PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni

Azi nu am fost lăsat să intru în curtea Bisericii Providența din Oradea. Au angajat 2 gardieni să nu mă lase…

24 de ore!

Cine i-a angajat?

Hm…

Oricine i-a angajat și indiferent de incidentele care au loc într-o astfel de situație, numele Bisericii Providența din Oradea are de pierdut.

Mai mult, numele baptiștilor are de pierdut.

Baptiştii sînt cunoscuţi în istoria omenirii pentru că au susţinut libertatea de conştiinţă şi libertatea de expresie

Reiau mai multe paragrafe din mesjul 5 din seria PROTESTEZ, din 2 aprilie:

Bă, pocăiților, eu sînt mai baptist decît voi – atîția de la Biserica Providenţa (și de la Emanuel și din alte biserici din Oradea, din țară și din străinătate) -, cunosc și promovez tradițiile autentice ale baptiștilor, la care care voi renunțați așa de ușor, și lucrul acesta este vizibil pînă și în felul deprimant în care NU știți să purtați o polemică în spațiul public.

Filozoful englez John Locke (1632-1704) scria: „Baptiștii au fost primii care au propus lumii libertatea religioasă deplină; libertatea adevărată și dreaptă, libertatea egală și imparțială.”

În anul 1612, pastorul baptist Thomas Helwys îi scria regelui Angliei Iacob I:

„Regele este un om muritor, şi nu Dumnezeu; de aceea nu are nicio putere asupra sufletelor nemuritoare ale supușilor săi… Religia este o problemă între om și Dumnezeu. Lăsați-i să fie eretici, turci, evrei sau orice altceva. Regele nu va răspunde în locul lor înaintea lui Dumnezeu. De aceea, regele nici nu poate fi judecător între Dumnezeu și om.”

Aşadar, precum se formulează în Preambulul Statutului de organizare și funcționare a Cultului Baptist – Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 59 din 25/01/2008, „baptiştii consideră că libertatea religioasă este inalienabilă şi irevocabilă şi că nicio altă libertate nu este în siguranţă acolo unde nu există libertate religioasă”.

Bă, pocăiților, prin spiritul sectar de care dați dovadă și prin manipulările grotești pe care le practicați în biserici, în instituțiile confesionale și pe internet, dați dovadă că nu respectați libertatea de conștiință și sînteți, de fapt legaliști și gogomani.

Ar trebui să citiți de 7 ori sau de 7 ori cîte 7 ce a scris Teofil Stanciu zilele trecute:

UEO și BBEO și-au câștigat o nedorită reputație de locuri în care este apreciată obediența și în care se practică manipularea. Or acceptarea unor puncte de vedere diferite, critice, antipatice este un semn de normalitate, care ar putea dovedi că adevărul este mai prețuit decât supușenia slugarnică.” (sublinierea mea)

UEO – Universitatea Emanuel Oradea
BBEO – Biserica Baptistă Emanuel Oradea

Eu nu practic nici obediența, nici manipularea.

Nu sînt ca voi și nu există vreun motiv să fiu ca voi.

Bă, pocăiților, adevărul nu se negociază.

Pastorul Ștefan Iluțan minte cînd scrie că mie mi-ar lipsi „chimia spirituală”.

Păi dacă eu sînt loial adevărului şi voi nu, iar eu nu vreau să fiu ca voi, nu înseamnă că îmi lipseşte MIE… „chimia spirituală”.

Înseamnă că vă lipsește vouă!

Ai cui fii sînteți dacă mințiți, bărfiți și sînteți răi unii cu alții?

Sînteți în Împărăția lui Dumnezeu?

Că membri în Biserica Providența sau în altă biserică se pare că sînteți…

Dar care e relația Bisericii Providența cu Împărăția lui Dumnezeu?

Bă, pocăiților, păi nu-i mai bine că nu v-am deranjat cu prezența mea de prea multe ori în ultimii 11 ani, duminica, în LOCUL căruia îi spuneți, din tîmpenie, biserică?

