Din istoria blogosferei evanghelice – 26 septembrie 2016

2011 – Dionis Bodiu: Cum se poate asigura un creştin că a înţeles Scriptura bine? (3)

„…o reflecţie legată de afirmaţia Mântuitorului din Ioan 14:6 “Eu sunt calea, adevărul şi viaţa.”, dacă vreţi, felul în care această declaraţie îmi provoacă cunoașterea de Dumnezeu (nu sunt sigur că este “bine”, dacă cumva v-aţi pus problema …). Este versetul pe care l-am auzit pentru prima oară într-o speluncă prăpădită, cu vreo şapteşpe ani în urmă, la o bere, şi care a constituit un punct de cotitură în viaţa mea, început al unei altfel de preumblări prin viaţă …

Reflectând asupra semnificaţiilor sale, am fost adesea ispitit să gândesc pe bucăţele, ca şi cum cele trei cuvinte menţionate de Domnul ar fi obiecte distincte, complementare în descrierea rolului pe care Acesta îl are în vieţile noastre. El este calea. Tot ceea ce înseamnă umblare cu Dumnezeu … este Cristos. În ce priveşte adevărul, ce să mai vorbim … Viaţa? A trăi este Cristos. Adevărata viaţă nu poate fi concepută în absenţa Lui, mai mult, începe şi termină cu El, Cel prin care toate îşi au temeiul … Toate bune, toate frumoase, se pot spune multe despre astea, însă nu cred că mai pot să gândesc la fel acum. Nu Îl pot vedea pe Cristos împărţit în funcţii sau perspective, fie simbolice, fie didactice sau practice după această “treime” din Ioan 14:6. Cristos este Unul: cale, adevăr şi viaţă, fiecare dintre acestea referind aceeaşi realitate a Fiului Întrupat. Calea este una a vieţii adevărate. Adevărul este un parcurs (o cale) şi, în opoziţie cu minciuna, este o condiţie absolut necesară vieţii. Viaţa este un drum pe o cale întru adevăr.

Atât de mare este legătura dintre ele încât aproape că este o impietate să le separi şi să spui că “Cristos este adevărul”, uitându-le pe celelalte două. Învăţătorul face acolo o afirmaţie despre Sine care sens numai în întregul ei. El este calea, adevărul şi viaţa; nu mai puţin de atât. Dacă vrei să intri în această taină a felului în care Cristos ne duce la Tatăl, ai face bine să priveşti la întreg tabloul. Sau, în alte cuvinte: Cristos este o cale pe care se poate păşi doar în adevăr, numai de către cel născut din Cel ce dă viaţă …”

2014 – Marius Silveșan: Promoția 1974 a Seminarului Teologic Baptist din București

„După o perioadă în care Seminarul a fost închis, în anul 1970 s-au reluat cursurile, iar în anul 1974 a absolvit o nouă promoție de elevi la Seminarul Teologic Baptist din București. Dat fiind faptul că Seminarul nu avea grad universitar, cei care frecventau cursurile erau numiți elevi și nu studenți, deși instituția avea un statut asemănător cu o școală postliceală din perioada post decembristă.”

2015 – Alin Cristea: Dicţionar biblic, teologic şi cultural (3)

Agape – Termen grecesc din Noul Testament care este tradus în Bibliile românești prin substantivul „dragoste”. Denumirea de agapă este folosit în cultura creştină pentru a desemna o masă cu caracter intim, un ospăț prietenesc, de manifestare a dragostei frăţeşti.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s