Din istoria blogosferei evanghelice – 2 septembrie

2010 – Vasilică Croitor: Răscumpărarea memoriei (2)

Răscumpărarea memoriei. Cultul penticostal în perioada comunistă – Vasilică Croitor, Succeed Publishing, Medgidia, 2010, 437 p.

“În România, mișcarea subterană sau secretă a Bisericii este cel mult un curent sau o mișcare în interiorul Cultului Penticostal. Conducătorii acestei grupări nu au avut ca deziderat activitatea ilegală, în afara Cultului, ci doar scoaterea acestuia de sub controlul Statului și din sfera restricțiilor care vizau manifestarea darurilor spirituale. Evident, la acea oră era imposibil de realizat acest obiectiv, iar Statul deținea controlul absolut asupra instituției în vederea numirii unor conducători supuși și a eliminării celor care dădeau semne de independență față de politica DC [Departamentul Cultelor].

Trebuie făcută o distincție între dizidenții anilor 1950-1960 și dizidenții care au rămas în ilegalitate în anii târzii ai dictaturii. Primii au urmărit obiective corecte din punct de vedere biblic și au avut o viziune penticostală sănătoasă, în timp ce ultimii au căpătat o orientare diferită și s-au îndepărtat de crezul mișcării penticostale.

Soarta dizidenților a fost și rămâne una deplorabilă, din pricina lipsei de coeziune a mișcării și a exceselor care nu au putut fi corectate. Sincretismul care a caracterizat mișcarea a făcut ca inițiativa lor, bazată pe o intuiție corectă, să fie marginalizată.

Credincioșii penticostali dizidenți au avut totuși un rol important, asumându-și activitățile bisericești cele mai riscante: furnizarea bibliilor și literaturii, organizarea cursurilor, informarea reală a Occidentului, perpetuarea unei conștiințe de rezistență față de un stat abuziv etc.” (p. 247-248)

2011 – Charles Swindoll: Relatări fascinante (2)

Relatări fascinante din viața unor personaje uitate – Charles R. Swindoll, Societatea Biblică din România, Oradea, 2011, 250 p.

“Să vedem cât de bine îți amintești câteva detalii legate de anumite persoane însemnate din trecut.

1. Cine l-a învățat pe Martin Luther teologia și l-a inspirat să traducă Scriptura din latină în germană?

2. Cine a vorbit cu Dwight L. Moody în magazinul de încălțăminte în acea zi memorabilă – o conversație care în cele din urmă l-a condus pe Moody la Cristos, lucru care la rândul lui a dus la o lucrare extraordinară de evanghelizare?

3. Cine a slujit în echipa pastorală a lui Harry Ironside în anii aceia importanți de lucrare de la Moody Memorial Church din Chicago?

4. Care este numele acelei doamne în vârstă care s-a rugat pentru Billy Graham, în fiecare zi din viața ei de adult, mai ales când lucrarea lui a atins apogeul importanței de nivel mondial?

5. Cine l-a succedat pe Hudson Taylor la organizația Misiunea Centrală din China, oferind timp de mulți ani călăuzire și viziune remarcabile?

6. Care a fost numele soției lui Charles Haddon Spurgeon, “prințul amvonului” din Anglia și probabil cea mai influentă voce creștină a acelei țări din ultimii două sute de ani?

7. Cine l-a ajutat pe Charles Wesley să debuteze ca și compozitor, pentru ca astfel Biserica să aibă în repertoriu peste cinci mii de imnuri creștine compuse de el?

Ei bine, cum te-ai descurcat la test? Extraordinar, nu-i așa? Familia lui Dumnezeu ar fi mult mai săracă în lipsa bogăției pe care au adus-o acești credincioși însemnați, și totuși puțini oameni își mai amintesc astăzi numele vreuneia dintre aceste șapte persoane. (Îți mărturisesc că și eu a trebuit să fac o serie întreagă de investigații pentru a le afla numele.)” (p. 1-2)

2011 – David Pawson: Este Ioan 3:16 nucleul Evangheliei? (2)

„Chiar dacă ai impresia că întreaga Biblie vorbește despre dragostea Lui, când începi să studiezi în profunzime, nu găsești decât treizeci și cinci de versete care fac referire în mod direct și explicit la dragostea lui Dumnezeu. Știi câte versete are Biblia? Treizeci și cinci de mii! Prin urmare, doar un verset dintr-o mie vorbește despre dragostea lui Dumnezeu. Pentru mine, acesta a fost un lucru surprinzător. Avusesem impresia că Biblia e plină de astfel de versete.” (p. 15-16)

2012 – Teofil Stanciu: (I)legitimitatea biblică a cununiei

Reclame
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s