Dacă sînt așa de rău precum mă zugrăvește pastorul Ștefan Iluțan (la îndemnurile cui?)…

Cum de anul trecut mă aprecia pentru loialitatea mea față de adevăr și acum mă descrie în culori atît de sumbre?

Da, cursul de polemică relațională nu se predă niciune, îl învățăm fiecare cum putem…

Istoria baptiștilor români e plină de conflicte. Iar a penticostalilor români și mai și!

Nu putem fugi de conflicte.

Dar putem învăța să le rezolvăm, acolo unde se poate, și putem învăța să fim loiali adevărului, să fim curajoși (fricoșii nu intră în Împărăția lui Dumnezeu), putem învăța să ne prețuim unii pe alții, chiar cînd nu sîntem de acord unii cu alții.

Aici se încheie citarea paragrafelor.

Așadar, azi a fost și mai clar ceea ce scriam în ultimul mesaj, cu numărul 27, din seria PROTESTEZ:

Dacă uneori miroase a căcat la Providența, atunci înseamnă că iar s-au căcat pe ei de frică cei din comitet cînd l-au văzut pe Alin Cristea la biserică…

Interesul pentru betoane și orhidee – în detrimentul lucrurilor care NU se văd, care nu sînt trecătoare, Împărăția lui Dumnezeu e neprihănire, pace și bucurie în Duhul Sfînt – e o boală (postdecembristă) care a pervertit menirea Bisericii.

Reiau argumentele, multe, care indică un interes exagerat pentru betoane și orhidee, în comparație cu dezintereseul pentru discuții față în față, care sînt lungi, obositoare, dar care contribuie la coeziunea organismului eclesial și la aflarea adevărului – loialitatea față de adevăr este fundamentală pentru viața creștinului, pentru viața bisericii, ba chiar și pentru organizarea societății (la tribunal, conflictele se judecă făcîndu-se apel la… adevăr):

1. Ați avut timp și și ați cheltuit resurse IMPORTANTE pentru betoane și orhidee la ferestre, dar nu v-ați făcut timp și nu ați cheltuit resurse IMPORTANTE pentru site-ul bisericii, care nu e funcțional de cel puțin 1 an.

2. Ați avut timp de betoane și orhidee, dar nu v-ați făcut timp să discutați cu mine. Ați botezat-o pe fiica mea FĂRĂ să discutați măcar o dată, deși mi s-a spus că se va discuta cu mine.

3. Ați avut timp de betoane și orhidee, dar n-ați venit, măcar o dată, să vă rugați cu mine, acasă la mine. Sau în altă parte. De 4 ani şi jumătate stau în chirie, la 15 minute pe jos de biserică.

4. Ați avut timp de betoane și orhidee, dar nu ați ieșit la protestele pentru familia Bodnariu (decît cîțiva), nici la Marșul pentru Viață (decît cîțiva), nici la protestele din ianuarie-februarie (decît cîțiva). Cu alte cuvinte, ratați marile momente ale societății în care trăiți.

5. Ați avut timp de betoane și orhidee, dar timp de 11 ani v-ați bătut joc de mine. Nu neapărat aceeași. Că s-au schimbat comitetele, dar „problema” lui Alin Cristea a rămas.

6. Duminică am fost agresat pe coridor, Beni Roșu pretinzînd că vrea să vorbească cu mine. I-am spus să mă contacteze și să stabilim o întîlnire (dar că nu o să-i permit să se comporte cu mine ca un părinte cu adolescentul lui). Iată că Beni Roșu nu și-a făcut timp luni, nici marți, nici miercuri, nici joi… Dar de predicat a predicat, la deprimanta întîlnire de joia…

7. L-am sunat pe pastorul Ștefan Iluțan în 23 iunie să-l întreb ce s-a discutat despre mine la o întîlnire ad-hoc. Nu mi-a spus, dar a zis că îmi va comunica în scris. Dacă am înțeles bine. Iată că au trecut 9 zile și nu am primit nimic în scris.

