Din istoria blogosferei evanghelice – 22 august

2007 – Marius Cruceru: Ce este un intelectual?

Intelectualul evanghelic poate fi numit aşa din pricina apartenenţei la unul din cultele evanghelice sau din pricina unei anumite structuri teologice?”

2008 – Dănuț Mănăstireanu: Miscarea de innoire evanghelica din Biserica Apostolica Armeana – 4

„1. Aşa cum spuneam mai sus, „frăţia” se află sub o puternică influenţă evanghelică occidentală şi, dacă aceasta continuă să crească, există riscul ca mişcarea să-şi piardă, încetul cu încetul, identitatea ortodoxă orientală, aceasta, la rândul ei, ducând la ratarea şansei acesteia de a juca un rol important în înnoirea spirituală a Bisericii Apostolice Armene.

Întărirea legăturilor cu alte mişcări ortodoxe similare (Oastea Domnului din România şi din alte spaţii locuite de români, Zoe în Grecia, etc.) ar putea preveni un asemenea risc, atât în Armenia, cât şi în alte părţi în care „frăţia” este prezentă.

2. „Frăţia” nu a reuşit încă să formuleze o teologie contextuală, în ciuda faptului că există de aproape 130 de ani. Aceasta este o mare problemă, şi, dacă lucrurile nu se vor schimba în mod radical în următorii ani, există riscul ca mişcarea fie să cadă în formalismul care caracterizează o mare parte a bisericii oficiale, ori să fie înghiţită de confesiunile evanghelice protestante.”

2011 – Romeo Hăjdățan: In butoiu` cu melancolie (2)

„Pe vremea mea:

… eram integrat in grupele de copii, unde invatam cantari si zeci de versete biblice scrise pe tabla neagra. Aveam programe in biserica de ziua mamei, de Sarbatoarea Nasterii Mantuitorului, de Pasti, de Rusalii …

… participam la programul de Joi la biserica si stateam in picioare pentru ca sala era plina.

… duminica dimineata slujba tinea 3 ore si nu ma plictiseam, la Ora Biblica trebuia sa spun versetul de aur, altfel acasa o “incurcam”.

… duminica dupa slujba de dimineata ajungeam acasa, mancam la pranz si plecam cu trupa la padure cu bicicletele (cand era vremea buna), ca apoi pe ora 18 fix sa fiu la slujba de seara.”

2014 – Alexandru Nădăban: L.B.C.-L.S.T. (11 b): Concluzii – Imperiul contra-atacă…

„Impactul unei generații de teologi români a fost sabotat de războiul ideologic fratricid purtat cu bani străini între principalii actori ai scenei baptiste din România. Pe de o parte Bucureștiul cu ITB, de cealaltă parte Oradea cu IBEO-UBEO și ambițiile, dorința achitării unor polițe din trecut și deviațiile doctrinare și/sau de practică ale celor două centre.

La același nivel, dar de aceiași intensitate și cu un efect la fel de devastator l-a avut războiul, mai mult sau mai puțin deschis purtat de Iosif Țon și Paul Negruț. Cu unele sub-conflicte ce au marcat epurări mai mult sau mai puțin sistematice. Fac abstracție de greșelile pastorale comise sistematic ce aveau scopul de a-i ține pe studenți în staulul propriu.”

Publicitate
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s