîmpit, atîta timp cît nu ținem cont de un context mult mai larg.

În mod fundamental, DISCERNĂMÎNTUL e cel care contribuie la prospețimea vieții noastre creștine.

Folosind discernămîntul, trebuie să facem distincția între motive și pretexte.

Soția mea a divorțat acum 5 ani. Nu a avut motive, dar a avut pretexte.

În mod similar, Providența nu a avut motive, dar a avut pretexte.

Pavel l-a tăiat împrejur pe Timotei, dar nu l-a tăiat împrejur pe Tit.

Clișeul era tăierea împrejur.

Dar Pavel a depășit clișeele.

La fel ca Isus (violentul ăla care a răsturnat mesele celor care schimbau, în mod civilizat, banii la Templu; și ce gură spurcată avea uneori), Ioan Botezătorul (ăsta, cică, a făcut politică, în loc să-și vadă de evanghelizări și botezuri), Luther (mare figuri și ăsta, i-a pus pe călugări și pe preoți să se căsătorească; ce, nu-și puteau regula ibovnicele oficiale, dacă își îndeplineau slujbele bisericoase?), Wurmbrand (na, și ăsta, ce a avut atîta de comentat la adresa comuniștilor? Înseamnă că a meritat 14 ani de închisoare, nu? Nu a fost o decizie legală? Ba da! Ptiu, drace!).

Am stat duminică seara două ore în picioare la poartă, cu gardienii alături, dar ei în mașină.

Cînd au plecat, la 20.00, am intrat în biserică, pe hol era în desfășurare un fel de agapă.

Așa că îndîrjirea mea a fost mai mare decît a LOR. 🙂

Cît timp am stat în picioare, am avut o discuție de vreo 20 de minute cu fosta soție.

Trecuse pe la biserică întrucît fiica noastră a cîntat la pian în acea seară.

Și m-a întrebat: Da ce-ai făcut de te țin la poartă? Ceva trebuie să fi făcut…

Da, îți spun. În 25 martie…

Aoleu, pînă acolo trebuie să mergem?, a replicat. Varianta scurtă, te rog…

Am încercat varianta scurtă. Astea sînt momentele cele mai grele pentru mine, cînd trebuie să mă prezint publicului cu varianta scurtă… 🙂

La un moment dat m-a întrebat: Dar tu, în locul LOR, nu ai fi făcut la fel?

Ba da, am răspuns, știind că e ahtiată după varianta scurtă…

Dar am adăugat imediat exemplul discernămîntului lui Pavel, cu Timotei și Tit.

Cum mă așteptam, am pierdut-o…

Fosta mea soție nu prea gîndește. La fel ca și cei de la Providența.

Mă refer la gîndirea conceptuală, care ne ajută să ne IMAGINĂM lucrurile care NU se văd.

Mentalitatea de contabilă a fostei mele soții este prezentă, din plină, în creierele celor de la Providența (și din alte multe biserici, că doar nu scriu eu aici ce scriu doar pentru Providența).

Cei de la Providența ȘTIU să se ocupe de betoane și orhidee (la ferestre), dar sînt niște piticoți spirituali, care nu se preocupă cu meditația despre lucrurile care NU se văd.

Așadar, dacă TREBUIE, în condiții vitrege (impuse de… varianta scurtă), să admit că probabil aș fi luat și eu măsuri extreme asemănătoare, asta nu înseamnă că renunț la distincția între motive și pretexte.

Eu am dovedit, în numeroase rînduri, că sînt dispus să discut, față în față, chiar în condiții incomode.

Prima mea discuție cu Marius Cruceru a durat peste 6 ore. Și au mai fost și alte întîlniri de-a lungul anilor în care ne certam public pe Internet, Pătrățosu și Rotundu.

Deci, nu prea cred că ajungeam la măsuri extreme…

De asemenea, am demonstrat, de-a lungul anilor, că folosesc pretexte pentru mize mari, nu pentru a obține pentru mine o poziție avantajoasă într-un conflict (public).

Incidentul de la Providența din 2 iulie 2017 ar trebui abordat cu înțelepciune, nu cu… varianta scurtă.

Ar trebui să existe o dezbatere publică, dar nu despre vreo persoană (Alin Cristea, pastorul sau altcineva), ci dintr-o perspectivă mult mai înaltă, în legătură cu BISERICA Providenţa.

Este inevitabil ca să se discute şi / sau să se bîrfească despre Alin Cristea.