8. Ați avut timp de betoane și orhidee, dar nu ați avut timp să veniți cu mine la Teofil Stanciu, cu care am întrerupt relația din decembrie 2016.

Vezi:

Am solicitat 2 oameni din conducerea Bisericii Providenţa Oradea, în vederea etapei a 2-a (Matei 18) în conflictul meu de ieri cu Teofil Stanciu, care nu vrea să asculte mustrarea mea

Nu doar că nu v-ați făcut timp pentru așa ceva, dar pastorul Ștefan Iluțan a și comentat batjocoritor, printr-o MINCIUNĂ, solicitarea mea.

9. Ați avut timp de betoane și orhidee ȘI DE GARDIENI, dar nu ați avut timp să puneți firmamentul bisericii. În comparație cu chestiunile relaționale de mai sus, chiar că aspectul acesta e nesemnificativ. Dar unii pot să cugete și la chestiunea asta. Mai ales în contextul evenimentelor / incidentelor, are sens.

Așadar, revenind la GARDIENI, iată care a fost situațiunea:

Ieri am muncit toată ziua, afișînd 125 de postări pe blogul RoEvanghelica. În 10 ani de blogging, am reușit doar încă o singură dată așa ceva.

Mi-am pus alarma pentru ora 08.15, intenționînd să merg azi la biserică de la 10.00, și am m-am pus în pat. Dar după numai o oră m-am trezit. Mi-am dat seamă că sînt extrem de obosit, așa că am renunțat la ideea de a mă duce azi la biserică și am anulat alarma.

Azi dimineață, am primit două telefoane, unul înainte de 08.00 și unul la 09.00, care mi-au întrerupt somnul.

Am mai dormit pînă la 11.30, după care m-am hotărît să trec pe la biserică la finalul slujbei.

În mod diferit decît de obicei, am intrat pe poarta parcării principale, căci am observat că sînt locuri libere în parcare. Duminica?, m-am întrebat.

Din 20 de locuri, doar 13 erau ocupate. O mașină cu număr străin era parcată pe două locuri!…

Dacă intram în biserică, atunci gardienii ar fi trebuit să vină după mine în biserică, să mă scoată afară.

Dar m-am dus să văd situația și la a doua parcare.

Atunci au intervenit gardienii. Mi-au spus că nu am voie în curtea bisericii.

Nu m-au întrebat cum mă cheamă. Nu m-au legitimat.

Dar de unde știți cine sînt?, i-am întrebat.

Nu sînteți Alin Cristea?

Ba da, am răspuns.

Am cerut detalii despre chestiune.

Erau de la Guardia Security System (Piața Cetățeii 18), pe cel care purta ecuson îl cheamă Ocin Sergiu.

Cum eu sînt destul de vorbăreț, mai ales în astfel de situații, am făcut suficientă conversație cu ei.

Mă interesa, desigur, ce se întîmplă dacă intru în curte. Mi-au spus că mă vor scoate afară. Și dacă intru din nou? Atunci, cică, o să cheme poliția.

Am cerut o copie după hotărîrea de interdicție. Mi-au spus că nu au, că e la sediu.

Am cerut și pastorului o copie după hotărîre.

Așadar, nimeni nu mi-a înmînat nici un document care menţionează interdicția.

Dacă mi s-ar înmîna, atunci ce să fac, să chem poliția?

Mi s-au încălcat ceva drepturi, nu?

Instituția bisericii Providența nu mi-a comunicat, în nici un fel, vreo măsură disciplinară și nu a făcut nici o solicitare la adresa mea în legătură cu „manifestările” mele.

Cu alte cuvinte, instituţia bisericii Providenţa a renunţat la prerogativele sale de analiză și disciplină, apelînd la GARDIENI.

