Din istoria blogosferei evanghelice – 1 august

2014 – Ravi Zacharias: Mai mult decât simple păreri (1)

„Cândva, prin anii ’80, creştinii din Occident au început să eticheteze tehnicile de evanghelizare și să reconfigureze serviciile divine în biserici prin reducerea mesajului la cel mai coborât nivel de cunoaștere al audienței. Oricât de nobilă ar fi fost intenția lor, rezultatul a fost cel mai coborât nivel de scriere din partea autorilor creștini și de predicare a Evangheliei care ar putea fi imaginat vreodată. Mass-media a fost chemată să sprijine și ea aceste obiective, și la puțină vreme după aceea evanghelicii au devenit maeștrii în arta divertismentului și minimaliști în gândire. În tot acest timp, fortărețele minții au fost dărâmate și tinerii au fost abătuți de la “credinţa” lor în mesajul Evangheliei. Astfel că creștinii achită astăzi nota de plată pentru această abordare, și o vor mai achita încă pe parcursul unei întregi generații.”

2015 – REVISTA România Evanghelică Nr. 2 – Iulie 2015

Doi oameni, două cărți – Alin Cristea
Eșecurile lui Dumnezeu – Marius Corduneanu
Cum discutăm despre homosexualitate – dezambiguizare în cheie creștină – Teofil Stanciu
Creștinătate în filme seculare – reprezentări ideologice – Dionis Bodiu
Cauzele stagnării mișcării baptiste – Ionel Tuțac
Încadrarea creştinilor după Evanghelie la protestantismul evanghelic. Opinii personale – Bogdan Emanuel Răduţ
O pagină dintr-o carte: Iubire cu mâini rupte
Poeme (2) – Ioan Barb
Almanah evanghelic (2)
Violul de la Vaslui
Noutăți editoriale
Facebook Alin Cristea: Albumul România Evanghelică – 500 poze
Cronica Evanghelică
Misionar în Oltenia
Centenarul Bisericii Bisericii Baptiste din Cehei, jud. Sălaj

2015 – Ravi Zacharias: De ce există suferință? (1)

“Nu greşim dacă spunem că atât scepticul, cât şi credinciosul au în comun o opinie: Chestiunea durerii şi a suferinţei ridică cea mai mare provocare în faţa credinţei în Dumnezeu. În cadrul unei discuţii purtate între oameni învățați, chestiunea lumii sfâșiate de suferință este descrisă adesea ca fiind o trilemă fără rezolvare. Argumentul scepticilor este construit prin formularea a trei convingeri fundamentale la care aderă creștinul, iar apoi prin demonstrarea faptului că aceste convingeri ar fi ireconciliabile. Cel puțin, insistă ei, creștinul ar trebui să adere la ceste convingeri, așa cum le definesc ei:

1. Dumnezeu este atotputernic: El poate face tot ceea ce voiește.

2. Dumnezeu este atotiubitor: El poartă o adâncă prețuire pentru Creația Sa.

3. Răul este o realitate: Suferința este o componentă care afectează întreaga lume.” (p. 13)

“Reprezintă această trilemă un set cuprinzător de afirmații? Dacă am mai introduce între ele, pentru considerație, încă o afirmație pe care credința creștină o susține de asemenea – și anume că “Dumnezeu este atotînțelept”? Oare devine totul acum o cvatrilemă, mai degrabă decât o trilemă? Dumnezeu este atotputernic, atotiubitor și atotînțelept… iar răul există. Poate chiar o cvintilemă? Dumnezeu este atotputernic, atotiubitor, atotînțelept și veșnic… iar răul există în timp.” (p. 16-17)

2015 – Dionis Bodiu: De ce îmi este teamă?

„Isus şade la masă (şi) cu Fariseii. Cum ȋi este obiceiul, El şade la masă cu oricine Ȋl invită sub acoperișul său. Se mănâncă, se discută. Într-un cadru firesc, sănătos, decent. Aproape monoton. N-am fi știut niciodată de acest eveniment dacă nu s-ar fi întâmplat ceva care să scoată acea întâlnire din sfera banalității: vine acolo ea, păcătoasa, cu vasul de alabastru, cu lacrimile şi cu părul ei. Ea strică totul. Năvălește peste viețile acelor oameni ca un tzunami. În urma ei, prin harul Domnului nu rămân în urmă ruine, ci miresmele ulițelor raiului.

Nu mă interesează acum interpretarea pildei, felul ȋn care suntem provocaţi să vedem iubirea de Dumnezeu căpătȃnd forma conştientizării prăpastiei pe care El o acoperă pentru a se apropia de păcătos. Acum mă captivează o altă lecţie, o altă paradigmă, cea a relaţiilor dintre noi, cei care pretindem că ne apropiem cu fiecare clipită de Domnul nostru: unii deja credem că ȋntindem mȃna ȋnspre aceeaşi pită cu El.”

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s