Din istoria blogosferei evanghelice – 24 iulie

2008 – Dănuț Mănăstireanu: Conferinta Lambeth 2008 – Anglicanismul la rascruce – 2

„În principiu, tradiţiile creştine conservatoare tind să considere ordinarea femeilor (ca diaconiţe, preotese ori episcopi) ca fiind nelegitimă. Argumentele principale sunt în primul rând de natură istorică (absenţa unor precedente în Scriptură şi în istoria Bisericii – deşi există unele voci care argumentează că. Catolicii, în afară de convingerea că aceasta este o poziţie înrădăcinată în revelaţie, aduc şi argumente de natură ontologică în favoarea respingerii ordinării femeilor.

Adepţii ordinării femeilor argumentează că există precedente în acest sens atât în Scriptură, cât şi în istorie, până la un anumit moment, în care o poziţie explicit misogină, influenţată în mare măsură de extremismul lui Augustin în această chestiune, a prevalat în Biserică. De asemenea, ei argumentează în favoarea ordonării femeilor pe baza egalităţii în demnitate a bărbaţilor şi a femeilor, care, „în Cristos” au fost eliberaţi de implicaţiile de inegalitate ale căderii adamice.”

2010 – Alin Cristea: Meandrele răscumpărării memoriei (1)

„Fiecare cu hiperrealitatea lui, nu?, că e dureroasă REALITATEA!

Hiperrealitatea funcționează ca un fel de terapie în fața angoasei existențiale, în postmodernitate senzația anxietății căpătînd proporții ample.

Cercetătorul se retrage în Bibliotecă, Pastorul în Ghetoul local, Pătrățosu pe blogul lui unde poate face cumva față presiunilor vieții etc.

Ca să nu mai vorbesc de Vindecătoru, care e paranoic de-a binelea…

Unde e realitatea? Unde e memoria realității?”

2011 – Alin Cristea: Blogurile au adus sciziune?

„Blogurile au adus sciziune, dar site-urile nu?

De ce nu e folosită afirmația: „Internetul a adus sciziune.”?

Dar oare pe Internet nu e proiecția pe web a lumii confesionale evanghelice?

Nu exista DEJA sciziune atunci cînd blogurile au „adus”-o?

Oare nu cumva trebuie să apreciem ANUMITE bloguri pentru că au arătat cu degetul spre chestiuni pe care trebuiau să le identifice, de fapt, instituții confesionale și asociații religioase precum Alianța Evanghelică din România, Cultul Penticostal din România, Convenția Bisericilor Penticostale Române din SUA și Canada, Asociația Bisericilor Baptiste Române din SUA și Canada, Cultul Baptist din România, Universitatea Emanuel din Oradea, Institutul Teologic Baptist din București, Institutul Teologic Penticostal din București etc.? Și să le evalueze doctrinar, statutar, academic, moral și spiritual…”

2014 – Marcel Cosma: w de la worldview

„Întreg demersul lui N.T. Wright de cercetare istorico-teologică a începuturilor creştinismului se sprijină pe conceptul de worldview. Volumele publicate în seria Christian Origins and the Question of God, inclusiv cel mai recent despre teologia Apostolului Pavel, poartă amprenta unei analize social-culturale centrate pe ideea de paradigmă sau, dacă vreţi, concepţie despre lume şi viaţă.”

2014 – Nick Vujici: De neoprit (4)

de-neoprit-180

De neoprit – Nick Vujicic, Editura Scriptum, Oradea, 2014, 223 p.

“Credinţa, indiferent dacă este credinţă în tine însuţi şi în scopul tău sau credinţă în Creatorul tău, este un far strălucitor, dar trebuie s-o lași să strălucească. Nu permite ca ea să fie slăbită din cauza neglijenței. Poate că uneori simți că ai credință, dar că ea nu strălucește. Eu mi-am dat seama că trebuie să-mi las credința să strălucească. Dintr-o perspectivă diferită, credința mea a devenit ca o mașină cu transmisie automată. Exista, dar nu era angajată. E extrem de important să ai credință în tine și în abilitățile tale, dar trebuie să ai, de asemenea, răbdare, umilință și înțelegerea faptului că nu poți să faci nimic fără ajutorul altora și că, în ultimă instanță, toată lauda I se cuvine lui Dumnezeu.” (p. 49)

2015 – Vasile Bel: Biserica Baptistă din Baia Mare (3)

biserica-baia-mare-180

Biserica Creștină Baptistă Română din Baia Mare 1930-1990: istorie și reflecții – Vasile Bel, Editura Risoprint, Cluj, 2015, 197 p.

“Dacă în perioada 1930-1945 serviciile divine mai erau deranjate de oameni ațâțați de preoți, între 1946-1989 erau anumite persoane plătite de stat, numite împuterniciți de cult. Ei controlau adunările, urmăreau starea de spirit, urmăreau să știe cine vine la biserică și dădeau rapoarte, până și primarii trebuiau să dea rapoarte despre starea de spirit din adunările creștine.

Acești împuterniciți erau și buni și răi: erau buni deoarece se temeau să facă rău, poate se temeau de Dumnezeu. Pe de altă parte, se temeau și să îți facă un bine, erau să spunem “căldicei”. Unii erau corupți, dar făceau și bine, din când în când.” (p. 56-57)

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s