O astfel de situație a mai avut loc acum 11 ani, cînd instituția bisericii Providența a renunțat la prerogativele sale de analiză și disciplină și a apelat la Comunitatea BCB Oradea.

Sigur, este o situație diferită, dar, totuși, în sine e vorba de MODUL în care instituția Bisericii Providența a renunțat la prerogativele sale de analiză și disciplină.

Celor doi gardieni, pe care i-ați văzut la poartă, în fața mea, le-am spus mai mult lucruri:

– baptiștii nu au ierarhie, cum au ortodocșii și catolicii, biserica este autoritatea finală, nu vreun ierarh

– baptiștii au luptat întotdeauna pentru libertatea de conștiință și pentru libertatea de exprimare

– ce avem noi, românii, acum – LIBERTATE – se datorează celor care au murit la Revoluție

– protestele mele nu sînt pentru mine, ci pentru cei care vor fi în viitor în Biserica Providența și în alte biserici baptiste din România

– astfel de incidente nu se rezolvă așa, pe banii bisericii; care va plăti cît timp?, eu voi fi la poarta bisericii și peste 5 luni

– am subliniat că ceea ce se întîmpla azi acolo, la poarta bisericii, era o bătălie spirituală, pentru libertatea de conștiință și pentru libertatea de exprimare, dar avînd ca miză veșnicia oamenilor – Isus a murit pentru păcatele oamenilor

– am menționat că pămîntul și acoperișul bisericii au fost cumpărate cu sume mari de bani din străinătate, așa că cei care au apărut în ultimii 5 ani au venit la totul gata

– le-am spus că am protestat anul acesta în 27 de zile la Oradea și în 4 zile București, sînt protestatar (dar, adaug acum, acesta este doar unul dintre parametrii identității mele, cine vrea să mă cunoască să facă bine să facă efortul de a afla adevărul)

– mi-au spus că pastorul le-a arătat o hîrtie conform căreia aș fi fost exclus (au încercat să folosească alt cuvînt, i-am ajutat eu) acum 11 ani, le-am spus că nu este adevărat, nu sînt exclus, este vorba de abuzuri din cadrul instituțiilor religioase, abuzuri împotriva cărora protestez public

Ajungem astfel la „problema” lui Alin Cristea, care nu s-a „rezolvat” în 11 ani!…

Problema, însă, în condiţiile actuale, devine problema pastorului Ştefan Iluţan.

Încă de la sfîrșitul lunii martie, de cînd am pornit seria PROTESTEZ, pastorul Ștefan Iluțan a spus mai multe minciuni despre mine.

Am dat replică în mesajul 2 și mesajul 3 (13 pagini):

2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)

Scriam atunci:

Nu voi aborda pe larg deocamdată chestiunea excluderii mele, pe care nu am recunoscut-o niciodată. Nu a fost statutară (ironia face ca tocmai Ștefan Iluțan să invoce statutul). Nu am fost exclus de biserică. Nu mi s-a acordat niciodată dreptul de a mă apăra în fața bisericii.

Iar faptul că am fost anunțat prin poștă că, cică, nu mai întrunesc condițiile să fiu membru în Biserica Providența cred spune de la sine… CEVA.

Am avut autoritate în biserică și după ce am fost… „exclus” acum 11 ani.

După cîţiva ani, în perioada fără păstor (dintre plecarea lui Lucian Ciupe şi venirea lui Ştefan Iluţan), am dominat o întîlnire de 5 ore a bărbaţilor.

La o altă întîlnire a bărbaţilor, cineva din comitet mi-a întors mîna la spate și m-a pus cu fața la perete, în fața celorlalți bărbați.

La sfatul celui mai bătrîn de atunci, la sfîrșitul serii au dat mîna cu mine toți, inclusiv cel s-a comportat violent cu mine, care, din cîte îmi amintesc, și-a cerut iertare.

