APEL către cititori – 3 mai 2017

Acesta este al doilea apel din acest an, după cel din 22 februarie.

Anii trecuți am făcut alte asemenea apeluri, în care solicit susținere financiară (și/sau de alt fel) pentru proiectele mele publice aflate în derulare.

De fiecare dată mă întreb dacă n-ar trebui să fac apelul DOAR înaintea lui Dumnezeu, în rugăciune.

Din mai multe motive, am ales să mă adresez public cititorilor mei.

Sînt pe Internet, în regim de voluntariat, de peste 14 ani. Mulți mă cunoașteți deja, în diferite măsuri.

Am intenționat să transmit si mesaje video, să compensez psihologic și uman perceptia multora conform căreia severitatea ar fi caracteristica de bază a lui Alin Cristea. Aveţi puţintică răbdare! 🙂

Cum am spus cu altă ocazie, nu e vorba de Alin războinicul, ci de Alin polemistul. 🙂

Există motive întemeiate pentru care am ales polemica ca palier principal de acțiune.

Dar nu este singurul palier de comunicare publică al meu.

Principala preocupare a mea din acești ultimi 14 ani a fost circulația informației, din mediul confesional evanghelic, (neo)protestant, și din mediul cultural.

Produc informație, dar sînt mai preocupat de circulația informației.

Consider că există nu puține depozite de informație, dar trebuie găsite și folosite cu spirit critic.

Acest apel, din 3 mai 2017, coincide, în mod fericit, cu Ziua Mondială a Libertății Presei.

Sînt cunoscut ca jurnalist evanghelic independent (adică nu sînt înregimentat confesional, nici politic, financiar sau în vreun alt fel), dar mă prezint de obicei ca blogger – pe România Evanghelică am afișat 49.000 de postări în 8 ani, iar din 19 iulie 2016 am continuat cu același tip de postări pe RoEvanghelica (și mai am 100 de bloguri, niște rafturi pe care așez informație).

Vă propun, ca și în alte dăți, să susțineți jurnalismul evanghelic independent (care nu trebuie confundat cu tabloide isterice și impotente precum NewsNet Creștin, Agnus Dei, Creștin Total).

Pe site-ul Religion News Service ni se atrage atenţia, chiar la sfîrşitul paginii de întîmpinare: Responsible reporting on religion needs your support.

Tot acolo am întîlnit următoarea precizare: The truth will set you free, but it costs money to report it!

Vă atrag atenția și asupra unui punct de vedere exprimat de cineva pe site-ul Republic.ro, intitulat „Fă-te micro-mogul de presă” și alte 3 soluții prin care poți apăra democrația de minciună, manipulare, propagandă:

„Pe la începutul lui 2016, pentru prima oară, am făcut o donaţie pentru un jurnalist independent. I-am descoperit articolele şi povestea personală impresionantă în mod întâmplător şi m-am simţit jenată să nu contribui cu nimic, după ce am sorbit o jumătate de duzină de articole, toate scrise cu zvâc, inteligenţă şi sensibilitate. Pe la finele anului, am făcut şi prima donaţie pentru o organizaţie a jurnalismului independent.”

Am avut şi am pretenţia că activitatea mea pe Internet este de utilitate publică.

Proiectele mele din ultimii 14 ani şi unele dintre aprecierile primite le puteţi vedea la următoarele adrese:

http://romaniaevanghelica.wordpress.com/alin-cristea

http://asociatiathymos.wordpress.com/referinte

https://roevanghelica.wordpress.com/2017/05/01/alin-cristea-pe-internet-01-05-2017

Sînt FOARTE motivat, după cum se poate lesne vedea, şi sînt consecvent pe termen lung.

Am un tip de libertate pe care mulţi nu o au, care implică avantaje şi dezavantaje.

Am ales să fac apeluri publice, chiar dacă pot părea, cel puțin pentru unii, umilitoare.

Vă asigur că nu sînt atît de umilitoare precum cred UNII. 🙂

M-am definit și mă definesc în continuare ca fiind relațional și polemic.

Ambele valențe ale perimetrului meu identitar mi-au conferit consistență în ceea ce privește atît persoana mea cît și figura publică Alin Cristea.

