Împotriva culturii (9)

impotriva-culturii-180

Împotriva culturii – David Platt, Editura Imago Dei, Oradea, 2016, 271 p.

“Evanghelia începe cu un Dumnezeu care le acordă bărbaților și femeilor libertatea de a-L căuta sau a-L nega, după cum doresc. Din păcate, istoria creștină este plină de oameni care n-au ținut cont de acest adevăr fundamental. Legalizarea creștinismului de către Constantin în secolul al IV-lea s-a transformat rapid în obligația de a deveni creștin. În mod tragic, istoria creștină din secolele următoare conține alte exemple de încercări rușinoase d a răspândi Evanghelia prin forță sau putere militară. Chiar azi, sub fațada religiei creștine, încep și se poartă războaie. Însă istoria, rațiunea și Scriptura rostesc răspicat împreună realitatea că niciunul dintre acestea n-a fost și nu este corect.

De acea este așa de important să existe un nivel de separare între Biserică și stat. Această expresie – “separare între Biserică și stat” – deși mult dezbătută cu privire la aplicarea ei concretă, semnifică rolul unic al acestor două instituții în societate și relația lor interdependentă una de alta. Biserica (citiți: religia) există ca o arenă în care indivizii explorează cele mai profunde chestiuni ale vieții și aplică răspunsurile găsite în modul cum trăiesc. Statul (citiți: guvernul), în schimb, există ca să facă posibilă această căutare, protejându-i pe bărbați și pe femei în timp ce-și exercită acest privilegiu uman. Statul nu există nici pentru impunerea religiei, nici pentru eliminarea religiei, ci pentru libertatea religiei. În această relație între biserică și stat, guvernul asigură o piață a ideilor în care explorarea și exprimarea religioasă sunt deschise – în care bărbații și femeile de toate credințele pot să decidă împreună cum să trăiască în armonie.

Însă, dacă nu suntem atenți, această piață a ideilor poate fi minimalizată în mod subtil și libertatea religioasă poate fi limitată invitabil. Lucrul acesta este tot mai evident în cultura contemporană, unde căutarea adevărului religios este adesea înlocuită de idolatrizarea toleranței.” (p. 228-229)

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s