„Imaginea celebrului, de acum, Santa Claus se răspândeşte abia în 1931 (ilustrat de Haddon Sundblom) şi se datorează campaniei publicitare a firmei Coca-cola. Este şi motivul pentru care roşul şi albul suni marcante în vestimentaţia acestuia, fiind culorile companiei. Îl vedem pe Santa Claus bând Coca-cola pentru a-şi reîmprospăta forţele!
Lumea catolică a protestat împotriva acestei invazii publicitare. Pentru catolici, cel ce le aducea darurile era Pruncul Isus. Mulţi oameni, din lumea catolică, trecuţi de miezul vieţii strâmbă şi astăzi din nas când le vorbeşti de „Moş Crăciun”! Îţi zic nostalgic: „Pe vremea mea era Pruncul Isus…”
În regimul comunist de la noi, aducătorul de daruri de bună-purtare s-a numit Moş Gerilă, numele fiind preluat de la unul din personajele lui Creangă contextualizat în plină iarnă geroasă şi cu multă zăpadă (Povestea lui Harap-Alb) Astăzi ne-am întors la Moş Crăciun.”
http://adevarul.ro/cultura/patrimoniu/povestea-mos-craciun-1_585e573a5ab6550cb8b9922d/index.html