Din istoria blogosferei evanghelice – 5 august

2012 – Marius Cruceru: Listă de lectură pentru vacanță: 10 cărți pe care ar trebui să le citească un dezbătăios calvinisto-arminian

„Discuțiile pe tema tensiunii dintre calvinism și arminianism sînt pe la începuturi în România. În Statele Unite au căpătat ceva maturitate.

Problema pe care o observ în puținele discuții pe care le-am angajat pe această temă la cursuri cu studenții sau în acest spațiu este că majoritatea dezbătăioșilor este aproape lipsită de lecturi în domeniu. Apărarea ambelor poziții se face de obicei din folcloristică, cu argumente împrumutate din ceva predici, conferințe sau discuții de cafea, care au avut darul convingerii rapide. Argumentele biblice sînt numai o mireasmă abia perceptibilă și de o parte și de alta. Mă refer aici în special la tinerii amatori de discuții teologice de pripas din România. În Statele Unite tinerii pe care i-am întîlnit în taberele din Colorado, spre exemplu, păreau mult mult mai bine informați și mult citiți.”

2013 – Timothy Keller: Argument pentru Dumnezeu (5)

argument-pentru-dumnezeu-180

Argument pentru Dumnezeu – Timothy Keller, Editura Kerigma, Oradea, 2013, 296 p.

„Contrar opiniei generale, creştinismul nu este o religie occidentală care distruge culturile locale. Ba chiar despre creştinism se poate spune că a îmbrăcat forme culturale mult mai diverse decât au făcut-o alte credințe. Creștinismul a adăugat moștenirii sale elemente de înțelepciune profundă din culturile iudaică, greacă și europeană și, pe parcursul următoarelor câtorva sute de ani, va fi modelat în continuare de culturile africană, latino-americană și asiatică. Creștinismul poate într-adevăr deveni “cea mai largă viziune asupra lumii”, dar fiind faptul că la conducerea lui pot accede oameni de orice limbă şi din orice seminţie şi neam.” (p. 62-67)

2015 – Teofil Stanciu: „Protestantismul” teologilor ortodocși (și câteva concluzii utile și pentru alții)

„Biserica n-a fost niciodată monolitică, iar puzderia de confesiuni de acum este într-un oarecare acord – dacă luăm în calcul și marile diferențe de mentalitate – cu ceea ce a existat dintotdeauna. Iar soluția nu o reprezintă excluderea tuturor celoralți din creștinism, ci comunicarea, confruntarea, dialogul – bazate pe recunoașterea reciprocă și pe căutarea adevărului.”

Reclame
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s