Din nefericire, Biserica Baptistă Providența din Oradea îi pune din nou microfonul la dispoziție lui Marius Cruceru

29oct2016

Nu doar Biserica Baptistă Iris din Cluj îi pune din nou microfonul la dispoziție lui Marius Cruceru (și asta într-o perioadă cînd Iosif Țon era în Cluj), ci și Biserica Baptistă Providența din Oradea comite aceeași gafă, impardonabilă din punctul meu de vedere.

Am anunțat că voi scrie o scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Iris din Cluj, cum am anunțat încă din ianuarie că voi scrie o scrisoare dschisă către Biserica Baptistă Provindența din Oradea, dar pe aceasta vreau să o concep amplu, probabil de 10 pagini, să fie de folos și pentru alte biserici, avînd ca principali piloni 2 concepte importante: Adevărul și Biserica.

Reiau ce am scris despre acest invitat sîmbătă la Providența: Marius Cruceru este o personalitate gonflată, unul dintre mercenarii sistemului emanuelist, fără o identitate publică suficient de conturată pentru a i se permite astfel de serii lungi de prelegeri în biserici cu renume precum Iris Cluj (sau Providența Oradea).

De reținut și faptul că am protestat cînd a devenit decan:

Alin Cristea: PROTEST faţă de numirea lui Marius Cruceru, doctor în litere, ca decan al Facultăţii de Teologie a Universităţii Emanuel şi a lui Nicolae Bica, doctor în muzică (sau pedagogie), ca prorector al Universităţii Emanuel

Biserica Baptistă Providența din Oradea a fost o redută necucerită de sistemul emanuelist, al cărui oponent public sînt de mulți ani.

Acum 11 ani eu am fost exponentul rezistenței acestei redute, astfel că organizația regională a bisericilor baptiste numită de obicei Comunitatea Baptistă Oradea a comandat atunci, în scris, excluderea mea.

Dar în cei 9 ani de pînă atunci, am fost membru fondator al Bisericii Credința / Providența, pentru o perioadă (6 sau 8 luni, cînd eram student la teologie baptistă în anul 3 sau 4) am fost secretar, am pus în ordine actele bisericii, inclusiv am adus autorizația de funcționare a bisericii, care era în altă parte.

Timp de 2 ani, chiar înainte de a veni pastor Emil Bartoș, am ținut studiul biblic (al lui Beni Fărăgău, pe care îl ținusem și la Petroșani 3 ani). În cadrul aniversării de 20 de ani din 29 mai anul acesta, Alin Cristea a fost unul dintre numele celor menționați între cei care au vestit Evanghelia în primii ani ai bisericii.

Fiica mea a primit binecuvîntarea în această biserică, iar acum, la aproape 14 ani, urmează cursurile de cateheză.

Acum cîțiva ani, am avut suficientă autoritate nonformală ca să particip la o adunare a bărbaților, de 5 ore, pe care am dominat-o.

O dată cu venirea actualului pastor, li s-a permis și li se permite emanueliștilor să predice la Providența, fapt pe care l-am sancționat și îl voi sancționa în continuare.

Am investit mult în această biserică, ca să stau nepăsător văzînd cum năvălesc emanueliștii.

Dar, precum în cazul Bisericii Iris, nu aș sta nepăsător chiar dacă nu aș fi investit.

Pericolul emanuelismului (mă refer la un set de mentalități și acțiuni al liderilor bisericii ȘI Universității Emanuel) este evident de mulți ani, încît consider trebuie zdruncinat din temelii.

Cum am spus cu alte ocazii, aștept căderea emanuelismului precum Olah și Țon așteptau căderea comunismului.

Nemernicii ipocriți precum Paul Negruț, Flori(a)n Negruț(iu), Petru Vidu și alții, avînd mercenari precum Marius Cruceru, Dan Botica, Ciprian Simuț și alții, nu ar putea să-și răscumpere măgăriile nici în 25 de ani. Etica creștină presupune compensații (cum a fost gata să facă Zacheu). Dacă l-am vedea pe Paul Negruț cu o singură pereche de pantaloni timp de cîțiva ani și locuind în chirie, abia atunci am putea considera că A ÎNCEPUT să-și plătească datoriile.