L-am îmbrățișat și nu i-am purtat pică pînă în ziua de azi. Și nu cred că i-am menționat numele vreodată pe Internet în legătură cu nefericitul incident. În schimb, sînt alții care îmi poartă sîmbetele (și joile…).

Știu însă că bărbații din Biserica Providența nu prea sînt suficient de maturi, să poarte responsabilități spirituale și să fie loiali adevărului, nu vreunui pastor, nici obedienți față de Comunitatea BCB Oradea, voivodatul baptist al fraților Negruț, susținuți de liota de emanueliști din județul Bihor.

Aici se încheie citarea paragrafelor mele.

Mai aveți răbdare încă 4 zile, pînă în 6 iulie, cînd împlinesc 50 de ani, cînd intenționez, așa cum v-am promis, să scriu mai multe despre mine.

Demersurile mele publice nu au fost în interesul meu.

Demersurile mele publice au fost și sînt în interesul 1) adevărului, 2) interesul vostru, al celor din Biserica Providența, 3) interesul baptiștilor.

Trebuie să ne confruntăm cu adevărul, care, vorba cuiva, înainte de a ne face liberi, ne facem să ne simțim mizerabili.

Nu văd cum s-ar putea simți vreunul dintre voi altfel decît mizerabil atunci cînd vă gîndiți plătiți bani (cu mîncare pe mine nu prea m-ați ajutat, nici cu bani pentru proiecte precum revista Oradea Evanghelică, revista Dumbrava, alte proiecte de interes MAJOR pentru evanghelicii români) pentru 2 gardieni care să-l țină pe Alin Cristea la poartă, să nu deranjeze întîlnirile Clubului Baptist Providența.

Dacă mor la noapte (unii știu că eu sînt sensibil, dar nu arăt, că am de purtat polemici în public, așa că nu ofer informații despre mine, decît cele pe care le consider eu necesare), așa vreți să ne despărțim?

Dacă mor, problemele voastre rămîn. Concetrați-vă pe probleme, pe IDEI, pe doctrine, nu intrați în jocul, periculos din punct de vedere spiritual, dar și psihic, al unor polemici create artificial, cu focalizare pe o persoană, cum face în prezent pastorul Ștefan Iluțan.

Cel mai important lucru care s-ar putea întîmpla acum, AZI, ar fi ca pastorul Ștefan Iluțan să își ceară public iertare și față de mine și față de biserică.

O să vin seara la biserică, demonstrînd astfel, ca și joia trecută, ca și duminica trecută, prin prezență (și insistență) rolul major pe care îl acord discuțiilor față în față.

Desigur, mulți din biserică sînt vinovați și ei, din motive pe care deja le-am explicat în celelalte mesaje din seria PROTESTEZ.

Deși pastorul Ștefan Iluțan a făcut multiple gafe (care se numesc MINCIUNI și manipulări) începînd de la sfîrșitul lunii martie, am încercat, cum mi-este felul, să mă concentrez pe IDEI, nu pe persoane, și am avut suficiente momente în care am comunicat cu el.

Cel mai important moment a fost în JOIA MARE, cînd, imediat după slujbă, a venit la mine și și-a cerut iertare, l-am îmbrățișat și am sperat că va medita și va alege o altă direcție de acțiune decît cea de pînă atunci (și cea de acum).

Cred că i-a părut sincer rău că mi-a refuzat Cina (așa că am luat-o eu, după 11 ani în Biserica Providența, unde sînt membru fondator și unde am avut parte de atîta batjocură) și a mai spus că îi pare rău „pentru tot”.

Acest TOT avea de a face cu conflictul generat în 25 martie şi continuat pînă în Joia Mare (și pînă acum).

Din nefericire, atitudinea pastorului Ștefan Iluțan față de mine nu a fost consecventă (din trei surse am auzit, în ultimii ani, că nu are obiceiul să fie consecvent), ci fluctuează în funcție de acțiunile mele.

Mai vă spun încă o dată care ar fi soluția: Declarați-mă dușmanul vostru și iubiți-mă!

