PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare?

Pastorul Bisericii Providența ar trebui să-și dea demisia. Dacă mai are vreo urmă de onoare.

La fel și comitetul Bisericii Providența. Dacă cei din comitet mai au vreo urmă de onoare.

Ieri la 18.00 am sunat la 112, numărul de urgență la care nu-mi aduc aminte să fi sunat vreodată, pentru a solicita intervenția poliției, întrucît nici instituția Bisericii Providența, nici gardienii plătiți de această instituție nu mi-au prezentat un document cu precizări în legătură cu interdicția de a intra în curtea bisericii.

În discuția pe care am avut-o cu persoana către care am fost redirecționat, am specificat că baptiștii, spre deosebire de ortodocși și catolici, nu recunosc grade ierarhice. Dar cine ia deciziile, aveți un Consiliu, nu?, m-a întrebat persoana respectivă.

Am răspuns: Adunarea Generală ia decizii.

Înseamnă că Adunarea Generală a luat decizia, a venit comentariul cu totul idiot al celui de la capătul telefonului.

Nu, i-am răspuns, nu Adunarea Generală a luat decizia.

În final, mi-a răspuns că nefiind vorba de o urgență – jaf, omor, scandal -, mi s-a spus să fac plîngere la Poliția Municipiului (Calea Aradului), care ar trebui să-mi dea răspuns în 30 de zile.

Dimineață i-am întrebat pe gardieni ce se întîmplă dacă intru în curtea bisericii.

Vă scoatem afară, mi-au răspuns.

Și dacă intru din nou?

Chemăm poliția.

Așa că, seara, le-am spus: Dacă intru, de 2 ori, în curtea bisericii, atunci VOI chemați poliția… Iată cum pot să fac să vină poliția, nu?

Această mentalitate, că instituțiile statului ar rezolva problemele bisericii, este una cu totul greșită.

Ba chiar am putea spune, într-o discuție amplă, că tocmai biserica, ca instituție la nivel local, regional sau național, rezolvă problemele statului.

Biserica rezolvă unele probleme pe care statul nu le poate rezolva.

Nu intru acum în detalii, cu exemple și cu precizări teologice și teleologice.

Situația inedită de duminică, 2 iulie 2017 – Nu ştiu dacă faptul, în sine, constituie o premieră naţională, dar, oricum, e o ştire şi, de ce nu?, un scandal, scrie cineva, din partea de est a țării – constituie un afront față de istoria baptiștilor, care au luptat întotdeauna pentru libertatea de conștiință și pentru libertatea de exprimare.

În același timp, exprimă în mod relevant TEMA importantă pe care am identificat-o zilele trecute în mesajul 26:

Cîtă maturitate avem să gestionăm, ca Biserică, dar și fiecare creştin, resursele pe care ni le pune Dumnezeu la dispoziție?

Acum, după atîtea mesaje, pot să formulez clar:

Resursele pe care Dumnezeu le dă Bisericii, și fiecărui creștin, nu sînt pentru betoane, orhidee, gardieni.

Îmi dau seamă că mulți sînt intrigați de astfel de incidente, precum cel de duminică, 2 iulie 2017, și că sînt cu urechile ciulite la astfel de incidente, dar ceea ce contează, de fapt, este în ce măsură astfel de incidente ne schimbă mentalitatea cu privire la modul de administrare a resurselor pe care Dumnezeu le dă bisericii și fiecărui creștin.

Din nou, evit să dau texte din Biblie. Unde există răspunsul și la astfel de chestiuni.

Prefer să fiu un fel de Natan, care spune povești cu tîlc, relevante pentru situații concrete.

Uneori mi se spune că oamenii nu înțeleg ce fac eu, ce scriu eu.

Nici nu vreau să înțeleagă, răspund. Vreau să SIMTĂ.

Nici Isus nu căuta să se facă înțeles cu orice preț (știa care era menirea lui, nu de învățător, nici de vindecător, ci de Mîntuitor, așa că nu pierdea timp cu explicații), spunea pilde ca să NU fie înțeles.

Dar, foarte interesant, oamenii SIMȚEAU ceva, noroadele îl urmau (fie și numai din pricina minunilor).

Am stat 2 ore în picioare în fața porții. Mi-a fost sete. La solicitarea mea, două persoane mi-au adus apă.