Paul Negruț e tipul ăla care predă… etică creștină.

Marius Cruceru e considerat, pe bună dreptate, omul lui Paul Negruț.

L-a a avut mentor în tinerețe pe Dănuț Mănăstireanu, care și-a exprimat dezamăgirea în mai multe rînduri în legătură cu transformarea lui Marius Cruceru sub oblăduirea noului său protector de la Oradea.

Cunoscut ca blogger sub numele de Pătrățosu, Marius Cruceru a condus o campanie de denigrare a lui Iosif Țon în 2010-2011.

Dar și împotriva altora…

Am fost singurul care i-am ținut piept în spațiul public.

Renumele meu a crescut pe măsura renumelui său.

Marius Cruceru e tipul ăla care a tot zis că va scrie un manual de blogging (deși cel puțin de 2 ori a afirmat că nu e blogger, că nu face blogging, ci… altceva).

Formulele sale pătrățoase, dizgrațioase (și suspecte de minciună) s-au înmulțit de-a lungul anilor.

Nu e momentul să amintesc acum CUM a fost oprit… Dar metoda ar putea fi aplicată și în cazul unor baptiști ofiliți precum Viorel Iuga și Samy Tuțac, ajunși în funcții pentru care e evident că nu sînt competenți.

Criza identităților publice false continuă, nu doar în perimetrul emanuelismului, ci și la nivel național.

Se poate lesne observa că există un numitor comun al acestor personalități gonflate – sînt invitați să vorbească la numeroase conferințe. Nu e momentul acum nici pentru a detalia acest aspect al mediocrității evanghelicilor români.

Sînt indignat, îngrijorat şi motivat să critic apariţiile numeroase ale lui Marius Cruceru în Biserica Baptistă Povidenţa din Oradea (și în Biserica Iris din Cluj).

Cred că timp de 17 ani, Paul Negruț nu a avut ce să calce în Biserica Baptistă Providența.

O dată cu mandatul actualului pastor, Ștefan Iluțan, a fost de vreo 2 ori Paul Negruț și de vreo 10 ori Marius Cruceru. Duminică s-a anunțat că o să vină și Dan Botică.

Ștefan Iluțan, deși e doar de cîțiva ani în Oradea, anul trecut a fost ales în conducerea Comunității Baptiste Oradea și în prezent predă la Liceul Baptist Emanuel.

Încă sper că nu joacă la două capete, dar multiplele invitații ale emanueliștilor mă face să fiu vigilent.

O dată cu proiectele mele publice în legătură cu identitatea evanghelică, anul trecut (Cătălin Dupu m-a numit cronicarul evanghelicilor români) și o dată cu luările de poziție publice, anul acesta, în legătură cu Cazul Samy Tuțac, cota mea publică a crescut.

Dar era suficient de amplă și pînă acum 2 ani, cînd, bunăoară, Marius Teodoru (probabil un student), scria următorul comentariu pe contul Facebook al lui Dan Botica: „Alin Cristea a stârnit (mereu) mai mult interes decât toți politicienii care au trecut (sau nu) prin UEO [Universitatea Emanuel Oradea].”

Această opinie va fi susţinută de încă un argument pe care îl voi aminti într-o scrisoare deschisă pe care o voi adresa lui Dacian Palladi, cel mai exotic emanuelist.

Acum spun RĂSPICAT: Nu mi-am epuizat instrumentele și armele, abilitățile și notorietatea, astfel că voi continua presiunea publică în Cazul emanueliștilor, Cazul Samy Tuțac, Cazul Viorel Iuga, Cazul liderilor cultici penticostali etc.

Am suficient spațiu de manevră, am platformă suficientă pentru a-mi face cunoscută VOCEA.

Din acest punct de vedere, Marius Cruceru este o victimă. Decăderea ca mogul al blogosferei evanghelice, agitația sa de mormoloc, apare te și miri unde, epuizarea sa intelectuală (urmăriți-i detenta oratorică, în dauna conținutului ideatic), contextul actual polemic supradimensionat din mediul evanghelic românsc – toate acestea îmi conferă un perimetru de acțiune pentru care sînt, de la an la an, tot mai pregătit.