Fie că vă raportați la mine în mod relațional, ca la o persoană, fie că mă aveți pe radar (pe Facebook mai ales), fie că apreciați jurnalismul meu independent (cu accent pe mediul confesional evanghelic – baptiști, penticostali, creștini după Evanghelie etc.) ori ați devenit „dependenți” de postările mele zilnice pe RoEvanghelica sau în diverse locuri pe Facebook (contul Alin Cristea în special), fie că vă delectați cu polemicile mele publice (pe care le piperez uneori cu limbaj nonconformist, cel puțin pentru pocăiți), ori că așteptați cu nerăbdare pozele pe care le afișez de la diverse evenimente evanghelice (peste 100) sau culturale (multe zeci), ori că pe unii vă apucă mila cînd anunț că vînd aspiratorul nou, bicicleta veche, bocancii noi sau o droaie de cărți, ori că țineți cont că în 6 iulie împlinesc 50 de ani, eu știu una și bună – intenționez să continui modul acesta de activitate și modul acesta de viață (cu riscurile lor cotidiene), iar unii din cititorii mei sînt dispuși să susțină activitatea mea publică.

Mulțumesc celor care ați făcut-o pînă acum, o dată sau de mai multe multe, și mulțumesc ÎNTOTDEAUNA lui Dumnezeu că v-a sensibilizat într-un mod sau într-altul.

Nu am nici o îndoială că, dacă numărul celor care contribuie la susținerea activității mele ar crește, și eficiența proiectelor mele ar crește și mai mult.

Bunăoară, aș putea merge la mai multe evenimente, cel puțin în vestul țării. Obișnuiesc însă să fac cel puțin o călătorie pe an la București, așa că aș putea participa și la alte evenimente din țară.

Am beneficiat, de-a lungul anilor, de numeroase ocazii cînd unii m-au găzduit, la București, Medgidia, Timișoara sau în alte localități.

În nu puține ocazii, unii m-au luat cu mașina dintr-o localitate într-alta.

Am trecut iarna asta cu niște ghete pe care le-am primit.

Nu de puține ori am primit plase consistente cu mîncare (dar nu pot mînca orice oricît, întrucît am probleme cu glicemia).

Cea mai apăsătoare problemă rămîne însă chestiunea financiară.

Stau în chirie de peste 4 ani, fără să am o sursă lunară de venit, supravieţuiesc din donaţiile unor persoane cunoscute şi necunoscute.

Ca şi acum un an, ca şi acum 2 ani, (după lunile de iarnă) am 2 chirii neplătite, anul ăsta chiar 3 chirii, plus întreţinerea pe ultimele 2 luni.

Dar, vestea bună, ca şi acum un an, ca şi acum 2 ani, nu am datorii mai mari de 1.000 de dolari, printre care şi datorii, pe termen lung, cuprinse între 50 lei şi 200 lei la mai mulţi amici.

Apelul meu se adresează în primul rînd celor din mediul confesional evanghelic, care beneficiază de truda mea zilnică.

Dar timp de cîțiva ani am primit lunar sume consistente de la o persoană din București, extrem de discretă, despre care am aflat întîmplător pe Internet că e de religie romano-catolică.

Cel puțin o persoană de religie ortodoxă m-a ajutat financiar în cîteva momente importante ale vieții mele din ultimii ani.

Așadar, nu este intenția mea să îngustez în vreun fel segmentul de cititori cărora le adresez apelul meu.

Acum 2 zile mîncam, seara, pîine cu lapte.

Ieri am primit 100 de lei și mi-am cumparat mîncare de 50 de lei.

Pentru cei care doresc să contribuie la… supraviețuirea mea :)))) și/sau la susținerea financiară a activității publice pe Internet a lui Alin Cristea dau mai jos datele mele, inclusiv contul bancar personal:

Cont IBAN Bancpost Cristea Alin (Oradea):
RO17 BPOS 0570 8773 943RON01

Dacă mi se trimit bani din străinătate prin Western Union sau MoneyGram, atunci primul prenume trebuie să fie Daniel:

Cristea Daniel Alin

Vodafone: 0722-205367

alinpm@yahoo.com

http://www.facebook.com/alin.cristea.9

Mulțumesc!

Nihil Sine Deo!

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