La ora 20.00, după ce pastorul a semnat, ca și la amiază, condica gardienilor, aceștia au plecat.

Așa că la 20.00 am intrat în biserică, unde cei mai mulți rămăseseră pe coridorul bisericii, servind produse de patiserie.

Am mai băut 3 pahare de ceai, ceva mai rece decît apa pe care o băusem.

Acolo, pe coridor, l-am întrebat pe pastor cît timp, pe banii bisericii, vor fi chemați gardienii.

Cît timp va fi nevoie, a venit răspunsul cu totul idiot al pastorului.

Duminică seara nu am fost în pantaloni scurți, am suportat niște pantaloni destul de groși, strîmți, care îmi provoacă răni între picioare. Mai am o pereche de pantaloni care îmi sînt largi, peticiți în fund de două ori, care și ei îmi provoacă răni.

Fiica mea a cîntat la pian. Nu am fost lăsat să intru nici măcar 5 minute, să o ascult și să fac poze, la fel ca în alte dăți.

Duminică seara am avut parte de cîteva lucruri interesante.

Voi menționa doar cîte ceva, dintr-o discuție pe care am avut-o, în fața porții, cu fosta mea soție.

Cum am menționat în ultimele mesaje, fiica mea a fost botezată în 4 iunie, fără ca cei din comitet să discute cu mine.

În discuția telefonică din 23 iunie cu pastorul Ștefan Iluțan, acesta a învîrtit lucrurile în mod incoerent.

Astfel, la întrebarea mea de ce au stat de vorbă marți, 29 mai, cu fosta mea soție, dar cu mine nu, pastorul mi-a spus că nu despre Andreea au discutat. (Atunci despre ce au discutat?)

Aseară, fosta mea soție mi-a confirmat, încă o dată, că despre Andreea au discutat.

Că le-a spus că și eu am custodie și că, dacă fiica noastră frecventează Biserica Providența, acest lucru i se datoreză lui Alin Cristea.

Cînd nu e obosită, fosta mea soție pare un om decent, cu care te poți înțelege…

M-a întrebat: Dar ce-ai făcut, de-au chemat gardienii, că ceva ai făcut, de i-au chemat…

Păi în 25 martie…, am început.

Aoleu, de acolo începe chestiunea?, a zis. Varianta scurtă, te rog…

Și i-am spus varianta scurtă.

O bună parte a discuției noastre a fost însă despre fiica noastră de 14 ani, recent botezată la Biserica Providența, care citește ce scriu pe Internet și VEDE ce se întîmplă…

Desigur, ne-am dori să o protejăm, cît putem, pe Andreea.

Dar nu am cum să îmi îndeplinesc misiunea mea pe acest pămînt gîndindu-mă tot timpul la sensibilitățile adolescentine ale unora sau altora.

O biserică nu se maturizează cu o astfel de mentalitate… defensivă.

Din păcate, sînt destui adulți care se comportă precum niște adolescenți.

E nevoie de creștere spirituală, nu de betoane și orhidee (și gardieni).

Incidentul de duminică, 2 iulie 2017, nu face altceva decît să completeze seria semnelor care indică lipsa de creștere spirituală.

Din nefericire, astfel de semne sînt în multe biserici baptiste și penticostaloide.

Spre deosebire de Biserica Providența, alte biserici nu au un Alin Cristea, nu au o VOCE publică care să pună în discuție chestiuni importante.

Ghetoizarea pocăiților români are de a face cu o mentalitate de CLUB sau de PARTID – cine încalcă regulilele este ejectat.

Regîndirea conceptului de BISERICĂ este o prioritate urgentă și importantă pentru bisericile evanghelicilor români.

Mă tem însă că vom avea multe de îndurat, dacă vom face efortul de a (NU) discuta, cu onestitate, FUNDAMENTELE credinței nostre.

Corupția generalizată din țara noastră (justiție, afaceri, învățămînt, sănătate) e un mediu social care ne pervertește gîndirea și trăirea.

PROTESTEZ împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase.

Alin Cristea, 49 de ani, Oradea

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei electronice România Evanghelică

Editorul revistei Oradea Evanghelică

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut 29 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)
29. PROTESTEZ – 29. Betoane și orhidee (4). Și gardieni. Dar onoare? (03.07.2017)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