În Împărăția lui Dumnezeu INDIFERENȚA, aroganța, idioțenia nu sînt acceptate.

Dacă are cineva ceva împotriva mea, să vină să dicutăm.

Dacă nu ascult, să ia pe încă doi și să vină să discutăm.

Dacă nu ascult, atunci să mă spună bisericii.

ASTA e învățătura biblică.

Pastorul Ștefan Iluțan manipulează, la fel ca exponenții emanuelismului negruțian, cu care s-a înhăitat.

Așadar, cel mai important moment, pe care îl cunosc, în care conștiința pastorului Ștefan Iluțan a fost în JOIA MARE.

Al doilea moment important, care ține, sper, tot de inima lui, a fost cînd mi-a adus o plasă mare de mîncare, după ce am dat exemplul cu Marius Cruceru, care mi-a dat o masă la Ziga Zaga anul acesta.

În acest punct, sînt nevoit să spun că, în condițiile actuale, nu voi mai accepta direct bani sau orice altceva de la majoritatea celor din Biserica Providența.

Acum cîteva săptămîni am avut o experiență deosebită (asta înseamnă, de obicei, că Dumnezeu mă trece printr-o perioadă foarte grea, apoi mă îngroapă sub binecuvîntări) – am fost la Biserica Baptistă Betel din Timișoara, unde am protestat public cu ocazia prezenței pastorului penticostal Cristian Ionescu din Chicago, impostor intelectual, leneș blogger și simbolul egoismului penticostalilor, care nu se implică public și în ALTE cazuri similare Cazului Bodnariu.

Unul dintre pastori m-a amenințat că cheamă poliția (eu aveam la mine cardul de identitate, cum l-am avut și azi dimineață, deja mă aștept la orice cînd intru într-un Club Baptist sau într-un Club Penticostal și calc regulile, din motive importante), a și venit un tînăr cu mușchi lîngă mine, în tricou, dar am înțeles că nu era, totuși, de la poliție).

Discutînd cu unul dintre oamenii de ordine, care m-a atenționat la început, am menționat în treacăt că venisem la Timișoara cu ultimii mei bani.

La final, același pastor care m-a amenințat cu poliția a venit să-mi dea vreo 30 de lei. Nu am acceptat.

La întoarcerea acasă, în Oradea, Dumnezeu m-a binecuvîntat cu o sumă de 10 ori mai mare.

Apoi cu o sumă de 20 de ori mai mare.

Apoi cu o sumă de 30 de ori mai mare.

Supraviețuiesc, de peste 5 ani (de 4 ani și jumătate stau în chirie, fără să am un venit lunar), din donații de la persoane cunoscute și necunoscute.

Uneori ajung bani la mine fără să știu de la cine sînt. Sau plase cu mîncare.

Nu cunosc, așadar, toate motivele pentru care unii mă ajută și susțin activitatea mea publică pe Internet.

Cînd m-ați văzut duminca trecută (sau duminica asta) în pantaloni scurți, să știți că i-am primit, la fel și tricoul cu care eram, și pantofii din picioare, numai șosetele albe le-am cumpărat eu (de obicei port șosete negre, cum am și scris într-un poem).

E evident că, anul acesta, eu am intrat într-o nouă etapă, a protestelor publice, dar și continuînd etapa anterioară, cea a scrisorilor deschise.

Sîntem în Anul Reformei, la 500 de ani de cînd Luther a protestat public, așadar, e taman un context bun, completat și de protestele civice începute în ianuarie-februarie, pentru trezirea conștiinței protestare.

Pastorul Ștefan Iluțan a avut aceste două momente importante – în JOIA MARE și cînd mi-a adus o plasă cu mîncare.

Și anul trecut mi-a adus o plasă de mîncare.

Îi sînt dator, așadar, 2 plase de mîncare. Nu îi sînt dator să renunț la adevăr, la proteste sau la tradițiile baptiste autentice, nu cele practicate de baptiști ofiliți precum Viorel Iuga, Paul Negruț, Samy Tuțac, Marius Cruceru.