Providența Oradea, ca și Emanuel Oradea, Golgota Petroșani, Sfânta Treime Constanța – am numit cîteva spații eclesiale a căror istorie o cunosc -, nu este pe drumul cel bun.

Un organism eclesial sănătos trebuie să pulseze, nu să organizeze evenimente (și seri de tineret – ia organizați seri pentru oameni maturi, să vedeți dacă îi puteți fenta, cum face Marius Cruceru, cu volutele lui oratorice).

În familie, nu haine frumoase le oferă îN PRIMUL RÎND părinții responsabili copiilor, ci… mîncare.

Nu computere și jocuri video (e Marius Crucru mai mult decît un joc video?), ci sfaturi prețioase pentru viață. Și disciplină, la fel de preţioasă!

În 29 mai 2016, cînd Providenţa a sărbătorit 20 de ani, site-ul bisericii era nefuncțional.

Așa e și acum, în construcție cică, în 28 octombrie! RUȘINE!

E vreunul, unul măcar, în comitetul bisericii, cu care se poate discuta lucruri spirituale mature?

Întotdeauna Providența a dus lipsă de bătrîni. Mă refer la capacitatea spirituală și intelectuală, nu la anii de viață.

Iar în numeroase biserici din țară (și diaspora), dictatura tinerismului e în toi.

Din motive lesne de înțeles, sînt jenat că trebuie să scriu astfel de lucruri despre Providența.

Dar sînt mai prieten cu adevărul decît cu oricine.

Și asta DOARE. Mai tare decît orice trădare și orice lălăială…

Slavă gloriosului Stăpîn al Universului că există o biserică precum Providența în cartirul Nufărul din Oradea (din punct de vedere financiar, nu se datorează asta enoriașilor orădeni). Dar sînt convins că Părintele ceresc vrea mult mai mult de la această biserică (și de la altele) decît întîlniri de tineret, sărbători și oficii bisericești.

Martirii creștini din primele secole nu au murit pentru dreptul de a-și exercita cultul, ci pentru o perspectivă mult mai amplă.

Marius Cruceru e în stare să meargă cu bicicleta (și să-i convingă și pe alții să meargă) pînă la Auschwitz, dar nu e în stare să participe la Marșul anual pentru Viață.

Teofil Stanciu făcea următoarele constatări:

„Mai-marii baptiști și penticostali pot fi chestionați pentru indiferența cu care tratează marșurile pentru viață, din fiecare primăvară, unde se militează împotriva avortului – care, printre evanghelici, e considerat crimă. Ei își trimit numai aghiotanți, locțiitori, doar ca să fie acolo și un „reprezentant” din partea cultului, dar nu se prezintă în persoană decât la evenimente importante. Deci există probleme de consecvență chiar și aici, exact la valorile morale creștine pe care liderii le apără și le promovează doar selectiv.”

Marius Cruceru poartă, vrînd-nevrînd, stindardul emanuelist, un sistem corupt, pervertit de nepotism și merceneriat.

ASTA nu contează cînd e invitat să țină prelegeri în biserici?

Samy Tuțac și Viorel Iuga, la rîndul lor, dau măsura mediocrității lor prin gafe după gafe.

ASTA nu contează cînd sînt invitați să țină conferințe?

Ce valori moral-creștine simbolizează acești baptiști second-hand? Acest Pătrățos care cîntă la 22 de instrumente (sau 30?)?

Închei cu ce scria Dănuț Mănăstireanu:

„Cred ca niciodata baptistii in special, si evanghelicii in general, nu au avut intre ei mai multi oameni educati si cu inalte competente intelectuale si profesionale. Din pacate, asfel de persoane sunt mai degraba marginalizate in biserici si, din aceasta pricina, prea putin active in alegerea liderilor. Iar rezultatul il vedem acum. Mare pacat! Poate, totusi, invatam ceva de aici.”

Învăţăm ceva?

Sau ne jucăm jocuri video?

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s