Dar dacă pînă și unul ca Vindecătoru, mare nerușinat, dar cu condei de soi, a reușit să-și ceară scuze publice după 3 ani, poate că și unii de la Providența, încercînd să rămînă loiali adevărului, după o vreme o să-mi ceară scuze.

Acum vreo 3 ani, cineva din Providența, din proprie inițiativă, mi-a mărturisit că și el, ca și alții, m-a bîrfit.

Să nu minimalizăm rostul conflictelor, care au potențial relațional și care pot duce, incredibil, la împăcări de neimaginat.

Dintr-un MOTIV simplu: că ne IMAGINĂM raiul și că știm că nu putem ajunge acolo oricum. Vrem, nu vrem, trebuie să ne împăcăm unii cu alții. Ăsta e clișeul.

Miza înaltă e însă să ne împăcăm ÎN MOD CORECT.

9.

Vindecătoru scrie: „Alin Cristea trăieşte cu chirie şi din ajutoarele anonime ale unor oameni care îl ştiu şi s-au hotărât să-l ajute.”

Ştiu că cel puţin o dată Vindecătoru a fost impresionat de acest preţ pe care îl plătesc cu pentru poziţia mea neînregimentată și destul de categorică. Acum cîțiva ani a scris că un astfel de om, precum Alin Cristea, ar trebui susținut financiar.

Are dreptate.

Dar cînd o spun eu, o spun, totuși, altfel. Încerc să-i fac pe oameni să se gîndească la mize înalte. Una este că în Împărăția lui Dumnezeu vor primi răsplată pentru CUM au trăit pe planeta aceasta.

Eu constitui, uneori, un PRETEXT pentru oameni să mă ajute. Și, ajutîndu-mă pe mine, să-și formeze reflexul și să-i ajute și pe alții.

Ei ar trebui să aibă un MOTIV, însă, atunci cînd fac cel mai mic gest. Orice pahar de apă oferit în numele lui Isus Hristos va fi răsplătit.

Așadar, nu oferiți doar un pahar cu apă, cînd îi este sete cuiva. Oferiți ÎN NUMELE lui Isus Hristos.

Nu fiți piticoți!

Cîștigați-vă răsplată în Împărăția lui Dumnezeu!

Formula lui Vindecătoru – „ajutoarele anonime” – este inexactă.

Doar unele ajutoare sînt anonime.

Îi cunosc pe mulți dintre cei care îmi oferă ajutoare.

Bunăoară, ieri au trecut, cîteva minute, pe la mine niște prieteni, mai în vîrstă ca mine, din Austria, și mi-au lăsat multe alimente. Mi-au făcut o mare surpriză și, evident, o mare bucurie.

Seara a trecut cineva din cartier. Aseară am mîncat brînză cu roșii din grădină din cartier.

Pe unii dintre cei care mă ajută de fapt îi hotărăsc eu, atunci cînd ofer informații despre diverse subiecte, inclusiv despre situația mea financiară.

Ca să mînuim însă înțelepciunea matură, e mult mai bine să recunoaștem că DUMNEZEU e cel care îi sensibilizează și le oferă ocazia de a-și exercita discernămîntul și a hotărî FIECARE, în final, cînd, cum și DE CE să ajute pe cineva.

Subliniez: Subiectul acestui mesaj nu este despre cum să ajutăm pe cineva. Acesta este doar un PRETEXT.

MOTIVUL acestui mesaj contează: Îndrăgostit de Dumnezeu Sfînta Treime și inspirat de iubirea perfectă care se manifestă între cele trei Persoane divine, mulțumitor lui Dumnezeu pentru TOT ce a făcut pentru mine pînă acum, mai ales pentru că a ajuns Evanghelia la mine și trăiesc cu speranța învierii, uimit de planul lui Dumnezeu care se îndeplinește prin Biserică, am hotărît să consum timp, bani, energie pentru a scrie încă un mesaj, cu speranța că veți gîndi mai mult, veți apela la IMAGINAȚIE mai mult, veți aloca mai multă atenție lucrurilor care NU se văd, căci acele NU sînt trecătoare, precum betoanele și orhideele.

10.

În final, să-i dăm Vindecătorului din nou cuvîntul: „În Filocalie, prin sec. VII, providența era tălmăcită ca îndurarea lui Dumnezeu.”

PROTESTEZ împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase.

Alin Cristea, 50 de ani, Oradea

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei electronice România Evanghelică

Editorul revistei Oradea Evanghelică

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut 31 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)
30. PROTESTEZ – 30. Scurte, despre papagali (2) (04.07.2017)
31. PROTESTEZ – 31. Prohibiția Providenței (07.07.2017)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s