Pastorul Ștefan Iluțan s-a înhăitat cu exponenții emanuelismului negruțian, despre care Teofil Stanciu a scris, în 24 martie, atît de clar:

„UEO și BBEO și-au câștigat o nedorită reputație de locuri în care este apreciată obediența și în care se practică manipularea. Or acceptarea unor puncte de vedere diferite, critice, antipatice este un semn de normalitate, care ar putea dovedi că adevărul este mai prețuit decât supușenia slugarnică.”

UEO – Universitatea Emanuel Oradea
BBEO – Biserica Baptistă Emanuel Oradea

Dar mai pot mărturisi despre încă un al treilea moment în care conștiința pastorului Ștefan Iluțan era trează.

Din proprie inițiativă, în 22 iulie 2016, avea cuvinte de apreciere la adresa lui Alin Cristea (cel mai cunoscut critic al emanuelismului negruțian):

„Alin, de o bună bucată de vreme citesc aproape toate postările tale și chiar și din arhivă. 1. Ai mare dreptate că nu suntem (baptiștii cel puțin) pregătiți pentru mediul online, la ce comentarii jenante lasă unii cu vază sau pur și simplu băgători de seamă. 2. Mă tot mir de (era să zic curajul tău ?? dar ar fi prea puțin) resursele de energie și sper să rămână mereu proaspete. Avem nevoie. Știi ce am realizat? Adevărul dă energie, claritate, putere și curaj. Faptul că nu te lași dus de unul sau altul e de admirat și e tot mai rar… Excelsoir!”

Ce s-a întîmplat cu pastorul Ștefan Iluțan din 22 iulie 2016 pînă în martie și în iulie 2017?

Alin Cristea nu s-a schimbat – pentru faptul că nu mă las dus de unul sau de altul ar trebui să fiu admirat, după cum zicea pastorul Ștefan Iluțan.

Într-adevăr, oamenii ca mine, care spun adevărul, cu orice preț și care trebuie să îndure mitocănia pocăiților tîmpiți și aroganți, sînt tot mai rari.

Dar adevărul dă energie, claritate, putere și curaj.

PROTESTEZ împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase.

Alin Cristea, 49 de ani, Oradea

Nepotul lui Gligor Cristea, unul dintre pionierii credinţei baptiste în România

Editorul blogului România Evanghelică (49.000 de postări) și al altor 100 de bloguri

Editorul revistei electronice România Evanghelică

Editorul revistei Oradea Evanghelică

Mogulul blogosferei evanghelice

Licențiat în teologie baptistă (Institutul Biblic Emanuel Oradea, 1999, cursuri la zi)

Licențiat în topografie minieră (Institutul de Mine Petroșani, 1993, cursuri la zi)

Președintele Asociației Thymos – 10 ediții ale Premiilor Thymos pentru bloguri evanghelice

“Evanghelicul român cu cea mai mare vizibilitate pe Internet” (Răsvan Cristian Stoica, 2011)

„Patriarhul blogurilor evanghelice” (Corneliu Constantineanu, 2014)

„A guru of media” (Sebastian Văduva, 2015)

„Arhivarul evanghelicilor romani” (Cătălin Dupu, 2015)

„Cel mai bun jurnalist creştin al momentului în România (Mihai Chiriguţ, 2006)

“Cel mai cu vechime jurnalist evanghelic în spațiul virtual” (Daniel Bulzan, 2007)

„Merită cu prisos titlul de Evangelical Media Champion (Mihai Ciucă, 2007)

„Prin intermediul internetului a trimis mii de mesaje informative creştinătăţii române din întreaga lume (Caius Obeada, 2007)

„Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online…” (Laurențiu Balcan, 2014)

„Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea]” (Marius Teodoru, 22 octombrie 2014)

