Flacăra iubirii (9)

flacara-iubirii-180

Flacăra iubirii: o teologie a Duhului Sfânt – Clark H. Pinnock, Editura Imago Dei, Oradea, 2016, 286 p.

“În prezent occidentalii practică adesea un individualism interpretativ și uită că Duhul călăuzește comunitatea. Scripturile nu sunt nicidecum exterioare Bisericii, ci aparțin Bisericii. Existența unui conflict între Scriptură și tradiție ar trebui să fie o excepție, nu o regulă. Desigur, atunci când apare o dispută, Scriptura are întâietate asupra tradiției. Este vorba de canon și nu se poate adăuga nimic la el. Însă, în mod obișnuit, Scriptura ar trebui să fie citită în contextul Bisericii și al tradițiilor sale.

Luther a creat o problemă în modul în care a făcut apel la Biblie. Cu toate că accentul său pe har și credință a fost corect și potrivit pentru vremea aceea, modul cum a procedat ne-ar putea încuraja să ne plasăm propriile interpretări în contrast cu cele ale Bisericii. Așadar, această abordare modernă a început (neintenționat) cu Luther. Apelul său la Scriptură împotriva Bisericii, într-o confruntare între judecata sa personală și comunitatea istorică, a pus temelia pentru subiectivism în teologie. O controversă dureroasă l-a poziționat pe Luther contra instituției Bisericii și i-a dus pe mulți în direcția subiectivismului. A interpreta Biblia nu în conformitate cu direcțiile stabilite de-a lungul secolelor, ci conform cu judecata particulară a fiecăruia duce la haos.” (p. 239-240)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s