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

Alin Cristea – un protestatar orădean împotriva corupției din guvern, dar și împotriva corupției din instituțiile religioase

Din seria SCRISORI DESCHISE

Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Emanuel din Oradea (01.06.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România – 30 mai 2017
Ionescu la Capitală – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Betel din București (30.05.2017)
Ionescu în deplasare – Scrisoare deschisă către Biserica Penticostală Poarta Cerului din Timișoara (27.05.2017)
Despre Cristian Ionescu – Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (24.05.2017)
Egoismul penticostalilor – Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (23.05.2017)
Scrisoare deschisă către Ben-Oni Ardelean și ceilalți parlamentari evanghelici prezenți duminică, 26 februarie 2017, la Biserica Penticostală „Sfânta Treime” din Bistriţa (27.02.2017)
Scrisoare de dispreț față de baptiștii și penticostalii orădeni (11.02.2017)
Scrisoare deschisă către Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România (07.07.2016)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara – 25 aprilie 2016
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Betel din Timișoara (04.02.2016)
Scrisoare deschisă către Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România (29.04.2015)
Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad (17.02.2015)
Scrisoare deschisă către conducerea Cultului Penticostal din România (13.11.2014)
Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană (24.09.2013)
Scrisoare deschisă către pastorul Petrică Vidu (17.03.2012)

Din seria PROTESTEZ au apărut 28 de postări:

1. PROTESTEZ (26.03.2017)
2. Minciuna pastorului Ștefan Iluțan (27.03.2017)
3. PROTESTEZ – Replică lui Ştefan Iluţan (27.03.2017)
4. PROTESTEZ – 1 aprilie 2017 (01.04.2017)
5. PROTESTEZ – Stop mersului la biserică (02.04.2017)
6. PROTESTEZ – 6. Discernămîntul (03.04.2017)
7. PROTESTEZ – 7. Comitetul (03.04.2017)
8. PROTESTEZ – 8. Avanpremieră (04.04.2017)
9. PROTESTEZ – 9. A fost ora 19.00 (04.04.2017)
10. PROTESTEZ – 10. Cazuri și necazuri cu baptiști orădeni în presă (05.04.2017)
11. PROTESTEZ – 11. Puterea cuvintelor sau puterea IDEILOR? (08.04.2017)
12. PROTESTEZ – 12. Adevărul. Introducere (09.04.2017)
13. PROTESTEZ – 13. Adevărul. Alin Cristea (10.04.2017)
14. PROTESTEZ – 14. Adevărul. Teofil Stanciu (11.04.2017)
15. PROTESTEZ – 15. Adevărul. Post-adevăr (12.04.2017)
16. PROTESTEZ – 16. Adevărul. Adevărul nu poate fi compromis (13.04.2017)
17. PROTESTEZ – 17. Joia Mare (14.04.2017)
18. PROTESTEZ – 18. Vinerea Mare. Ghetoizarea (14.04.2017)
19. PROTESTEZ – 19. Sîmbăta Mare. Glorioasa Tăcere (15.04.2017)
20. PROTESTEZ – 20. Învierea. Îngerii (16.04.2017)
21. PROTESTEZ – 21. Ziua Mondială a Libertății Presei (04.05.2017)
22. PROTESTEZ – 22. Cultura protestului (06.05.2017)
23. PROTESTEZ – 23. Vocile critice la adresa emanuelismului negruţian (19.05.2017)
24. PROTESTEZ – 24. La Clubul Baptist Providenţa nu e voie în pantaloni scurţi (25.06.2017)
25. PROTESTEZ – 25. Scurte, despre papagali (26.06.2017)
26. PROTESTEZ – 26. Betoane și orhidee (29.06.2017)
27. PROTESTEZ – 27. Betoane și orhidee (2). Și despre deprimanta întîlnire de joia (30.06.2017)
28. PROTESTEZ – 28. Betoane și orhidee (3). Și gardieni (02.07.2017)

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s